מסע בעקבות הבוהמה היצירתית בתל אביב של פעם: ביאליק, שלונסקי, אלתרמן

סיור ברחוב ביאליק, ביתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק, שיכן בזמנו את מיטב הסופרים, האמנים והמשוררים של התקופה. ברחוב זה גרו הצייר ראובן רובין, הסופרת דבורה בארון, המשורר יעקב כהן, הסטודיו של הציר והסופר חיים גליקסברג. בבתי הקפה בפינה הסתופפו הבוהמה האומנותית של התקופה, כגון חנה רובינא, לאה גולדברג, שאול טשרניחובסקי, אלכסנדר פן ועוד

המרכז להכרת תל אביב במגדל שלום יקדיש את חודש ינואר לסיורים בעקבות הבוהמה התל אביבית של הסופרים והמשוררים מפעם, על אהבותיהם, תקוותיהם, יצירתם ובדידותם:

עת בדידותי נגעה בבדידותך
סיור בעקבות נשים יוצרות בתל-אביב
יום שישי 5.1.07, המפגש בשעה 10:00 בככר אתרים ליד הקולוסיאום
יונה וולך, לאה גולדברג, חנה רובינא, תרצה אתר, צילה בינדר ורחל אלתרמן מרכוס היו נשים יוצרות, שפעלו בתל אביב לאורך חמישה עשורים במאה הקודמת. חייהן לוו בסערות נפש עזות, אהבות גדולות, או בדידות מעיקה.
הסיור, שיעקב אחר המקומות בהן חיו ובילו, בין ככר אתרים לככר דיזינגוף, יחשוף, באמצעות סיפוריהן האישיים, מכתביהן ויומניהן, את הנשים שמאחורי היצירה.
מדריך: יוסי גולדברג
מחיר: 30 ₪.

על סופרים ומשוררים ברחוב ביאליק
יום שבת 13.1.07, המפגש בשעה 10:00 ברח' ביאליק פינת אלנבי
רחוב ביאליק.
ביתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק, שיכן בזמנו את מיטב הסופרים, האמנים והמשוררים של התקופה. ברחוב זה גרו הצייר ראובן רובין, הסופרת דבורה בארון, המשורר יעקב כהן, הסטודיו של הציר והסופר חיים גליקסברג. בבתי הקפה בפינה הסתופפו הבוהמה האומנותית של התקופה, כגון חנה רובינא, לאה גולדברג, שאול טשרניחובסקי, אלכסנדר פן ועוד. הסיור יעבור בין הבתים הישנים של רחוב ביאליק ויספר את סיפוריהם של גיבורי התרבות של אותה התקופה.

מיפו לנוה צדק בעקבות האמן נחום גוטמן
יום שישי 26.1.07, המפגש בשעה 10:00 בשעון ביפו
"תגיד לאבא, שהוא זורק חינם את כספו לרוח" – כך המליץ צוות מורי הגימנסיה לתלמיד החולמני נחום גוטמן, שאהב בעיקר את ההפסקות שבין השיעורים.
מן התלמיד החולמני הזה, צמח אחד מגדולי האמנים התל אביביים הראשונים. בטיול נוסטלגי לאורך הטיילת, נחשוף את סיפורו של נחום גוטמן, הילד התל אביבי שגדל להיות האמן המפורסם בתיעודיו את העיר בראשיתה. נחווה איתו את חוויות עלייתו וקליטתו מגיל שבע, על רקע האירועים הסוערים ביפו של תחילת המאה העשרים ועד לנערותו, בה הכיר גוטמן את ש"י עגנון, י.ח ברנר, ביאליק ואחרים, שתרמו והשפיעו על התפתחותו האמנותית.
הסיור יתחיל בשעון ביפו, ורובע בתי הזונות של יפו בו שירת כחייל בגדוד העברי, שהשפיעו מאוחר יותר על רישומיו בתערוכה "סוד הפרדס". נמשיך לאורך הטיילת לכיוון מוזיאון האצ"ל, בו נדבר על תלאות גוטמן בהיותו תלמיד הגימנסיה בהיתקלויותיו עם ילדי מנשיה הערבית. משם נעבור לתחנת הרכבת, לרחוב עין יעקב לבית האוטונומיה, בית הספר לבנות שם למד גוטמן. נעבור לעבר ביתה של משפחת גוטמן בנווה צדק. נחלוף על פני מוזיאון גוטמן, נמשיך לביתו של ש"י עגנון ונסיים ברחבת סוזאן דלל.


לפרטים על הסיורים: המרכז להכרת תל אביב במגדל שלום
אחד העם 9 תל אביב
שעות פתיחה: ימים א'-ה' 10:00-17:00 ויום ו' 10:00-12:00
טלפונים: 03-5177304, 03-5100337

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר