פלפלת מדוזה "חישתיל" – לא חריפה וידידותית לילדים

זן פלפלת זה קרוי על שם המדוזה מהמיתולוגיה היוונית, ששערה היה עשוי מנחשים. זהו צמח נוי רב שנתי, שיחודו בשפע פירות צבעוניים שמכסים בשיא המופע את כל נוף הצמח. מופע הפירות הססגוני נמשך כשישה שבועות

הפלפלת (מה שמקובל לקרוא בטעות פלפל חריף) הולכת ותופסת מקום חשוב בבישול המערבי, הנחשף למגוון הקולינרי המזרחי. רבים בוחרים לגדל פלפלת בעצמם במטבח ובחצר הבית כדי ליהנות ממנה כשהיא טריה ונקיה מחומרי הדברה.

הורים המעוניינים לגדל צמחי פלפלת בגינה, במרפסת או במטבח למטרות נוי ומאכל, חוששים מכך שילד יכניס לפיו בטעות את הפרי החריף. לחשש זה יש בסיס, מאחר ורוב זני הפלפלת חריפים מאוד, ואכילה שלהם או אף מגע עלולים לגרום לצריבה, ואף מעבר לכך, לילדים וגם למבוגרים.

משתלות "חישתיל", יצרני צמחי הנוי הגדולים בישראל, מציעים למשפחות עם ילדים לגדל "פלפלת מדוזה", שפותחה במיוחד לגידול בבתים. פירות פלפלת מדוזה טובים למאכל, ובשונה מרוב זני פלפלת הנוי אינם חריפים. לאחר הבשלת הפירות בצבע אדום, מומלץ לקטוף את כולם, להשתמש בהם למאכלים מתאימים ולהמתין ליבול הבא.

מני שדמי ממשתלות חישתיל, מספר שהזן קרוי "מדוזה" מאחר וצורת הפירות מזכירה את הגורגונה מדוזה מהמיתולוגיה היוונית, ששערותיה היו עשויות מנחשים מתפתלים. על פי המיתולוגיה, כל מי שהיה רואה את המדוזה היה מת, ולכן איש לא היה יכול לפגוע בה. כל זאת עד שפרסאוס הגיבור הצליח לכרות את ראשה ע"י שימוש במראה מלוטשת על מגינו, מבלי להסתכל בפניה.

פלפלת "מדוזה" היא צמח בית ומרפסת צבעוני לגידול בעציץ, אדנית או בערוגה. את "מדוזה" מומלץ לגדל באזור מוצל חלקית אך מואר היטב. יש להקפיד על השקיה סדירה ודישון בדשן צמחי בית אחת לשבועיים בכמות המומלצת ע"י היצרן.

זהו צמח נוי רב שנתי, שיחודו בשפע פירות צבעוניים שמכסים בשיא המופע את כל נוף הצמח. צבעי הפירות משתנים ומתחלפים מלבן עד אדום בגווני ביניים רבים. מופע הפירות הססגוני נמשך כשישה שבועות.

את עציצי הפלפלת "מדוזה" ניתן לרכוש במרכזי הגינון המובילים ברחבי הארץ.
מחיר מומלץ: כ-12 שקל.
מידע על מוצרי חישתיל באתר: www.hishtil.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר