מה חדש בעולם החטיפים והממתקים?

תערוכת וכנס מזון בעידן החדש 2006 בחסות איגוד תעשיות המזון, היוו גם השנה זירה להצגת חדשות וחידושים בתחום. כצעד מקדים יצאו שליחי נציגת ספקית שירותי המידע אדקיט, לסיור ב- ISM 2006 – התערוכה השנתית הבינלאומית בנושא חטיפים וממתקים, שהתקיימה בקלן, גרמניה.

בתערוכה בלטו השנה מספר מאפיינים מרכזיים:
נוחות – רבים מהמוצרים שהוצגו היו בעלי מאפייני נוחות (אריזות ׂon the go).
ממתקים לילדים – הוצג מגוון רחב של ממתקים לילדים, עם התמקדות בבריאות ובטעמים.
סוכריות מנטה – בקטגוריה זו הוצגו מספר מוצרים חדשניים.
מעבר מאפיינים מקטגוריה לקטגוריה – ניתן היה להבחין כי מאפיינים/רכיבי מזון מקטגוריה מסוימת, “נודדים” לקטגוריה אחרת. בתחום רכיבי המזון קיים מעבר של רכיבי מזון מתחום הממתקים לתחום המאפה. למשל Palatinose – פחמימה חדשה המאפשרת לצרכן רמת אנרגיה לזמן ממושך, שאומצה ע”י תחום המאפה.
תחום הממתקים מאמץ מאפיינים מתחום משקאות הספורט והאנרגיה, ונושא הבריאות בקטגוריית השוקולד החל לגלוש גם למוצרים קרובים אחרים, כגון ממרחים מתוקים.
מגמת ה- low-fat – ממשיכה להוביל בתחום החטיפים, עם נוכחות חזקה בקטגוריית החטיפים האתניים וחטיפי הפירות.
שוקולד פונקציונלי וממתקי סוכר מועשרים – רבים מהמוצרים שהוצגו היו מוצרי שוקולד פונקציונלי וממתקי סוכר המועשרים בויטמינים, מינרלים, רכיבי מזון Prebiotic ו- Probiotic, חומרים נוגדי חמצון ו- Polyphenols.
מוצרים אורגנים – אלה הופכים יותר ויותר למגמה רווחת.
וגם המונדיאל לא נזנח. לכבוד המשחקים הוצגו מוצרים ייעודיים כגון סוכריות ג’לי, סוכריות פירות, ערכות ממתקים לילדים, וכו’.

מאפי נוחות
בתחום המאפה הושם דגש רב על נוחות מבחינת אריזת המוצר.
למשל, Loacker Sticks של חברת Loacker – אצבעות וופל מצופות בשוקו וממולאות בקרם. אצבעות הוופל ארוזות במגש, המפריד בין האצבעות, מונע מגע ביניהן, וכך גם את הסיכוי שהן תדבקנה. המוצר נמכר בגרמניה, איטליה ואוסטריה, בטעמים לימון, שוקולד ואגוזים.
מוצר דומה המציע נוחות הוא Gefllte Erdbeerschnitte של חברת Frenzel’s Echte Pulsnitzer הגרמנית – פרוסות עוגת זנגביל ממולאות בריבת תות-שדה ומצופות בשוקולד, באריזת on the go ליחיד.

פונקציונליות
באוסטריה, חברת Gaber הוסיפה Palatinose (מקור לגלוקוזה ו-פרוקטוזה) למגוון מוצרי המאפה שלה, כתחליף לסוכר רגיל. בהשוואה לסוכר רגיל, Palatinose מגביר את רמת הסוכר בדם באיטיות, מאט את הירידה ברמת הסוכר בדם, ומשמר את רמת האנרגיה. מסיבה זו, מוצרים המכילים Palatinose אידיאליים לארוחת בוקר או כחטיף.
המוצר הראשון של Gaber הוא Dinkel-Linzerauge, עוגית דגנים מלאים עם Spelt (סוג של חיטה), המשווקת כ “עוגיית כושר”. מרכיב פונקציונלי נוסף הוא Psyllium (מכיל סיבים מסיסים ולא מסיסים), וגם בו נעשה שימוש במוצרי מאפה.
חברת Monviso האיטלקית הוסיפה את ה- Psyllium למוצרי הביסקוויטים והלחמים שלה תחת המותג Activa המשווק באיטליה, ולאחרונה הורחב עם Californian prunes variety המשלב רכיבים מסורתיים ופונקציונליים, על מנת להסדיר את פעילות המעיים.

עונתיות
בתערוכה הוצגו מספר קווי מוצרים עונתיים, המעניקים ללקוחות יותר בחירה ומטרתם לחזק את מודעות הצרכנים למותג.
לכבוד יום הולדתו ה- 250 של המלחין האוסטרי וולפגנג אמדאוס מוצארט, החל השנה, השיקה חברת Reber באוסטריה פרלינים מצופים בשוקולד וממולאים בחתיכות אפרסק וגראפה.
חברת Kalfany Bonbon השיקה גרסה עונתית ל- Pulmoll בגרמניה. בדרך כלל, הסוכריות משווקות כמרגיעות כאבי הגרון, ובשל כך מקושרות לעונת החורף והסתיו. לאחרונה הורחב מגוון המוצרים עם גרסה מוגבלת לעונת הקיץ: Limette/Minze – סוכריות מרעננות בטעם לימונית ומנטה.

סוכריות מופחתות סוכר
המודעות הציבורית להשמנת יתר בקרב ילדים הולכת וגוברת, וגורמת לחברות המובילות להגיב בהשקת מוצרי ממתק בריאים לילדים.
סוכריות הג’לי Small Kids של חברת Haribo הגרמנית, מכילות 40% פחות סוכר ו- 30% פחות קלוריות בהשוואה לסוכריות ג’לי רגילות. הסוכריות עשירות בסיבים ומכילות low GI. בחפיסה מגוון טעמים: תפוז, לימון, אננס, פטל, ותות-שדה.
סוכריות ג’לי נוספות המכילות פחות סוכר הן Kalle Katjes, שהושקו בגרמניה ע”י חברת Katjes Fassin. מגוון סוכריות ג’לי עם 30% פחות סוכר וללא חומרי צבע מלאכותיים. המגוון מכיל סוכריות בטעמים: קולה, שוש, טעמי פירות.

מוטיב “כיף”
מוצרים מעניינים אחרים, המיועדים לילדים, משתמשים בדמות מסוימת או במוטיב “כיף” על מנת למשוך את הלקוחות הצעירים.

יום הולדת 30 לדבורה מיה
חברת Haribo השיקה בגרמניה את Die Biene Maja & Ihre Freunde לכבוד יום הולדת 30 לדמות המצוירת הגרמנית, הדבורה מיה וחבריה. מדובר בממתקי ג’לי בצורת הדמויות, בטעמים תפוז, לימון, קולה ותפוח.

מחרוזת סוכריות
חברת Eichetti Confect Spezialitten מגרמניה, השיקה את Mr Blubber Jewellery Candy Kit – קופסה המכילה חרוזים בצורת סוכריות בצבעים ובצורות שונות. למוצר מצורף שרוך, המאפשר את שזירת הסוכריות לשרשרת.

סוכריות מנטה
תחליף לשטיפת פה
חברת Sweet Life השיקה את Rio Bio Active Oral Care – סוכריות המנטה הראשונות המשמשות תחליף לשטיפת פה. הן מכילות BIOSecur, 100% anti-microbiotic טבעי, והן ללא סוכר.
המוצר “הורג” בקטריות הגורמות לריח פה רע ופלאק, ומרענן מיידית את הפה והנשימה. הסוכריות נמכרות בטעמי פירות הדר.

מנטרלות ריח אלכוהול
חברת SC Enterprises השיקה בגרמניה את St. Sin No 1, סוכריות סוכר פירות אשר מנטרלות ריח אלכוהול תוך 30 שניות, עד אשר הצרכן שותה אלכוהול נוסף. זהו המוצר הראשון אשר מנטרל ריח אלכוהול ולא רק מסתיר אותו.

סוכריות מנטה גורמה
חברת Dolphin Innovations הציגה בתערוכה את Oral Fixation Gourmet Mints, אשר מופץ כבר באירופה ובארה”ב. זהו מגוון של סוכריות מנטה פרימיום בטעמים, הארוזות בקופסה אטרקטיבית דקה מפח. הסוכריות נמכרות במספר טעמים: קינמון, מנטה עם קפאין, לימונית ומנטה, מנטה, וללא סוכר. הסוכריות נעשות בעבודת יד, ומשווקות כמוצר יוקרתי ופזרני.

סוכריות
תחליף למשקאות
סוכריות הג’לי moothie Blend Jelly Belly של חברת Jelly Belly Candy האמריקאית, מצטרפות לשוק משקאות ה- Smoothies המשגשג. מדובר בסוכריות ג’לי בטעמים שונים: דובדבן-פסיפלורה, תפוז-מנגו, אננס-אגס ותות-שדה בננה.
מהלך מעניין נוסף של אותה חברה, הוא השקת המוצר Sport Beans תחת המותג Jelly Beans: סוכריות ג’לי המכילות 120 מ”ג אלקטרוליט, ויטמין C, ויטמין E, מונעות התייבשות, ומגשרות על הפער בין ממתקים ומשקאות אנרגיה או תוספים. הסוכריות נמכרות בטעמים לימון-לימונית, ותפוז.

חטיפים – חדשנות
חטיפים מתובלים ממולאים
חברת Pauly הגרמנית הציגה את Xits, מבחר חטיפים מתובלים ממולאים, ראשונים מסוגם בגרמניה: מקלות פריכים ממולאים בחמאת בוטנים או בגבינה. בשוק קיימים מזה זמן לא מועט ממתקים, מסטיקים וביסקוויטים ממולאים. כעת ישנם גם חטיפים מתובלים ממולאים.

חטיפי ווסאבי
חטיפים בטעם ווסאבי משווקים בעיקר באסיה ובאמריקה. בעבר יובאו מרבית המוצרים לאירופה באמצעות קמעונאי אסייתי קטן, אך לא זכו להצלחה. לאחרונה נראה כי חל תהליך שינוי.
Mr Wasabi של חברה גרמנית בעלת שם זהה, הוא חטיף אסייתי חריף ופיקנטי, המכיל אפונה פריכה מצופה בווסאבי. חטיף נוסף של אותה חברה הוא Mr Wasabi Peanuts: בוטנים מצופים בווסאבי.
על גבי אריזת החטיף מצויר בוטן מצופה בווסאבי, לבוש כסמוראי.

טוגני פירות

טוגני FruitMaid של חברת Sweetlife, הנם מגוון טוגנים המבוססים על פירות: 100% פירות ו- 50% פחות שומן בהשוואה לטוגני תפו”א. הטוגנים בטעמי עגבניות, אננס ובננה. טוגני האננס והבננה מוכרים יחסית באירופה, בעוד טוגני העגבניות מהווים חידוש. המוצר נמכר בהולנד.

שוקולד
שוקולד מריר
קטגוריית השוקולד המריר וחדשנות בתחום, היוו חלק נכבד בתערוכה. קיים עניין רב בשוקולד המריר, בשל רמת הקלוריות ורמת הסוכר הנמוכות בשוקולד מריר בהשוואה לשוקולד חלב, ובשל התועלות הבריאותיות שניתן להפיק ממנו.
מרבית החברות שהציגו בתערוכה, בחרו להרחיב את מבחר מוצרי השוקולד שלהן עם מוצר שוקולד מריר בגרסה בלעדית, כאשר בדרך כלל הן הדגישו את מדינת מקור השוקולד, וגם את מיקום מטע הקקאו.
Trinitario של Rausch Privat-Confiserie הגרמנית, הוא שוקולד מריר המכיל 80% קקאו באיכות גבוהה מטרינידד.
חברת Stollwerck הוסיפה למותג Sarotti No. 1 שלה, את Santo Domingo, שוקולד מריר מסנטו דומינגו המכיל 85% קקאו. כמו כן, החברה מציעה גם את No. 1 Mini Collection: מבחר של שוקולד מריר (12 גר’) בחפיסת 240 גר’.

שוקולד באריזת גבינה
מותג Mama Mooo, של חברת Chocolat Schnberg השוויצרית, הוא מגוון שוקולד פרימיום בפורמט אריזה מסורתי של גבינה – משולשים בודדים. צבעי האריזה (לבן, כחול וצהוב) מזכירים גם הם מוצרי חלב וגבינה.

שוקולד בצורת עץ
המוצר המעניין ביותר מבחינת צורה היה Schokoladenbaum, המופץ ע”י Schokoladenbaum Versandkonditorei: מבחר של שלושה עצים תלת-ממדיים העשויים משוקולד בלגי, בגדלים שונים.
המוצר קיים בשוקולד מריר ושוקולד חלב, ומיוצר ידנית ע”י Confiserie Wagner בגרמניה.

שוקולד פרימיום – אריזות עונתיות
אריזות עונתיות ומוצרי שוקולד פרימיום, תפסו גם הם מקום מרכזי בתערוכה.
Yin Yang של חברת Neuhaus הגרמנית, היא מהדורה מיוחדת ליום האהבה: שתי קופסאות מתכת (60 גרם), אשר יחדיו יוצרות את סמל ה-יאן וה-יאנג. הקופסה הלבנה מכילה פרליני שוקולד לבן ממולאים בקרמל שקדים, והקופסה השחורה מכילה פרליני שוקולד מריר בטעם קפה. על החלק העליון של הפרלינים מפוזרות חתיכות שוקולד בצורת יאן ו-יאנג.
Jessica Walker Handmade Chocolates של חברת The Essential Box הבריטית, הם מגוון של שוקולד פרימיום מריר, לבן וחלב שיוצר בעבודת יד. השוקולד הושק בחנויות Harrods בבריטניה ב-2005.
לדוגמא, מוצרים המכילים זוג פגיונות שוקולד בהשראת Manolo Blahnik, ותיק מעור תנין מזויף המכיל מבחר של שישה סוגי שוקולד.

Well-Being
בהתרסה לתפיסה כי שוקולד וממתקים אינם תורמים לבריאות הצרכנים, הוצגו בתערוכה שפע ממתקים “בריאים”, לרוב ממתקים מועשרים ברכיב מזון מסוים.

סוכריות ג’לי עם סיבים פרה-ביוטים וויטמינים
המותג Fit For Fun של חברת Trolli Ssswarenvertrieb הגרמנית, הנו מגוון סוכריות ג’לי: יוגורט מיקס עם סיבים פרה-ביוטיים, מיקס שמונה ויטמינים, ו- Energy Kick (המכיל taurine, guarana).
Fit For Fun הוא מותג של מגזין ספורט וסגנון חיים גרמני, המשתף פעולה עם מספר יצרנים, על מנת להרחיב את קו המוצרים שלהם למוצרים בעלי אוריינטציה ספורטיבית וסגנון חיים.

שוקולד מועשר
Novevita של Arco International הוא מגוון של שוקולד בשלושה טעמים:
– שוקולד מריר המכיל קליפות תפוזים מסוכרות, מועשר בחומר נגד חמצון מעלי גפן, כלומר trans-resveratrol, Polyphenol עם תכונות אנטי חמצון, אנטי דלקתי ואנטי קרצינוגני.
– שוקולד חלב עם חמוציות, מועשר בסידן ומגנזיום מאצות.
– שוקולד חלב עם נוגט, מועשר ב- isoflavones מנבטי סויה, היכולים להועיל לנשים בגיל הפסקת הווסת ובעלי אפקט פרוביוטי. המוצר נמכר בבלגיה.
Sarotti PURPUR של חברת Stollwerck הגרמנית, הוא מגוון טבלאות שוקולד מיניאטוריות. חטיף פרימיום בעל תועלות בריאותיות הקיימות במוצר טבעי ומכיל polyphenols ו- flavonoids הנמצאים בקקאו.
השוקולד מיוצר באמצעות תהליך הנקרא ACTICOA, שפותח במיוחד עבור מוצר זה על מנת לשמר רמה גבוהה ככל האפשר של polyphenol טבעי.
מוצר נוסף המשווק כבריא, הוא Sarotti Frucht & Flakes, חמוציות ופתיתי תירס מצופים בשוקולד חלב.

ממרחי שוקולד בריאים
מגמת הבריאות בשוקולד הגיעה גם לתחום הממרחים המתוקים.
חברת New Tree הבלגית השיקה מגוון של ממרחי שוקולד חדשניים בבלגיה:Pur Plaisir (שוקולד מריר) ו- Plaisir Miel (שוקולד חלב) המכילים 70% שומן פחות ו- 40% קלוריות פחות מאשר ממרחי שוקולד אחרים בשוק.
הממרחים מהווים מוצר חדשני מכיוון שהם מכילים Beneo, תמצית עולש העשירה בסיבים ואמורה להגביר את ספיגת הסידן בגוף.

שוקולד אורגני
Sarotti Bio של חברת Stollwerck הגרמנית, הוא מותג השוקולד הותיק הראשון בשוק המזון המסורתי עם חותמת האיכות הגרמנית Bio, המהווה חלק בלתי נפרד מה- Eco Directive של האיחוד האירופי.
BIO הוא מגוון שוקולדים אורגנים פרימיום, המכילים 100 גרם טבלאות שוקולד פרימיום, האחד שוקולד חלב עם 34% קקאו, והאחר שוקולד מריר עם 70% קקאו. השלישי הוא Sarotti BIO Milk Choco Flakes ׀ – שוקולד מצופה בפתיתי קקאו.


אודות אדקיט
אדקיט היא החברה המובילה בישראל לשירותי מידע תחרותי ומחקרי שוק בינלאומיים. החברה שהוקמה בארה”ב ופועלת בישראל מאז 1989, מספקת ללקוחותיה מחקרי שוק, מאגרים ממוחשבים של מידע שיווקי ועסקי, שירות של מעקב אחר פרסומות מהעולם, שירותי מעקב אחר מוצרי צריכה חדשים ושירותי מיקור חוץ של מידענות ומודיעין עסקי תחרותי. בין לקוחות החברה בישראל נמנים מרבית הגופים המובילים במשק בכל ענפי התעשייה, מסחר, פיננסים, מחקר ופרסום.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה