פסטיבל הדבש 2009: שבועיים של חגיגות דבש במכוורות ברחבי הארץ

סיורים במכוורות, התנסות בהפקת דבש, פעילויות יצירה לילדים, הדרכה על סגולותיו הרפואיות של הדבש, טעימות דבש זני ועוד

לקראת ראש השנה, ענף הדבש והמכוורות פותחים דלת לעולמם של הדבוראים ויצרני הדבש. פסטיבל הדבש השישי יתקיים בין התאריכים 21 באוגוסט ועד ה- 5 בספטמבר 2009, עם מגוון פעילויות לילדים ולמשפחה בנושא הדבש. הפעילויות יתקיימו ברחבי הארץ, מהצפון ועד לדרום, במכוורות פתוחות לציבור, מרכזי מבקרים, מכוורות בוטיק ומשקים חקלאים. במסגרת הביקור, יחשפו הבאים לדבש איכות ישראלי שמסומן עם תו איכות שנבדק ופוקח על ידי מועצת הדבש.

המכוורות הפתוחות יערכו סיורים מודרכים חווייתיים לכל המשפחה בנושא הדבש. סרט קצר על חיי הדבורה והדבוראי יסביר כיצד מגדלים דבורים ומהם כלי העבודה של הדבוראי וציוד המכוורות מאז ועד היום. בנוסף, יתקיימו צפייה בכוורות שקופות, רדייה עצמית של דבש, ביקור בבית אריזת הדבש והדגמת תהליך הפקת הדבש מאיסוף הצוף ועד הגעת הדבש לצנצנת. הילדים ייהנו בנוסף מפעילויות ופינות יצירה בדבש, הכנת נרות מדונג יחד עם ביקור בביתן הדבורים ובמוזיאון הדבש לצד טעימות דבש ישראלי.

כל מכוורת במסגרת פסטיבל הדבש תציג הצצה מיוחדת משלה לעולמם של הדבורים. כוורת הבוסתן בפקיעין מציעה בין היתר, אירוח באוהל דרוזי הכולל פינת טעימות דבש וקפה, פינת חי, רכיבה על גמלים ועוד. במכוורת מעונה יהיה ביקור בכוורת שקופה והמחשה של חיי הדבורים ותהליך של יצור הדבש. במכוורת "דבש מכמנים" במכמנים מציעים שילוב בין אתר "דרך התנ"ך אל הטבע" לבין הדבורים, הרצאה על אפיתרפיה – ריפוי בעזרת מוצרי הדבורים, סדנאות לכל המשפחה ועוד. במכוורת "פרחי הגליל" במושב מנות יפגשו המבקרים את "כוורת הילדים", טעימות מ- 8 סוגי דבש שונים וכן פינות ישיבה בטבע עם קפה טוב אל מול הנוף הגלילי. דבש ניחוח הגליל במצפה מתת, יפתיעו עם רדייה עצמית של דבש המכוורת. האזור מאופיין בנוף הררי שובה לב, ובמסלולי טיול רבים – במכונית, בג'יפ ברגל.

במרכז המבקרים "דבורת התבור", בשדמות דבורה, יתקיימו סדנאות להכנת סוכריות דבש טבעיות בטעם של פעם, ללא צבעי מאכל וללא חומרים משמרים, בשילוב ביקור במכון רדיית דבש וצפיה מקרוב בעבודת הדבוראי, במכוורת אופיר באלון הגליל יוקרן סרט על עולם הדבורים עם הסבר על המכוורת, פעילות כוורת זכוכית, רדיית דבש ידנית ועוד. במוזיאון לראשית ההתיישבות בקיבוץ יפעת, תתקיים פתיחת כוורת דבורים, הדרכה על-ידי דבוראי, חביצת חמאה וטעימות דבש. מרכז המבקרים "יום בכפר" במושב משמרת, מציע את כל אלה, ובנוסף סיור ב"ספארי דבורים" ועוד שפע הפתעות לכל המשפחה.

במכוורת קנדל בכפר פינס תהייה הכרות עם הכוורת ויושביה, תצפית על פרחי אקליפטוס, איסוף הצוף והכנת הדבש ועוד. גם בבית הדבש בקיבוץ יד מרדכי מציע צפייה בעבודת הדבוראי, פתיחת כוורת מאחורי קיר זכוכית, הכנת נרות מדונג, טעימות דבש ועוד.

פסטיבל הדבש 2009, 21 באוגוסט – 5 בספטמבר, במכוורות ברחבי הארץ.
לפרטים מלאים, כולל מועדי הפעילות באתרים – www.honey.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר