קפה נטו: חגיגה טבעונית

הבשורה המהותית ביותר היא השקתו של תפריט לטבעונים. לאור הגידול ההולך במספר הטבעונים בישראל – ההערכות אומרות שהוא מתקרב ל-4% מכלל האוכלוסייה, היה זה רק טבעי שגם בקפה נטו יידרשו לתת מענה

יום ההולדת ה-20 של רשת קפה נטו הולך ומתקרב, אירוע שהפך להזדמנות עבור בעלי הרשת לספר על כמה מהלכים חדשים שלהם. בצד השקתו של סניף חדש במתחם שרונה בתל אביב, ה-12 במספר, מתכננת הרשת את פתיחתם של שלושה סניפים נוספים במהלך השנה הקרובה, בייסוד המעלה, חיפה וכפר סבא.

מהלכי ההתרחבות הרשת נעשים במקביל להשקתו של מיתוג מחדש לכלל הרשת, בבעלותו של חיים מלכה. התהליך החל לפני מספר חודשים, ואחראית לו על ידי חברת IDEA. החל מהכוסות והמפיות וכלה בעיצוב הסניפים, הכל יכלול את המראה החדש, המתבסס על גופן הלוגו המלווה את הרשת מיום הקמתה.

הבשורה המהותית ביותר, לטעמם של חלק מהסועדים, היא השקתו של תפריט לטבעונים. לאור הגידול ההולך במספר הטבעונים בישראל – ההערכות אומרות שהוא מתקרב ל-4% מכלל האוכלוסייה, היה זה רק טבעי שגם בקפה נטו יידרשו לתת מענה.

כפי שמעורבת כבר במספר מכובד של רשתות בתי קפה, גם קפה נטו שיתפו פעולה עם עמותת "ויגן פרנדלי" בדרך ליצור תפריט שיקבל את אישור העמותה. שיתוף הפעולה דרש מינימום של מנות טבעוניות בכל חלקי התפריט – מארוחות בוקר ועד מנות עיקריות – וכך קורה בפועל.

אנחנו טעמנו את סלט הבורגול המשלב בורגול גס, עגבניות, סלרי, בצל סגול, חמוציות, שקדים ועשבי תיבול על מצע חסה ועלי בייבי (47 שקלים). טרי ומרענן, בדיוק מה שצריך. גם מנת פרחי כרובית התחבבה עלינו – כרובית קלויה למחצה על מצע ארוגולה, עגבניות שרי, בצל סגול ורוטב טחינה שהיה קצת מלוח מדי (24 שקלים). היינו צריכים להתרגל קצת לטעמו של שייק האסאי, המיועד כמו שייק הבריאות גם לטבעונים (29 שקלים).

מי שמחפש ארוחות בוקר, ימצא כאן ארוחת בוקר טבעונית – חביתה מקושקשת של טופו עם בצל, פטריות ופטרוזיליה, לחם לבחירה, מטבלים טבעונים כגון טחינה ירוקה, טאבולה עם עשבי תיבול, פלפלים קלויים, חצילים קלויים, עלי גפן וריבה, שתייה קלה וקפה (65 שקלים ליחיד, 115 שקלים לזוג, שישה שקלים יותר מארוחה רגילה); וגם שקשוקה טבעונית עשויה מטופו צרוב ברוטב עגבניות וירקות קלויים לצד סלט קצוץ ולחם (56 שקלים, 4 שקלים יותר לעומת ארוחת שקשוקה רגילה).

עוד כולל התפריט: סלט ברצלונה המכיל טופו צרוב ברוטב סילאן, פלפל וג'ינג'ר על מצע חסה, עלי בייבי, פלפלים מוקפצים, בצל סגול, עגבניות שרי ואגוזי מלך (54 שקלים); סלט ערבי קצוץ דק (42 שקלים); טוסט טבעוני עם גבינה טבעונית, עגבנייה וזיתי קלמטה (43 שקלים); אורז מדריד – טופו צרוב ברוטב סילאן, פלפל וג'ינג'ר עם פלפלים מוקפצים על אורז בסמטי צהוב ובצל ירוק (54 שקלים); פיצה טבעונית (42 שקלים), פסטה אליו א-אוליו (44 שקלים) או ברוטב עגבניות (44 שקלים, 54 שקלים עם טופו), תבשיל עגבניות וחומוס (44 שקלים) וכריך טרופי או בגדדי (39 שקלים).

ייאמר לזכות הרשת, כי את כל משקאות הקפה אפשר לקבל עם משקה סויה של אלפרו או משקה שקדים של אלפרו, ללא תשלום נוסף.

בסופו של דבר, קפה נטו עושה את מה שנראה הגיוני לאור המציאות הנוכחית – מספר הולך וגדל של אנשים ההופכים להיות טבעונים, כשמרבית המתחרים כבר מציעים מענה. לשמחת הנמנעים מהחי, בקפה נטו מספקים מענה טוב לצורך החדש.

 

קפה נטו

צילום בועז לביא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר