המדריך השלם לתבניות אפייה

ישנן מספר דרכים שבאמצעותן ניתן למנוע מהמזון להידבק אל התחתית, בפרט אם מדובר בתחתית שאינה חד פעמית. צילום pexels
כיום יש מגוון רחב מאוד של תבניות ולא תמיד אנו יודעים במה כדאי להשתמש. לכן ערכנו עבורכם סקירה קצרה שתסייע לכם בבחירת התבנית המושלמת לצרכים שלכם

תבניות אפייה הן חלק אינטגרלי מחיי היומיום שלנו. תפקידה של תבנית אפייה לשמש ככלי לבישול בתנור. אנשים רבים אופים בהן מאכלים לשבת כמו בשר עוף ותפוחי אדמה, עוגות נהדרות, לחמים, פשטידות ועוד שלל מזונות אשר לשמם הם נדרשים לתבנית. כיום יש מגוון רחב מאוד של תבניות ולא תמיד אנו יודעים במה כדאי להשתמש. לכן ערכנו עבורכם סקירה קצרה שתסייע לכם בבחירת התבנית המושלמת לצרכים שלכם.

תבניות אפייה

תבניות אלה עשויות מחומרים שאינם מתכלים כמו פלדת אל חלד, חרס, אלומיניום, סיליקון וזכוכית. לעומתן ישנן תבניות חד פעמיות שבהן ניתן להשתמש לרוב פעם אחת בלבד. אלה הן תבניות אלומיניום המיוצרות מיריעת אלומיניום, או תבניות שעשויות מקרטון. התבניות הללו נוחות מאוד לשימוש, אין צורך לשטוף אותן בסיום, ואפשר להשליכן בתום השימוש.

סוגים של תבניות אפייה

לרוב נמצא כי צורות התבניות הסטנדרטיות הן עגולות, מלבניות, מרובעות. יחד עם זאת קיימות גם תבניות בעלות צורות אחרות – לב, כוכב, תבניות תלת-ממדיות ועוד.

-בתבניות מלבניות גדולות ניתן לנצל את השטח המקסימלי של כל רוחבו ועומקו של התנור, ולמעשה אנו נהנים משטח רב יותר שאותו ניתן לנצל לשם הכנת מזון.

-ישנן גם תבניות מלבניות צרות שבהן מכינים לרוב עוגות. תבניות אלה נקראות "אינגליש קייק".

-תבניות שהן עגולות ועמוקות אופים בהן לרוב עוגות. אך בתבניות עגולות, שהן שטוחות ולא עמוקות, נהוג לאפות טארט, פאי או קיש. 

-תבניות נוספות הן אלה המעוצבות כדמויות של בעלי חיים שונים או צעצועי משחק, שבהן לרוב יאפו עוגות יומולדת לילדים קטנים. בתום האפייה העוגות הללו יעוצבו בהתאם לדמות שנבחרה.

-תבנית אפייה קפיצית היא תבנית המאפשרת את ההפרדה של חלקה התחתון מדפנותיה. לאחר האפייה ניתן להסיר את דפנות התבנית באמצעות הקפיץ שאותו פותחים, והעוגה עצמה נשארת על התחתית. כעת ניתן לצפות גם את צידי העוגה במגוון ציפויים לפני הגשתה.

-תבנית גבוהה – תבנית שדפנותיה גבוהות יותר משל התבנית הסטנדרטית, ובכך ניתן ליצור עוגה מאוד גבוהה. כך אם רוצים להכניס מילוי באמצע, ניתן לפרוס את הספוג שלה לשלוש או ארבע שכבות, ולקבל עוגה מפוארת במיוחד.

-תבנית קוגלהוף – תבנית עגולה שבמרכזה יש כמו יתד שיוצאת החוצה מהתבנית, כך שכשמוציאים את העוגה מתוך התבנית, מתקבלת עוגה עם חור במרכזה.

-תבנית שקעים – תבנית זו מעוצבת עם מספר שקעים משתנה ובעומק משתנה. היא מגיעה גם כתבנית סיליקון וגם כתבנית אלומיניום, היא משמשת להכנת קאפקייקס ומאפינס.

-במטבחים תעשייתיים ניתן למצוא תבניות אפייה בגדלים אחרים לחלוטין מאלו של המטבח הביתי. התבניות גדולות הממדים מיועדות להכנה של מזון רב, שיספיק לכמות אנשים גדולה מאוד.

כיצד ניתן למנוע ממזון להידבק אל התבנית?

ישנן מספר דרכים שבאמצעותן ניתן למנוע מהמזון להידבק אל התחתית, בפרט אם מדובר בתחתית שאינה חד פעמית. ניתן לשים על גבי התבנית נייר אפייה שתפקידו להפריד בין משטח התבנית למזון שיונח עליה. כמו כן ניתן להשתמש גם ביריעת אלומיניום לריפוד התבנית, כדי שהמזון לא יידבק אליה ואף יקל את שטיפתה לאחר מכן.

שיטה נוספת היא לקמח את דפנות התבנית עם מעט מרגרינה וקמח, או מים וקמח, ורק אז לשפוך את הבלילה לתוך התבנית.

עוד שיטה היא זו שבה מכניסים שקף בין דפנות התבנית לקרם או מוס שיוצקים לתוכה לאחר מכן. במקרים בהם מדובר בקינוחים כמו עוגת גבינה קרה, שמכניסים למקרר ולא רוצים שהגבינה תידבק לדפנות, משתמשים בשקף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר