תזונה נכונה לסביבת עבודה בריאה – כיצד לאכול בריא במקום העבודה

הרבה מאיתנו הדואגים לבריאותנו ומשקלנו מתלבטים בשאלה איך לארגן לעצמנו תפריט מזין בריא, מהיר ומשביע. התשובה בדרך כלל היא "הכול בפיתה ובחמש דקות" . פתרון מהיר, אך כולנו יודעים את המחיר. לכן, בואו נארגן קצת את המשרד הפרטי שלנו

בעולמנו העסוק, רבים מאיתנו מבלים יותר ממחצית שעותינו הערות במקום העבודה שלנו .
כולנו מבינים את חשיבות הפיכת מקום העבודה שלנו לסביבה נעימה וידידותית, רגועה ובריאה. יחד עם זאת היא בדרך כלל לחוצה, עצבנית, וללא זמן פנוי של הארגון הכללי לטובת הארגון האישי שלנו.

הרבה מאיתנו הדואגים לבריאותנו ומשקלנו מתלבטים בשאלה איך לארגן לעצמנו תפריט מזין בריא, מהיר ומשביע. התשובה בדרך כלל היא "הכול בפיתה ובחמש דקות" . פתרון מהיר, אך כולנו יודעים את המחיר. לכן,  בואו נארגן קצת את המשרד הפרטי שלנו.

ראשית יש לבחון איזה טיפוס אכילה מאפיין אותי במשרד. האם אני נשנשן שחייב לתדלק כל פעם קצת כדי לשמור על עירנות רעננות וריכוז. או לחילופין: האם אני עובד הכי טוב ללא דלק או אוכל, והסטרס הוא זה שמניע אותי.
הבנה זו חשובה לתכנון של התקציב התזונתי המשרדי שלי.

מחקרים מצביעים על כך שפחמימות מפוזרות לאורך היום תורמות יותר לתפקוד שלנו בזמן העבודה. אם כך, נקציב כחצי עד שלושה רבעים מההתפריט שלנו עבור נשנושים מפוזרים במשרד.
נתחיל ביוגורט עם פרי מיובש או עם שקית קוואקר או גרנולה, שיכולים לתרום למערכת העיכול העצלנית שלנו, כתוצאה מהישיבה המרובה בכסא. נמשיך בשלוש רוחות קטנות נוספות, כמו כריך מלחם קל או לחם מלא, עם גבינות שונות, וכמובן ירקות צבעוניים לאורך כל היום.
את הכריכים אפשר להכין בתורנות משרד או לקנות בדרך לעבודה במגשים מוכנים, בליווי גבינה או ממרח אחר.
בחורף, למי שמתחשק, אפשר להחליף במרק מוכן או מנה חמה; קצת יותר קלוריות ומלח ,אך ברירת מחדל במקום נשנושי הפגישות במשרד .

מי שמתפנה לצאת לארוחת צהרים נתקל גם הוא בהתלבטות קשה בין שניצל שמנוני לשווארמה בפיתה. תכנון חכם של ארוחת צהרים יכול להוות אסטרטגיה עסקית מנצחת,
למרות שבעסקית כדאי לאכול הרבה במעט, ידוע ממחקרים שלאחר ארוחה כבדה במיוחד הכוללת בשר או עוף (חלבון), יש ירידה משמעותית בכושר הריכוז ובערנות. ישנוניות נופלת עלינו, ומי שצריך להמשיך רענן לפגישה עסקית עלול להפסיד נקודות ערנות חשובות.
יתכן שעדיף לבחור ארוחה קלה על בסיס כריך עם ירקות או פסטה, ולהרוויח פחות בעסקית אך יותר בעסקים.

כמו בכל עניין, גם בתחום התזונה חשוב הגיבוש הקבוצתי. אם המשרד יחליט לקנות יותר פירות, מעדני חלב קלים, גבינות רזות וממרחים בריאים, ירקות ומים במקום וופלים, בורקסים וחטיפים1; הרי שהמקרר המשרדי יהפוך למרכז בריאות ודיאטה.

לימור בן חיים היא תזונאית קלינית של "טרה", המתמחה בטיפול בחולים ובמניעת מחלות באמצעות תזונה נכונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר