סיורים בהרי יהודה וירושלים בסתיו

רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור לחמישה סיורים מיוחדים בחודש נובמבר באזור הרי יהודה ובירושלים

הקסטל. צילום: דורון ניסיםרשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור לחמישה סיורים מיוחדים בחודש נובמבר באזור הרי יהודה ובירושלים.

סיור ראשון – בעקבות סתוונית ירושלים – גן לאומי עמק צוקים
שבת, 1.11, 9:00-13:00 
סיור בעקבות פריחת סתוונית ירושלים אל נופי הבראשית של ירושלים בעמק צורים. נטייל בגן לאומי עמק צורים (הסמוך לאוניברסיטה העברית בהר הצופים) במורד נחל קדרון, בשביל שהכשירה רשות הטבע והגנים הנקרא "שביל ירושלים".

סיור שני – טבע ומורשת בדרך לעיר- שמורת טבע המסרק ובגן לאומי קסטל
שבת, 8.11, 10:00-13:00
סיור לזכרו של יצחק רבין. טיול יום בו נטייל בשמורת המסרק, בחורשת אורנים ותצפית על הדרך לירושלים, נדמיין את הקשיים בהעברת שיירות אספקה לעיר הנצורה ונעבור בין המשלטים. משם ניסע לגן לאומי קסטל, נלך בתעלות הקשר ונגלה את סיפורו המופלא והמרגש של "הקסטל", אשר כיבושו היווה את אחת מנקודות התפנית של מלחמת העצמאות.

סיור שלישי – יחמור, רכבת, קטלב ומה שבינהם- שמורת טבע נחל קטלב
שבת, 8.11 וה- 15.11, 10:00-14:00
במוזיאון הטבע הפתוח של נחל קטלב נתבונן בנופים, במעיין, בבריכה ובקטלבים. נעסוק בנושאי מים, זיהום נחלים, שמירת טבע ומורשת האדם ונסיים ליד מסילת הרכבת המובילה לעיר הבירה. נספר על פרויקט השבת היחמורים לנחל שורק, הקשיים בהם הם נתקלו והתקוות הגלומות בהשבה.

סיור רביעי – חלילים וחלוצים – גן לאומי עינות תלם
שבת, 22.11, 10:00-14:00
נטייל בנחל חלילים, הסמוך למבשרת ציון ונקרא על שם מערכת מערות הבנויות חללים היוצרים מראה של חלילים. נמשיך ב"שביל ירושלים" דרך חורשת עצים עד לחורבת תלם, כפר יהודי ובו מפעל קדום לסבון. נטייל בכפר לצד שרידי חקלאות מסורתית סביב מעיין ובריכה.

סיור חמישי – כ"ט בנובמבר בדרך אל העיר- שמורת המסרק וגן לאומי קסטל
שבת, 29.11, 10:00-13:00
סיור מיוחד לכבוד כ"ט בנובמבר. נטייל בשמורת המסרק, נדמיין את הקשיים בהעברת שיירות אספקה לעיר הנצורה ונעבור בין המשלטים. משם ניסע לגן לאומי קסטל, נלך בתעלות הקשר ונגלה את סיפורו המופלא והמרגש של ה"קסטל", אשר כיבושו היווה את אחת מנקודות התפנית של מלחמת העצמאות.

כל הסיורים הם בהרשמה ובתשלום מראש ב"כוכבית בטבע" 3639*
מחירים:
• משפחה עם מנוי מטמו"ן של רשות הטבע והגנים / זוג מנוי- 85 ₪
• משפחה לא מנויה- 130 ₪
• זוג לא מנוי- 110 ₪
• יחיד- 55 ₪
• ילד (5-12) – 40 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר