מחקר חדש של מועצת הזיתים בישראל: 91% צורכים בקביעות שמן זית

נראה כי המחקרים הרבים שפורסמו לאחרונה בארץ ובעולם, המוכיחים כי השימוש בשמן זית ממזער את הסכנות ללקות בסרטן ובהתקפי לב, הגבירו במידה רבה את המודעות לצריכת שמן הזית

סקר מעקב צרכנים שבוצע לאחרונה על ידי מועצת הזיתים בישראל, שמטרתו לבדוק ולהשוות את הרגלי צריכת שמן הזית בקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת דוברת העברית, העלתה כי 91% מהתושבים צורכים בקביעות שמן זית.

התוצאות הראו רציפות בגידול בצריכה לעומת -88% ב-2003 ו-91% ב-2005.
על פי הסקר, 93% מהצרכנים צורכים שמן זית לתיבול, 66% לבישול, 56% לטיגון ו-27% לשימושים נוספים.
נראה כי המחקרים הרבים שפורסמו לאחרונה בארץ ובעולם, המוכיחים כי השימוש בשמן זית ממזער את הסכנות ללקות בסרטן ובהתקפי לב, הגבירו במידה רבה את המודעות לצריכת שמן הזית.

לגבי תדירות הקנייה, מורה המחקר על רכישה של עד אחת ל-3 שבועות 31%, אחת לחודש 28% ועד אחת לחודשיים 40%.
67% רוכשים את השמן בסופרמרקט, 10% בבית בד ו-8% במכולת או במיני מרקט, כאשר 58% רוכשים בקבוק אחד בכל קניה, 25% 2 בקבוקים, 4% 3 בקבוקים 5% ארבעה בקבוקים ויותר ו-5% רוכשים מיכל גדול.

76% מעדיפים רכישת שמן זית ישראלי עם תווית האיכות של מועצת הזיתים, לעומת 69% לפני 4 שנים.
נימוקי הצרכנים לעליית צריכת השמן הוסברו בנימוק הבריאות – 66%, נימוק הטעם – 28%, ונימוק היעדר כולסטרול – 12%.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר