סיורי בית שמואל באוגוסט: הרבה ירושלים וקצת תל אביב

סיור מיוחד ברובע נסתר, בעקבות אריחי הקרמיקה והאמנות המיוחדת של הארמנים בירושלים. מי הן "משפחות האצולה" של הקרמיקה הארמנית? מהי קרמיקה חברונית? מה לכיפת הסלע המוזהבת ולאריחי קרמיקה? נתוודע לתהליכי הייצור והעיטור של הקרמיקה

כחול הוא יפה – 14/08/08, חמישי אחה"צ
סיור מיוחד ברובע נסתר, בעקבות אריחי הקרמיקה והאמנות המיוחדת של הארמנים בירושלים. מי הן "משפחות האצולה" של הקרמיקה הארמנית? מהי קרמיקה חברונית? מה לכיפת הסלע המוזהבת ולאריחי קרמיקה? נתוודע לתהליכי הייצור והעיטור של הקרמיקה (במידת האפשר נבקר בבית-מלאכה ונשמע מפי אמן על עבודתו).
מסלול: הכנסיה הסקוטית והרובע הארמני.
מדריכה: נחמה שפרן.
מחיר: 89 ₪

חציית המדבר ברכב מדברי בליל ירח מלא. 15/08/08, שישי – סיור ארוך
סיור מרתק בנופי בראשית. נחצה את צפון מדבר יהודה מירושלים לים המלח בחוויה נופית, דרך אתרי התבודדות ב"מדבר של עיר הקודש", ניכנס לבקעת הורקניה דרך נחל גורפן וציר בורות המים, אל תצפית לילית מדהימה מעל ים המלח ותצפית מעל נחל דרגות. נחזור לירושלים דרך כביש ים המלח. וכל זה בלילה משגע של ירח מלא!
כל הסיור ברכב מדברי, לבוש חם חובה.
מדריך: מויש מעוז.
מחיר: 200 ₪

בעקבות צנחנים – 16/08/08, שבת אחה"צ
נצא בעקבות משחררי העיר העתיקה! סיור רגלי המשחזר את נתיבי גדודי חטיבת הצנחנים של מוטה גור, מחציית ה"קו העירוני" ועד שחרור הכותל והר הבית, הסיור ילווה בהשמעת קטעים מקוריים ותיאורים מרתקים של הלחימה בסמטאות.
מדריך: מויש מעוז.
מחיר: 89 ₪

והוא היה לאגדה – סיור בעקבות יצחק שדה, 21/8/08, חמישי יום שלם
לציון יום פטירתו, נצא לסיור בעקבות יצחק שדה, גיבור מלחמה רוסי שהתגייס למען ביטחון עם ישראל בעקבות אירוע דמים. מאותו הרגע הוקדשו חייו לשני נושאים: הגנת היישוב היהודי וחציבת סלעים. נלך בעקבותיו ממרכז ירושלים דרך קיבוץ קריית ענבים, שם התחיל את פעילותו הביטחונית, נמשיך לשדות המערכה של מבצע דני ונסיים בקברו בקיבוץ גבעת ברנר.
מדריך: ברוך שמולביץ'
מחיר: 159 ₪

בעקבות אמות המים הקדומות לירושלים בימי הבית השני, הרצאה וסיור, 22/8/08 שישי בוקר
נתכנס בבית שמואל להרצאה בה נברר איך תוכננו אמות מים בעת העתיקה, כיצד התפתחה ירושלים בימי הבית השני ומתי נבנו אמות המים השונות ועל ידי אילו שליטים.
בהמשך נצא לסיור ייחודי וקריר: נעלה על גבעת הדגן, מצפון לישוב אפרתה, ונצפה משם על התחתונה מבין שלוש בריכות שלמה.
משם ניסע אל מעיינות הביאר אשר הזינו את האמה העליונה לירושלים, נרד אל נקבת הביאר אשר הוקמה על ידי הורדוס (מי שמעוניין יכול ללכת במי הנקבה המגיעים עד גובה המותניים!!). נמשיך לאמת המים החשמונאית ברכס ארמון הנציב, אמת המים התחתונה לירושלים שפעלה לאורך יותר מ- 2000 שנה.
הסיור כולל אוטובוס צמוד. יש להביא פנסים וציוד להליכה במים.
מדריך: הארכיאולוג ד"ר נחום שגיב
מחיר: 179 ₪

בית הכרם – סיפור ירוק, 23/08/08, שבת אחה"צ
בית הכרם, שכונת גנים שנבנתה בתקופת המנדט הבריטי מתוך האידיאל של חיים בחיק הטבע וקרבה אל האדמה, מככבת בספריהם של עמוס עוז, מאיר שלו וגם דוד גרוסמן. נטייל בשכונה בעקבות הגנים והסיפורים, נגלה את החורשה שנטע ביאליק, נחפש את האבן בה הטביע אהרון קליינפלד את תווי פניו ונעקוב אחר מיכאל הנודד בסמטאותיה.
מדריכה: ד"ר ענת מדמוני
מחיר: 89 ₪

סיור פחי זבל בתל-אביב, 28/8/08, יום חמישי אחה"צ-לילה, סיור ארוך
סיור בחצר האחורית של תל-אביב, העיר ללא הפסקה. נבקר בזירות פשע מפורסמות ובמוקדי בילוי מפוקפקים, נתהלך בסמטאות אפלות ונתוודע לדמויות צבעוניות יד ביד עם בוקי נאה, הכתב לענייני פלילים של עיתון "ידיעות אחרונות". הסיור כולל אוטובוס צמוד.
מדריך: העיתונאי בוקי נאה
מחיר: 189 ₪

סיור לילי – יהודי, נוצרי ומוסלמי טיפסו על הר, 29/08/08, שישי לילה
קבר דוד המלך, אולם הסעודה האחרונה הנוצרי וצריח מסגד – כולם במבנה אחד בהר ציון. מה המשותף לרומנטיקנים, פרנציסקנים, אוסקר שינדלר, תרנגול קורא בקול, לבו האבוד של מלך סקוטי, מלון מפואר שפוצץ, האפיפיור, מהנדסים מוכּי גורל, סינדרום ירושלים, חץ קטן עם סיפור גדול, ג'ק המרטש, גגות העיר העתיקה וקיר קטן המכונה הכותל המערבי?
כולם מחכים לבואנו דווקא בשעות הלילה החשוכות כשהעיר שחוברה לה יחדיו, מוארת באור מיוחד – תרתי משמע.
מסלול: הר ציון, שער יפו, גגות העיר העתיקה והכותל.
מדריך: רון פלד
מחיר: 89 ₪

צוננת ונסתרת – ירושלים התת-קרקעית, 30/8/08, שבת בוקר
בסיור זה נימלט מן הקיץ הלוהט למספר חללים תת־קרקעיים קרירים ברחבי העיר העתיקה שבדרך כלל אין מגיעים אליהם. מוגנים מן השמש היוקדת, נפסע ברחובות העיר הרומית שמתחת לרובע המוסלמי, נראה היכן נכלא ישוע בדרכו לצליבה, נברר מה עושה הבתולה הקדושה בחמאם תורכי, נחזה בבריכות־ענק נסתרות ונציץ למה שאולי הייתה מחילת מסתור עבור המלך הורדוס בכבודו ובעצמו…
מסלול:הוויה-דלורוזה, קאפלות נסתרות בסביבת כנסיית הקבר, כנסיית המשיח.
מדריך: אלדד ברין
מחיר: 89 ₪

מעורב ירושלמי, 4/9/08 חמישי אחה"צ
עדות ישראל בלב ירושלים יצרו ויוצרים את המטבח הירושלמי הידוע במטעמיו: אתיופים, פרסים, אורפלים, אשכנזים, תימנים ועוד. נסייר במחוזותיהם ונטעם ממאכליהם, בסמטאות הקסומות והציוריות של שכונת נחלאות.
מסלול: נחלאות, הבוסתן הספרדי, רח' יפו, שוק מחנה-יהודה
מדריך: עודד אמיתי
מחיר: 95 ₪


www.beitshmuel.com



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר