מחקר: השמנת יתר היא בעיקר בגלל הרגלי אכילה במשפחה

מחקר גנטי שנערך לאחרונה, מראה כי התובנה לפיה השמנת יתר היא בשל תורשה גנטית, אינה נכונה, וכי הרגלי האכילה במשפחה הם המשפיעים העיקריים על בעיית המשקל. אחוז בעלי משקל היתר בארה"ב גדל משמעותית בעשרים השנים האחרונות

מחקר גנטי שנערך לאחרונה, מראה כי התובנה לפיה השמנת יתר היא בשל תורשה גנטית, אינה נכונה, וכי הרגלי האכילה במשפחה הם המשפיעים העיקריים על בעיית המשקל. כך מדווח TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות.

המחקר שנערך על ידי דייוויד לודוויג בבית ספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד, מציע כי זו גם הסיבה שדיאטות דלות שומן אינן מצליחות לשנות את תמונת ההשמנה בארה"ב, לפיה כ- 70 אחוז מהאמריקנים הם בעלי משקל יתר בדרגות שונות.

בשנות השמונים, לא הייתה בארה"ב אפילו מדינה אחת שהיו בה למעלה מ- 20 אחוז בעלי משקל עודף, זאת כאשר בשנת 2010, הייתה רק מדינה אחת בארה"ב שבעלי המשקל העודף שבה היו מתחת ל- 20 אחוז.

המחקר של ד"ר לודוויג שהתפרסם בז'ורנל היוקרתי של ההתאחדות הרפואית שם, קובע חד משמעית כי אחוז השומן בדיאטות הרזיה אינו משמעותי בתהליכי הרזיה. מחקר אחר שנערך בקרב 50,000 נשים שלקחו חלק בדיאטה דלת שומן, הראה כי הירידה שלהן במשקל הייתה זניחה.

פרשנות שמחה סיגן, עורך TRENDS:  אחת הבעיות במחקרים כאלה, היא כי הנתונים על הרגלי האכילה נמסרים על ידי המשתתפים במחקרים, ולעתים מסיבות של התמכרות לסוגי מזון מסוימים, הם מציגים נתונים שונים מאלה שהיו בפועל. רבות נכתב על סירופ התירס, המצוי במספר רב של סוגי מזון פופולריים כמו גלידה ומשקאות קלים, הגורם להתמכרות, ואינו מאפשר לבעלי המשקל הגבוה להשתחרר מהרגלי אכילה אלה.
נדרשת חקיקה שתסדיר את המרכיבים שניתן להשתמש בהם במוצרי מזון, ממש כפי שבעבר אסרו על שימוש בחומרים מסרטנים, כך ניתן לאסור על שימוש במרכיבי מזון ממכרים.

פורסם ב- TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות
www.trends-news.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר