סתיו צרפתי במלון הסקוטי בטבריה – מוזיקה ובראנץ' שישי

המלון הכתיר את עונת הסתיו כסתיו צרפתי, כאשר בימי שישי מתקיים בשעות לפני הצהרים קונצרט בעל אופי צרפתי בכנסייה הסקוטית הסמוכה למלון, ולאחר הקונצרט מוזמנים האורחים לבראנץ' צהרים עשיר, פרי יצירתה של השפית ענת אוטולנגי

המלון  הסקוטי בטבריה פועל לשלב חווייה תרבותית בחוויית הנופש האיכותי שהוא נותן לאורחיו.סולניות האופרה הישראלית עם דודי זבה, המלון הסקוטי
במסגרת זאת הכתיר המלון את עונת הסתיו כסתיו צרפתי, כאשר בימי שישי מתקיים בשעות לפני הצהרים קונצרט בעל אופי צרפתי בכנסייה הסקוטית הסמוכה למלון, ולאחר הקונצרט מוזמנים האורחים לבראנץ' צהרים עשיר, פרי יצירתה של השפית ענת אוטולנגי, שחזרה למטבח המלון הסקוטי.

על התוכנית ועל כלל אירועי התרבות במלון הסקוטי, אחראית רחלה ניסנוב – מנהלת התרבות, שעושה זאת בהצלחה רבה בשש שנים וחצי האחרונות.
רחלה אומרת כי שמו של המלון הולך לפניו לא רק ברמת האירוח והאוכל, אלא גם בתוכניות התרבות המובנות עם נושאים מגובשים וטובי האמנים שמופיעים בתחומי תאטרון, מחול ומוזיקה. רחלה גם מקפידה לשלב אלמנטים מהתרבות הסקוטית במגוון הארועים במלון.

גם לסדרת הסתיו, במסגרתה נכחתי ביום שישי 21 באוקטובר בקונצרט שכותרתו "אופרה צרפתית", זו עונה שישית. תחת הכותרת "אופרה צרפתית", הופיעו שלוש סולניות מדהימות של האופרה הישראלית – הילה בג'יו, נעמה גולדמן ואיילה צימבלר,
עם דודי זבה – מנצחה של סימפונט רעננה, כפסנתרן וכמנחה עתיר חביבות וידע של המופע.
סולניות האופרה הוכיחו כי קולן  לא רק יכול לנפץ כוסות קריסטל, כי אם גם סטיגמות לגבי אופרה וזמרות אופרה, ומכל מקום רחלה אומרת כי בעקבות חמש עונות ושישית שהתחילה, היא יכולה לומר כי מוזיקה קלאסית נמצאת כיום במיינסטרים, ואנשים לא פוחדים מאופרה.
לכן היא תכננה סדרה זו בכנסיה עם האקוסטיקה המצוינת שליד המלון, בה משתתפים מיטב ההרכבים, ורבים אחרים מתדפקים על שולחנה של מנהלת התרבות ומבקשים להשתלב.
הקהל מגיע מרחבי הארץ, ומרבית הנוכחים בקונצרט בו הייתי, הגיעו במיוחד אליו מתל אביב, חיפה, כרמיאל, וישובי הגליל והגולן, כשחלקם נשארו גם לבראנץ' שאחריו .

סולניות האופרה הישראלית עם דודי זבה, המלון הסקוטי

תוכנית הקונצרטים הבאים באוקטובר-נובמבר 2011:
28/10 – 'קאמרי צרפתי'
עם שלישיית עתר וזמרת הסופרן תמר קליינברגר.
עופר שלי – פסנתר, טניה בלצר – כינור, מרינה כץ – צ'לו.
מוזיקה קאמרית צרפתית, שירים לקול ולפסנתר, ושירי עם בעיבוד קאמרי אומנותי.

4/11  – 'הקשר הצרפתי'
עם רביעיית רזוננס: אלינא גורביץ' – כינור, אליאנה לובנברג – ויולה, סופיה פלקוביץ – צ'לו, אילן לוין – פסנתר.
עדי חלבין – כינור שני, בחמישיית הפסנתר.

18/11 – רביעיית זמיר מארחת את הפסנתרן ברט ברמן
מילן תאודורוביץ – כינור, אלכסנדר גורביץ – כינור, ולדימיר שמולנסון – ויולה, לב מטיקוב – צ'לו.
ברט ברמן – פסנתר

25/11  – 'נשיפה צרפתית'
עם אנסמבל פרגמנט: , בסון – דניאל מזעקי, קרן – שרון פולק, קלרינט – ישי לנטנר, אבוב – תמר ענבר,  חליל – אבנר גיגר.
התוכנית תלווה בהנחיה של חברי ההרכב.

תוכנית חודש דצבר תיקרא בארוק, ולינואר 2012 מתוכננת מוצרטיאנה עם שלושה קונצרטים.
רחלה הכינה גם את תוכנית החודשים פברואר עד אפריל 2012 – צפו להפתעות.

ואחרי הקונצרט בראנץ' (לא כשר) עשיר:
בראנץ' במסעדת המלון בניצוחה של השפית ענת אוטולנגי: מבחר גבינות עיזים ובקר ממשקי החקלאות בגליל ובגולן, תבלינים מגינת המלון, פשטידות, ריבות תוצרת בית, עוגות, לחמים ומאפים טריים ממאפיית המלון, מבחר דגים כבושים ומלוחים, סלמון מעושן, נקניקים, פסטות, מרקים, תבשיל בשר – זנב שור, פאייה פירות ים, מולים וקלמרי עם גרגרי חומוס, קינוחים ועוגות. אלה ועוד מול נופי הכנרת והגולן.

מחיר לקונצרט: 65 ש"ח, מחיר לבראנץ' 125 ש"ח, מחיר משולב 167 ש"ח לאדם

המלון הסקוטי טבריה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר