מה עדיף: אספרסו בקפסולה או בתערובת? ומה ההבדלים במחירים?

הכנת אספרסו דורשת כ- 7 גרם קפה, דהיינו עלות כוס קפה נעה בין 0.5 ל- 1.5 ₪. שיטת הכנה זו דורשת התעסקות מרובה ולמידה על מנת להגיע לקפה המושלם. כמו כן, לעומת השימוש בקפסולות, שהינו נקי יחסית, בתהליך זה נוצר לכלוך שמתמעט ככל שרוכשים מיומנות, אולם אינו נעלם לחלוטין

בשנים האחרונות נכנסו מכונות הקפה כחלק מהמטבח של רבים.
מכונות הקפה נחלקות למכונות האוטומטיות בהן ממלאים אבקה, ולמכונות קפה המבוססות על קפסולה או על קפה טחון. למכונות השונות יש עלויות שונות עבור המעסיק.

על מנת שנוכל להחליט איזה מכונה לרכוש עלינו לבחון את שיטת הקפסולות לעומת קפה טחון. קפסולה היא מיכל אטום המכיל קפה טחון והשומר על טריותו למשך זמן רב. בשוק הישראלי מספר סוגים של קפסולות.

כמה עולה להחזיק מכונת קפה?
עלות הכנת אספרסו מקפסולה הנה יקרה: בין 1 ל- 2.5 ש"ח לכוס קפה.
עלויות שנתיות של צריכת חשמל למכונת קפה מגיעות לכדי 250 ₪ בשנה, ועלויות אחזקה ותפעול מגיעות לכדי 300 ₪ בשנה.
השימוש בקפה טחון או פולי קפה מאפשר חופש פעולה מוחלט במותגים השונים ובתערובות השונות של קפה. מחירי הקפה הם פונקציה של התערובת.

הכנת אספרסו דורשת כ- 7 גרם קפה, דהיינו עלות כוס קפה נעה בין 0.5 ל- 1.5 ₪. שיטת הכנה זו דורשת התעסקות מרובה ולמידה על מנת להגיע לקפה המושלם. כמו כן, לעומת השימוש בקפסולות, שהינו נקי יחסית, בתהליך זה נוצר לכלוך שמתמעט ככל שרוכשים מיומנות, אולם אינו נעלם לחלוטין.

אחוז הכישלונות יכול להיות גבוה יחסית, ובדרך כלל נובע מקפה לא טרי, מטחינה לא תקינה של פולי הקפה, דקה או גסה מדי, או מטמפרטורת מים גבוהה או נמוכה מדי (לדוגמא: אי הורדת טמפרטורת המים לאחר הקצפת חלב במכונה עם דוד אחד), דבר העלול לקרות גם במכונה המשתמשת בקפסולה.

ככל שמתנסים יותר בתהליך, הנושא נלמד, אחוז אי ההצלחות הולך ויורד. טחינה עצמית של פולי קפה והתאמה למכונה שברשותך מגדילים את אחוז ההצלחה עד ל- 100%. נותר רק להתענג על ספל אספרסו מושלם.

עלויות שנתיות של צריכת חשמל למכונת קפה מסוג זה מגיעה לכדי 100 ₪ בשנה, עלויות התפעול והאחזקה שלה ודמי השירות השנתיים נעים בין 300 ל-600 ₪..
בנוסף לקפה ולמכונה נדרשים המעסיקים לרכוש את המוצרים הנלווים – כוסות, ממתיקים, בוחשני קפה, העלות של אלו מוערכת בכ- 5 ₪ לאדם בחודש.


"מועדון הקפה" הנה חברת שירות המפיצה, מייבאת ומשווקת מכונות קפה ומוצרי קפה לשוק המוסדי והביתי.החברה הינה בשותפות עם חברת Spa Argenta שפועלת בתחום מכונות הקפה למעלה מארבעים שנה באיטליה ובמדינות נוספות באירופה.
לחברה מגוון מכונות המאפשר התאמה מקסימאלית לצורכי הלקוח על פי גודל חברתו, מספר העובדים בה וסוג הקפה בו הוא מעוניין. ל"מועדון הקפה" מגוון גדול של סוגי קפה המותאמים ללקוח על פי טעמו האישי.








כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר