פסטיבל תפוחי האדמה יתקיים במצפה גבולות בחבל הבשור

פסטיבל תפוחי האדמה יתקיים ביום חמישי, 24 במאי, במצפה גבולות, חבל הבשור. הפסטיבל נערך ביום החופשה של אסרו חג שבועות כדי לאפשר השתתפות של משפחות עם ילדים ומבקרים דתיים

פסטיבל תפוחי האדמה השני יערך ביום חמישי 24 במאי במצפה גבולות שבחבל הבשור. במסגרת הפסטיבל יערכו שלל פעילויות לילדים, ביניהן תחרויות היתוליות, פיסול בפירה, הכנת חותמות אישיות מתפוחי אדמה, מופעי בישול, סיורים בשדות תפוחי אדמה על גבי טרקטור ועגלה והוצאת תפוחי אדמה מהשדה, תצוגת אופנה של בנות הקיבוצים והמושבים ממגמת האופנה בבית הספר התיכון האזורי שעיצבו במיוחד לאירוע בגדים משקי תפוחי אדמה, אוהל מספרי סיפורים לילדים בנושאים חקלאיים, ושוק איכרים ואומנים מחבל הבשור.

עוד בפסטיבל מופע תיאטרון רחוב והופעות מוסיקליות מהרי האנדים, מקורם של תפוחי האדמה, שינגנו מוסיקת סלסה, מריאצ'י, ג'יפסי, לטינ-רוק ועוד, במגוון כלי נגינה.

במסגרת הפסטיבל תתקיים תערוכה של זני תפוחי אדמה שונים, תוך מתן הסברים על ההבדלים בין הזנים והתאמתם לבישול, אפייה או טיגון. כן תתקיים תערוכה של כלים חקלאיים. באי הפסטיבל יקבלו שי אביבי: שקית תפוחי אדמה מובחרים מתנת מגדלי תפוחי האדמה בחבל הבשור.

חבל הבשור הוא אסם תפוחי האדמה של מדינת ישראל וגדלים בו 70% מכלל תפוחי האדמה של מדינת ישראל. תפוחי האדמה של חבל הבשור עושים דרכם לרשתות השיווק המובילות באירופה כמו גם לרשתות ולשווקים בישראל. בחבל הבשור גדלו השנה 300 אלף טון תפוחי אדמה, מתוכם 180 אלף טון מיועדים ליצוא. הפסטיבל יחשוף בפני ילדים ומבוגרים את העולם שמאחורי גידול תפוחי האדמה, ואת מגוון המאכלים שניתן להכין באמצעותם.

בניגוד לתדמיתם החד גונית, ישנם בעולם למעלה מ- 3,000 זנים שונים של תפוחי אדמה. בחבל הבשור לבדו גדלים כחמישים זנים שונים של תפוחי אדמה בעלי תכונות שונות, ההופכות אותם למתאימים לבישול, טיגון, לתעשייה ולשימושים אחרים.

הפסטיבל יערך במצפה גבולות (ליד קיבוץ גבולות – כביש 222) בחבל הבשור בין השעות 10:00-17:00. הכניסה לפסטיבל חופשית. חלק מהפעילויות בתשלום.

טל. 054-7919282. מידע על אתרי בילוי ולינה באתר: www.habsor.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר