תפוח: מארז בריאות טבעי עשיר ברכיבים

תפוח הוא מארז בריאות טבעי עשיר ברכיבים הפועלים באופן סינרגי בהגנה כנגד מחלות שונות. כוס מיץ תפוחים סחוט השווה לשתי מנות פרי, הנה תרומה ליום בריא יותר.

דברים שכדאי לדעת:
במחקרים נמצא שאכילה יומית קבועה של תפוח גדול ביום יכולה להוריד את רמת הכולסטרול עד 10%, בעיקר בזכות תערובת הסיבים הייחודית המצויה בו. תפוח בינוני מספק לנו יותר מ- 10% מההמלצה היומית לצריכת סיבים, גם אם נאכל ללא הקליפה.

הסיבים בתפוח, בעיקר הפקטין, סופחים גם רעלים ומתכות כבדות במערכת העיכול, וכמו כן משפרים את פעילות מערכת העיכול. ברכיבי הצבע של התפוח מצויים חומרים הקרויים פלבנואידים. לחומרים אלו השפעה מגנה על כלי דם והלב. במחקר פיני שבדק 10,000 נבדקים, נמצא כי בקרב אלו שאכלו את כמות התפוחים הגבוהה ביותר היתה ירידה של 20 % בסיכון לחלות במחלות לב.

תפוח הוא מקור מצויין לרכיבים רבים בעלי ערכים תזונתיים חשובים. הוא מקור מצויין לסיבים, ויטמין c, וכן חומרים צמחיים פעילים בעלי יכולת נוגדת חימצון חזקה ביותר.
אחד החומרים הפעילים ביותר המצוי בעיקר בקליפת התפוח הוא הקוורציטין. בשילוב עם וויטמין סי פועלים שני נוגדי חימצון אלה ומעניקים הגנה חזקה על כלי דם והלב. השילוב בין סיבים, ויטמין c והפלבנואידים, הופך את התפוח לאחד הפירות התורמים ביותר לבריאות הלב. התפוח מכיל גם ריכוז גבוה ביותר של נוגדי חימצון הקרויים פנולים, המגינים על העור מפני קרינה.

מחקרים רבים הוכיחו כי ההגנה של תפוח כנגד מחלות שונות כמו לב, סרטן, אסטמה, סכרת בהשוואה לפירות אחרים היתה העקבית ביותר. תפוח הוא המקור העיקרי לצריכת פלבנואידים בתפריט המערבי ותורם כ- 20% מסך הצריכה היומי של חומרים מגינים אלו.
תכולת נוגדי החמצון האלו בתפוח היא במקום השני לאחר החמוציות, ואפשר להשוות את יכולת הפעילות של נוגדי החמצון האלו בתפוח אחד בינוני לזו של יותר מ- 1 גרם ויטמין c.

לימור בן חיים היא דיאטנית קלינית ויועצת התזונה של פריגת






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה