לעבור את החורף בשלום – טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החורף

בתקופת החורף הקר אנו זקוקים ליותר אנרגיה על מנת לשמור על חום הגוף. תחושת הרעב והצורך לזלול מתחזקים, והשהייה בבית בימים הקרים אינה מקלה עלינו, בשל הקרבה למקור האוכל – המקרר! קראו כיצד ניתן לסיים את החורף ללא תוספת מיותרת במשקל

בתקופת החורף הקר אנו זקוקים ליותר אנרגיה על מנת לשמור על חום הגוף. תחושת הרעב והצורך לזלול מתחזקים, והשהייה בבית בימים הקרים אינה מקלה עלינו, בשל הקרבה למקור האוכל – המקרר!
אז כיצד ניתן לסיים את החורף ללא תוספת מיותרת במשקל?

· שתייה מרובה עוזרת להתגבר על תחושת הרעב. שתייה חמה בחורף עוזרת לחימום הגוף – הרבו בשתיית משקאות ללא סוכר : חליטות צמחים, מים, סודה, תה.
· נצלו את יתרונותיהם של המרקים – המרקים מחממים, מרווים ועשירים במינרלים וויטמינים.
מרקים המבוססים על ירקות מתאימים לתפריטים דיאטטיים, אך יש לנהוג בזהירות עם מרקים המבוססים על קטניות ופחמימות (אפונה, עדשים, שעועית, בטטה) ובעיקר עם אלה המכילים גם שמנת.
מרקים מסוג זה יכולים להוות תחליף לארוחה שלמה.
· תבשילים המורכבים מירקות יכולים להיות משביעים, מחממים ודלי קלוריות (ירקות מאודים, ירקות בקדירה ועוד…) יש להיזהר מתוספת מוגזמת של שמן בעת הבישול, המוסיף הרבה קלוריות מיותרות.
· בחורף, בגלל קיצור שעות האור, יש צורך מוגבר בפחמימות. כשאוכלים פחמימות מבושלות (כאורז, פסטה, פתיתים וכ') יש נטייה להפריז, ולכן רצוי למדוד את הכמות הנאכלת בעזרת כוס מדידה/כפות.
· לשעות הערב הקשות – דאגו למלאי של חטיפים דלי קלוריות (פרוסת לחם קל עם ריבה/דבש, חטיפי דגנים מופחתי קלוריות, פירות, מעדני דיאט ועוד).
· נסו לא להכניס הביתה מאכלים "בעייתיים" – שוקולד, ביסקוויטים, פיצוחים.
· בכל הזדמנות אפשרית כדאי לשלב פעילות גופנית. פעילות גופנית מגבירה את שריפת הקלוריות, ובכך עוזרת לשמור על המשקל. פעילות גופנית גם מגדילה את מסת השריר, ובכך תורמת לשמירה על חום הגוף.
כשמזג האוויר מאפשר, ניתן לצאת להליכה בחוץ, ובימים סגריריים, אפשר להתאמן בחדר הכושר (וכשיוצאים מהבית אוכלים פחות…).


שירה ג'בליק היא דיאטנית קלינית באחוזת בריאות וספא – יערות הכרמל

פורסם ב"שמשיה", המגאזין הייחודי לחברי חוג השמש של רשת מלונות ישרוטל, גליון מס' 16, חורף 2006.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר