רעיון רטוב לבילוי עם הילדים בחופש: מרכזי המבקרים של מקורות

"מקורות", חברת המים הלאומית, מזמינה לביקורים חווייתיים במרכזי המבקרים, בחופש הגדול ובכל ימות השנה – ומזכירה כי הביקורים הנם ללא תשלום. מוצעות פעילויות מים מתאימות לכל גיל ולכל המשפחה

"מקורות", חברת המים הלאומית, מזמינה לביקורים חווייתיים במרכזי המבקרים, בחופש הגדול ובכל ימות השנה – ומזכירה כי הביקורים הנם ללא תשלום.
מוצעות פעילויות מים מתאימות לכל גיל ולכל המשפחה.

חדש ב"מקורות": מרכז המבקרים "אתר אשכול" 
צפונית לצומת המוביל. חוויה רב חושית של מים, אורות, צבעים וצלילים, הכוללת מיצג מרהיב והסבר על מקורות המים בישראל ועל דרכי הטיפול בהם כדי לספקם באיכות מי שתייה מעולה. לאחר מכן עוברים למשחק טריוויה מאתגר וצפייה בסרט שממחיש בצורה מרתקת את התהליך שעוברת טיפת המים מהכנרת, ממי התהום או מהים – עד שהיא מגיעה לברזים.
לתיאום ביקור: 04-6500664

מרכז המבקרים "אתר ספיר"  
צפונית-מערבית לכנרת (כביש 90). הביקור במקום הוא חוויה הודות לסיפורים המרתקים על הקמתו של "המוביל הארצי" ומערכת אספקת המים לאורכה ולרוחבה של ישראל, בליווי דגם-חתך של "המוביל הארצי" וסרטים. לאחר מכן עורכים סיור בתחנת השאיבה החצובה בהר, שבעזרתה עולים מי הכנרת לגובה של 250 מטר. אפשר להמשיך בסיור ולהגיע למצפור צ'רה. גיחון, צינורות בצורת U, שהניחה "מקורות" בנחל במבצע נועז ולהבין איך חוצים המים את הנחל ועולים לגדה השנייה על פי חוק הכלים השלובים.
לתיאום ביקור: 04-6714770

מרכז המבקרים "מעיינות הירקון"  
בין פתח-תקווה לראש-העין (מתחת לכביש 483). מציע חוויות והפתעות מעל ובתוך האדמה. בנקודה זו נפגשים מי "המוביל הארצי" ומעיינות הירקון, וממנה הם מוזרמים דרומה, עד למצפה רמון, ומערבה, לגוש דן. הסיור במקום משלב סקירה מרתקת אודות ההיסטוריה של אספקת המים לדרום הארץ ואודות סוגי המים השונים. בנוסף ניתן לצפות במקום בתערוכת צילומים תת-קרקעית. כן ניתן לסייר במעיינות הירקון החבויים מעבר לכביש.
לתיאום ביקור: 03-9388961

"אתר מים לירושלים" 
בין מזכרת בתיה לחולדה. האתר מתאר את אספקת המים לירושלים בכל הזמנים. ניתן להמשיך לסיור בברֵכת "קו השילוח" שביער חולדה ולשמוע על אספקת המים לירושלים מראשית ההתיישבות ובכלל.
לתיאום ביקור: 03-9388961

מרכז מבקרים "תחנת שמחה" – שילוב של היסטוריה וקִדמה 
על כביש דורות – רוחמה (כביש 334). אחת מתחנות אספקת המים המרכזיות של "מקורות" בנגב, והביקור בה הוא מסע במנהרת המים והזמן. המסע מתחיל עוד מראשית ההתיישבות בדרום הארץ, מסביר איך מתמודדת החברה עם האתגר של אספקת מים לאזור שמתאפיין במחסור במקורות מים טבעיים, ומציג את הפיתוחים ואת האמצעים הטכנולוגיים של ימינו.
לתיאום ביקור: 08-6620650

מרכזי המבקרים פתוחים לקהל הרחב בימים א'-ה' בין השעות 8:30 – 15:00, ובימי ו' על פי ביקוש. הביקורים ללא תשלום ובתיאום מראש.

קו חיוג חינם לתיאום ביקור בכל האתרים: 1-800-250-270
www.mekorot.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר