מאמצע מאי: "לילות העיר העתיקה" לאורך השנה בירושלים

הפרויקט מאפשר מפגשים אנושיים מרתקים, נגיעות קולינריות, מסעות תיאטרליים ומופעי מוסיקה אותנטיים – מיזם התיירות "לילות העיר העתיקה" חוזר במתכונת חדשה וייחודית בכל יום חמישי ולאורך השנה, ורק בשעות הערב והלילה בעיר העתיקה בירושלים

לאור הצלחת הפרויקט בשנה שעברה, אליו הגיעו אלפי מבקרים, יוצא לדרך "לילות העיר העתיקה" – מיזם התרבות והתיירות הלילי בעיר העתיקה בירושלים, במתכונת חדשה, החל מיום חמישי ה-16 במאי 2013 ובכל יום חמישי לאורך כל השנה.

המיזם הייחודי נועד לעודד את מיליוני התיירים והמבקרים המגיעים מן הארץ והעולם אל העיר העתיקה בשעות היום לבקר בה גם בשעות הערב, ולחוות את יופייה וייחודה של העיר העתיקה גם בשעות הערב. אירועי "לילות העיר העתיקה" יכללו מגוון פעילויות ליליות ייחודיות ואטרקטיביות החל מיום 16.5.13, מדי יום חמישי ולאורך השנה כולה. ההשתתפות באירועים הינה בתשלום ומחייבת הרשמה מראש.

אירועים קולינריים המתקיימים בעיר העתיקה:
הבעלבוסטע הספרדיה – האם יש מטבח יהודי? מה עושים כדי לא לזרוק אוכל? מה מכינים מקליפות של קישואים ומה הקשר בין חצילים לכלה היהודיה?
וגם על הקשר בין האוכל לתרבות בקהילות דוברות הלדינו בירושלים של פעם – במפגש קולינארי עם ניחוחות וטעימות מהמטבח הס"טי במוזיאון חצר הישוב הישן.
החוויה הירושלמית – סיור קולינרי המעניק את האפשרות לחוות טעימות ממאכלים ייחודיים והיכרות מרתקת עם אוכל המטבח היהודי, המטבח הנוצרי והמטבח ארמני ומנהגיהם.

אטרקציות היסטוריות:
החיזיון הלילי במוזיאון מגדל דוד – חומות המצודה של המוזיאון משמשות תפאורה למופע לילי יוצא דופן ומרהיב: על גבי החומות והשרידים הארכיאולוגים ולצלילי מוזיקה מקורית נגלה סיפורה המדהים של ירושלים. אבני החומות והמבנים נמוגים לתוך התמונות, והדימויים המוקרנים עוטפים את הצופה בחוויה רב-חושית יחידה מסוגה.

עששיות בסמטאות – איך נראתה ירושלים לפני 150 שנה? באמצעות עששית ביד יצאו המשתתפים למסע רב-חושי במנהרות הזמן: סיפורי סבתא, קמעות נגד עין הרע בחצרות במגורים העתיקות, ביקור בלב בחומות, במרכז הפעמון של ראשית ירושלים, והתנסות בכביסה בפיילה, בישול על פרימוס וטחינת תבלינים שאפשר גם לקחת הביתה. כל זה לאורן הנעים של העששיות, בעולם שלפני החשמל, ובפינות חמד ייחודיות בעיר העתיקה.

לילות בעתיקות – חווית הערב נפתחת בתצפית לילה מרהיבה מראש "בית הצופה". מיצג תלת מימדי מרשים חושף את עברה המפואר של העיר, ובסיור לילי מודרך, המלווה בתאורה מרשימה, נחשפים ממצאים חדשים ומעניינים מתקופת המקרא בגבעת עיר דוד. החוויה נמשכת אל "קריית השלטון" הקדומה, שם מוקרן על העתיקות מיצג אמנותי יפה וחדש, המספר את סיפורה של עיר דוד בתנועה ובצליל.

הפרויקט המתקיים במסגרת התכניות לפיתוח ירושלים במשרד ראש הממשלה, הינו יוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף עיריית ירושלים.

לפרטים מלאים אודות האירועים ולהרשמה

צילום עמרי בראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר