שמן קנולה מקבל את הכרת הבריאות של ה- FDA, ארגון המזון והתרופות האמריקני

ה- FDA אישר טענה, לפיה לשמן קנולה פוטנציאל להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם, הודות לתכולה הגבוהה בשמן של חומצות שומן בלתי רוויות.

הקנולה מצטרפת למעמדם של רכיבי תזונה ושמנים כמו פיטוסטרולים, אומגה 3 ושמן זית היכולים לפרסם על אריזת המוצר המוגמר את יתרונות הבריאות שלהם. בהצהרת בריאות כזו מארגון המזון והבריאות האמריקני, חושק כל אחד בתעשיית המזון במטרה להעביר את המידע החשוב לציבור הצרכנים ולהמריץ את המכירות.

ארגון שמן קנולה האמריקני (USCA), אשר הגיש עצומה בבקשה לקבל הצהרת בריאות כזו בינואר 2006, משתמש בהתפתחות כהזדמנות לקדם את שמן הקנולה כמרכיב מזון.

"ההצהרה עשויה לעודד יצרני מזון ומעניקי שירותי מזון להחליף את השמנים השונים שבשימוש בשמן קנולה, שלו פרופיל תזונתי טוב יותר", אמר ג'ון האס נשיא ה- USCA, המצפה שהכרזת הבריאות תקדם גם את בריאות הציבור באמצעות אסטרטגיה פשוטה, לא יקרה ונוחה להפחתת הסיכון למחלות לב.

שמן קנולה עשיר בחומצות שומן בלתי רוויות (93%) [ובפרט חומצות שומן חד-בלתי רוויות, שנחשבות לבריאות במיוחד (שמן הזית מכיל אחוז גבוה שלהן) והן גם יציבות יותר בחימום. (הערת העורכת)]. אינו מכיל כולסטרול או שומן טרנס ומכיל את השיעור הנמוך ביותר של שומן רווי (7%), בהשוואה ליתר השמנים המיועדים לאכילה.

הכרזת הבריאות תאפשר ליצרני שמן קנולה לפרסם על התוויות את ההצהרות הבאות:
"הוכחה מדעית מוגבלת ולא סופית מציעה כי צריכה של 1.5 כפות (19 גרם) שמן קנולה ליום עשויה להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם הודות לתכולה של חומצות שומן בלתי רוויות בשמן קנולה. כדי להשיג את היתרון האפשרי, יש להחליף כמות זהה של שומן רווי בתפריט, ולא להגדיל את סך הקלוריות היומיות הנצרכות. מנה אחת ממוצר זה מספקת [X] גרם של שמן קנולה."

שמן קנולה בא בעקבות שמן הזית, שגם לגביו ישנה הצהרת בריאות מה- FDA.

התזונאית הקלינית מרב מור-אופיר מסבירה: "שמן קנולה מבוסס על צמח הלפתית (סוג של קטנייה). נתונים עדכניים מצביעים על צמיחה מואצת בגידול העולמי של צמח זה. לפי נתוני משרד החקלאות האמריקני, בשנת 2000 הצריכה של שמן קנולה, הפכה להיות השלישית בגודלה אחרי שמן סויה ושמן דקלים.
שמן קנולה הוא מן הבריאים מבין השמנים הנפוצים. שמן קנולה עשיר בחומצות שומן חד בלתי רוויות התורמות להפחתת רמות הכולסטרול הרע בדם (LDL) ולמניעת מחלות לב וכלי דם. בנוסף, בשל מבנן הכימי, חומצות השומן החד בלתי רוויות הן יציבות יחסית, ולכן הן נוטות פחות להתחמצן ולהתקלקל. מניעת חמצון השמן חשובה לבריאותנו וכן חיונית ליציבות מקסימלית של השמן באחסון, בישול, אפייה וטיגון.

שמן קנולה עשיר יחסית בחומצות השומן החיוניות מסוג אומגה 3. חומצות שומן אלה תורמות לשמירה על בריאות הלב, מסייעות בהפחתת רמות הטריגליצרידים בדם, בעלות השפעה נוגדת דלקת בגוף ומחזקת את מערכת החיסון, חיוניות לגדילה ולהתפתחות מוח העובר והתינוק, תורמות לשיפור כושר הקשב והריכוז בילדים וחיוניות לתפקוד תקין של המוח. לאחרונה אף נראה ממחקרים, כי קיים קשר בין הפרעות במצב רוח ומצבי דיכאון לבין ריכוזים נמוכים של חומצות השומן מסוג אומגה 3 בגוף.

שמן קנולה עשיר גם בוויטמין E, נוגד חמצון יעיל, התורם אף הוא למניעת מחלות לב וכלי דם, להאטת תהליכי הזדקנות בגוף, לתפקוד תקין של מערכת החיסון, למניעת סרטן ולבריאות העור.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה