אנדלוסיה מקדמת את קשרי התיירות עם ישראל

השר האנדלוסי עם להקת הפלמנקו
אנדלוסיה מייחסת חשיבות רבה לתיירים מישראל, שלרבים מהם שורשים במקום, ויצאה בקמפיין לעידוד התיירות מישראל

השר האזורי לענייני תיירות של אנדלוסיה, פרנסיסקו חביאר הרננדז, הגיע לישראל כדי לעודד את התיירות לחבל אנדלוסיה שבדרום ספרד, ולקדם את קשרי התיירות עם ישראל.

אנדלוסיה היא החבל הדרומי של ספרד. יש לה היסטוריה עשירה ומוקדי עניין הקשורים לשלושת הדתות המונותיאיסטיות הגדולות. יש בה ערים ועיירות יפהפיות, מזג-אוויר וחופים אטרקטיביים, וכן שמורות-טבע וצמחיה עשירה. אנדלוסיה היא גם מולדת הפלמנקו, הגיטרה ומלחמות השוורים, ויצרנית מובילה של שמו זית.  באזור לא גדול מרוכזים אחדים מפלאי תבל:  ארמון אלהמברה בגרנדה – גולת הכותרת של האדריכלות המוסלמית בספרד; המסגד הגדול )המזקיטה) של קורדובה, החצרות המטופחות והעבר היהודי;  מבצר אלקאזאר בסביליה (עיר הבירה של החבל), ההרים והכפרים הלבנים ובראשם רונדה היפה. לא רחוק מאלה יש אתרי טבע מרשימים כחופי קוסטה דל סול, מהמפורסמים שבאתרי הנופש באירופה, ועם העיירה מרבייה שטופת השמש ומצר גיברלטר הבריטי, המפריד בין הים התיכון והאוקיאנוס האטלנטי.

המורשת היהודית בחבל אנדלוסיה מהווה מקור משיכה לתיירים רבים, בשל האתרים הרבים עם המורשת היהודית המצויים בו. מדובר במורשת שהותירו במדינה יהודי ספרד בעת תור הזהב שלפני הגירוש ב-1492. כך למשל, העיר קורדובה הייתה אחד המוקדים התוססים ביותר בדברי ימי תור הזהב של יהדות ספרד. בה נולד הרמב"ם וחי שם עד גיל עשר. הרובע היהודי של קורדובה שומר על אווירה אנדלוסית טיפוסית.

אנדלוסיה רוצה אותנו
אנדלוסיה רוצה אותנו

כ- 50,000 תיירים מישראל מבקרים בחבל אנדלוסיה מדי שנה, מרביתם נוחתים בדרך כלל במדריד, וממשיכים משם במסע לחבל אנדלוסיה. ממוצע הימים לביקור בחבל אנדלוסיה הוא 7 ימים.

משרד התיירות של אנדלוסיה מייחס חשיבות רבה לתיירים מישראל שלרבים מהם שורשים במקום. בשל כך החל לאחרונה קמפיין לעידוד התיירות מישראל תחת הסלוגן "ביקור בחבל אנדלוסיה כדי לגלות את השורשים. מסע מופלא בחזרה למקור".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר