הנמל 24 – אלגנטיות נצחית בחיפה

שף רן ראש וצוות הנמל מביאים את כישוריהם הרבים לביטוי גם במיקום החדש. אביב צילומים
רן ראש – הבעלים ושף מסעדת 'הנמל 24' המיתולוגית העביר את המסעדה למלון ליברטה היוקרתי בחיפה. אורות עמומים, מפות לבנות וכוסות יין גבוהות ומפולשות ברמת בלינג בלינג

מי לא מכיר את הקצוות אלה שנמצאים שם ושומרים עלינו, אלו שתוחמים עבורנו את מסגרות החיים – שמחה ועצב, כאב ועונג, כישלון וניצחון -זוגות זוגות אל תיבת החיים נכנסים.

שף רן ראש הנמל 24. אביב צילומים

כך בחיים וכך גם באנשי החיים, האנשים האלה שלא רק חיים את החיים אלא ממש נוגעים בהם. אחד מהם הוא שף מסעדת 'הנמל 24' המיתולוגית, רן ראש.

לאחר תקופה של חוסר ודאות גדולה, ומנגד ודאות גדולה שחייבים להיות בתנועה, ואם כבר תנועה אז עדיף תמיד ביחד להתחבר, ביחד להתחזק ממקום של אומץ ואמונה. בדיוק שם הבין רן את כל האתגרים (והיו הרבה כאלה) עם הרצון להמשיך לסובב את גלגל הלבבות.

טל יד ימינו של שף רן ראש. אביב צילומים

הפעם כבר לא ברחוב הנמל (שם המסעדה נשאר הנמל 24 – מותג), אלא במקום חדש ובצורה יצירתית ומתבקשת, עם אישה יקרה בשם טל – ששירתה את המסעדה על תפקידיה לאורך שנים רבות יד ביד עם רן, גב לגב וראש לראש.

אביב צילומים

היינו שניים, זאת עם הלק בשם תכלת – קסומה בדרכה שלה עם שילוב של תמימות וחספוס בפשטות ממכרת, ואני עבדכם הנאמן שגילה את המילים בגיל צעיר מאוד ומשם החליט להפגיש אותן אתכם.

הלוקיישן החדש: מלון ליברטה היוקרתי בחיפה (עומר אל כיאם 12). אורות עמומים, מפות לבנות וכוסות יין גבוהות ומפולשות ברמת בלינג בלינג.

צילום כפיר גליקו

להתחלה חווינו לחם רוזמרין וגרגירי כוסברה – ביצוע של קמח מלא שהגיע עם סחוג, שום קונפי וקרם פלפלים, כמחווה למסעדות הוותיקות בחיפה ממטבחים שונים והשפעות ים תיכון, איטליה ורומניה. הלחמים כמובן נאפים במקום, ומרקמם חלק מבפנים ומבחוץ. כיסי אוויר חיוניים שנוצרו בבצק, רימזו על התפחה ארוכה ומקצועית (27 ₪).

צילום כפיר גליקו

מרקון בצל – כאן זה המקום קצת לעצור עוד לפני שממש התחלתי, כדי לספר שזו בדיוק המנה שנצרבה לי בתודעה מביקורי האחרון במסעדה עוד כשהייתה ממוקמת ברחוב הנמל 24 – מרק עשיר ביופיו ובטעמיו, נמזג על שמן כמהין עירית, כמנת פתיח שקבעה מבחינתי את נקודת ההתחלה (18 ₪)

צילום כפיר גליקו

שני קוקטיילים הגיעו אלינו, כששניהם מעניקים פרזנטציה קולינרית במראה ובחך: פיתה דרוזית – ג'ין, למון גראס, יוזו, לאבנה ושמן זית – קוקטייל ייחודי המעניק תחושת ביטוי ויצירתיות מחשבתית לרעיון ולפולקלור החיפאי, שמשלב עמים ותרבויות (48 ₪).

צילום כפיר גליקו

חיפה קריביאן – רום, ליקר שקדים, סירופ צנובר, אננס מיובש ולימון, בעל מתיקות עדינה ואורנים שמעטרים את הכוס (52 ₪).

צילום כפיר גליקו

לראשונה טעמנו ממנת טקסטורות הכרובית – ראטה של כרובית חיה עם שבבי תיבול שקדים מקורמלים, קרם כרובית, קציפת כרובית וכרובית צלויה – טקסטורות רבות המעניקות תחושות שונות בפה ובגוף, על גווניה השונים של תפרחת זו (49 ₪).

זמנים טובים מגיעים בהופעות טובות. היינו על אלגנט מכיוון שהכול היה אלגנטי מסביבנו. הרגשנו נוח, והמילים שלנו נפגשו בין מנה למנה ומשב למשב.

צילום כפיר גליקו

המשכנו למנת נתחי פילה בקר וניוקי עירית בציר בקר עם שמנת, פרמז'ן ובצלצלי פנינה – מנה מדויקת להפליא, הן במסת הניוקי שלא הייתה דחוסה מדי ושחררה את העמילן מתוכה בצורה חלקה ומבוקרת, והן בגלייז ציר הבקר המצומצם (דמי גלאס), שצבעו כשמו ממש כמו השתקפות הזכוכית. מדליוני הבקר החזיקו בטעמם המיוחד ובמידת צלייה ממוקדת, עונג שלם (114 ₪).

צילום אנטולי מיכאלו

פילה בס בקראסט חמאת במיה, קרם ארטישוק ירושלמי ושוקולד לבן ברוטב ויראז' – אחד משחקני המפתח במטבח הצרפתי, שמרכז בתוכו טעמי חמיצות מרוכזת של בלסמי ושאלוט. מרקם הדג היה נכון, ולמרות הייחודיות שמרה המנה עדיין על ענווה מהודקת (132 ₪).

בין משב למבט הגיעה טל הקסומה לשולחננו, כדי למזוג את היין האדום של יקב ברבדו המפורסם מכרמי יוסף בשפלה -בלנד עוצמתי של פטי ורדו, שיראז וקברנה סוביניון (220 ₪).

צילום כפיר גליקו

לפני שאנחנו נמשכים לקצוות, הגיעה עוד מנה מנצחת אחת של רביולי ארטישוק ירושלמי וכמהין ברוטב מסקרפונה, יין לבן ומרווה, מוגש על פלאן ארטישוק ירושלמי. למען האמת, זו מנה שלא באמת ניתן להתכחש לה. הרביולי נסגר בהידוק ידני ולא אחיד, מה שאני הכי אוהב – ממש כמו ללחוץ יד לשף ולקברניט האונייה. היין הלבן והמרווה היו מאוזנים בחריפות ובחמיצות, שהשלימו את טעמי השמנת הרכה וצבעו את טעמה האנמי של המסקרפונה בזיכרונות צרובים (92 ₪).

צילום כפיר גליקו

היופי בתחכום שאין לו גבול, ובכך רן כיוון להיפרד מאיתנו בברכה וניצחון שלם: קרם ברולה פיסטוק וגלידת צנוברים מעושנת – חייב לציין שזה אחד הקינוחים הטובים שפגשתי במסעות הקולינריים שלי בארץ ובעולם. כן, למרות הפשטות של קרם הברולה נפגשנו כאן עם מרקם חלק של שמנת וחלמון ביצה שהתמזג בתוכה בצורה שלמה. על כל אלו הרעיפה ביופייה וטעמה גלידת צנובר מעושן, שמרחיקה כל כאב ומקרבת עונג את הלב – שאפו (52 ₪).

אביב צילומים

לפני שנים רבות חי פילוסוף ומדען יווני שהיה תלמידו של אפלטון – אריסטו שמו. וכך הוא אמר: "אושרו האמיתי של האדם תלוי בהפעלה חסרת מעצורים של כישרונותיו".

צוות הנמל 24, טל ורן היקרים – תודה שאירחתם אותנו בערב חסר מעצורים, שבו הבאתם לידי ביטוי את כישוריכם הרבים באלגנטיות נצחית.

הנמל 24 – רחוב חסן שוקרי 7 חיפה (הכניסה מרחוב עומר אל כיאם 12), 04-8628899. רביעי-שבת 18:00-00:00, לאנצ' שישי-שבת 12:00-15:30

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר