פסטיבל החג של החגים

הפסטיבל, המבטא דו קיום ושלום, מתקיים זו השנה ה- 15 וחוגג את חגי דצמבר של שלוש הדתות, במיגוון אירועי תרבות ואמנות. הפסטיבל יתקיים בארבע השבתות של חודש דצמבר בוואדי ניסנאס בחיפה

פסטיבל "החג של החגים", המתקיים בוואדי ניסנאס בחיפה זו השנה ה- 15, נותן ביטוי לפסיפס האנושי המורכב המאפיין את העיר, ומבטא את יחסי השכנות הטובה המתקיימים בה בין בני הדתות השונות. הפסטיבל שם לעצמו למטרה לקדם את הסובלנות בין התושבים באמצעות אירועי תרבות ואמנות המציינים את קיומם של חג החנוכה, חג המולד וחג הקורבן (עיד אלאדחא).

את הפסטיבל, שאליו מגיעים עשרות אלפי מבקרים מדי שנה, מפיקים עיריית חיפה באמצעות חברת אתו"ס ובית הגפן – המרכז הערבי יהודי בעיר, בשיתוף ועד תושבי שכונת ואדי ניסנאס. השנה שם הפסטיבל דגש על פעילותם של ארגונים בינלאומיים של שלום ודו קיום, הלוקחים חלק באירועי הפסטיבל, לאות הזדהות עם משתתפי הפסטיבל ותושבי העיר.

במסגרת אירועי הפסטיבל תתקיים תערוכת אמנות בנושא "חלון חלום", אותה אוצרים שני אמנים – אוצר ערבי יחד עם אוצרת יהודייה, עבד עאבדי ואורנה בן שטרית, יריד עתיקות, קונצרטים של מוסיקה ליטורגית בכנסיות ובאולמות חיפה, אירועי חוצות ומופעים, הפעלות וסדנאות יצירה לילדים, ירידי אמנויות ואוכל ססגוניים, מסלולי דו קיום בוואדי של שירה וספרות, תהלוכות נוער ואירועים נוספים.

טקס הפתיחה החגיגי יתקיים ב-6 בדצמבר בהנחיית העיתונאי רפיק חלבי ובמעמד שר המדע התרבות והספורט מר ראלב מג'אדלה, ראש העיר מר יונה יהב ואורחים נכבדים נוספים.
אירועי הפסטיבל יתקיימו בארבע השבתות של חודש דצמבר (6.12.08, 13.12.08, 20.12.08, 27.12.08). בנוסף, תתקיים ב- 29 לנובמבר "שבת טעימות", ובה ייפתח יריד עתיקות בתיאטרון בית הגפן ויתקיימו שני קונצרטים חגיגיים.
 

לבירורים: מודיעין בית הגפן, 04-8525252, מוקד העירוני של עיריית חיפה, 106
ובאתר האינטרנט של הפסטיבל www.haifahag.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר