מהי התזונה הנכונה לסובלים מבריחת שתן?

בריחת שתן היא תופעה שכיחה אצל גברים ונשים מבוגרים, ואחת הדרכים להתמודד איתה היא באמצעות החלפה של התפריט התזונתי. במאמר הבא נרחיב על כך ונסביר במה מדובר

מומלץ לאכול את כל סוגי הירקות למעט עגבניות ולהתמקד בעיקר בברוקולי, כרוב, גזר, סלרי, מלפפונים, פטריות, קישואים ותפוחי אדמה לבנים
מומלץ לאכול את כל סוגי הירקות למעט עגבניות ולהתמקד בעיקר בברוקולי, כרוב, גזר, סלרי, מלפפונים, פטריות, קישואים ותפוחי אדמה לבנים

מבחינה רפואית, בריחת שתן מוגדרת כמצב של אובדן שתן בלתי רצוני. זו תופעה שכיחה מאוד באוכלוסייה, שקיימת בעיקר אצל נשים מבוגרות אך מפריעה גם לגברים צעירים ולקשישים. בין היתר, אחת הבעיות בתופעה היא שגם דליפת שתן מזערית של טיפות בודדות, עלולה לגרום לתחושת אי נוחות ולפגיעה בביטחון העצמי.

החדשות הטובות הן שישנם מוצרי ספיגה למבוגרים, שמסייעים בהתמודדות יום יומית עם בריחת שתן. יתרה על כך, אפשר להתמודד עם התופעה ולצמצם את תדירות האירועים באמצעות החלפה של התפריט התזונתי. מה שכדאי לעשות הוא קודם כל להוציא מהתפריט מאכלים מסוימים, ורק אחר להכניס אליו מאכלים אחרים ומומלצים יותר.

אלו המאכלים שצריך להוציא מהתפריט

גברים ונשים שסובלים מבריחת שתן, צריכים לצמצם צריכת מאכלים ומשקאות משתנים. בפועל, זה אומר שכדאי להוריד למינימום שתיית קפה, תה ואלכוהול, ולהימנע ממאכלים חריפים או מתובלים מדי. מלבד העובדה שמדובר במאכלים שמשפיעים לרעה על שלפוחית השתן, הם גם עלולים לגרום נדודי שינה וכאבים עבור אנשים שמתמודדים עם התופעה.

כמו כן, מחקרים מראים שממתיקים מלאכותיים וגם סוכר ודבש עלולים לגרות את שלפוחית השתן, ולכן עדיף להימנע מהם. בנוסף, מומלץ לצרוך במתינות משקאות ומזונות חומציים של פירות הדר, ולהחליף שוקולד רגיל בשוקולד לבן, מריר או חרובים.

אז מה כן כדאי לאכול?

תזונה נכונה לסובלים מבריחת שתן מבוססת על כמה מאכלים מרכזיים. ראשית, כדאי להכניס לתפריט פירות ספציפיים ובהם אגסים, תפוחים, בננות, מלון, צימוקים ואבטיח. בניגוד לפירות הדר שגורמים לחומציות, כאן מדובר על פירות שיכולים לטפל באופן טבעי בתופעה של בריחת שתן, ולהפחית את התדירות של האירועים תוך הענקת תחושת שובע.

שנית, מומלץ לאכול את כל סוגי הירקות למעט עגבניות, ולהתמקד בעיקר בברוקולי, כרוב, גזר, סלרי, מלפפונים, פטריות, קישואים ותפוחי אדמה לבנים. מטבע הדברים, הדרך שבה בוחרים לצרוך את הירקות פחות חשובה, כי הנקודה העיקרית היא להכניס אותם לתפריט כמה שיותר מוקדם. בהמשך, אפשר גם לבחור האם לשלב את הירקות בסלט או לנשנש אותם בין ארוחות מרכזיות.

עוד מאכלים מומלצים עבור אנשים שסובלים מבריחת שתן, הם חלב וביצים. אלו מוצרים שנחשבים ידידותיים לטיפול בבעיות בשלפוחית השתן, כאשר הדגש הוא על חלב דל שומן ועל מוצרלה טרייה, קוטג' או גבינת עיזים.

בכל מה שנוגע למנות עיקריות בארוחות צהריים וערב, ההמלצה היא לאכול בשר, דגים ועוף, ולצרוך ככל האפשר לחמים טריים שמורכבים משיפון או שאור. אמנם ההקלה בבריחת השתן לא תהיה מיידית, אך יחד עם מוצרי הספיגה צפוי שיפור באיכות החיים.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה