חקלאי גרנות והדרי ניצנים הקימו גוף משותף לאריזת ושיווק פרי הדר בארץ ובעולם

חיבור בין שני גופים קיבוציים בעלי אותו DNA שמתחברים לטווח ארוך כאשר טובת המגדל מובילה את ההתקשרות. צילום פיני הלוי
כבר מספר שנים שענף ההדרים בישראל כמו הענף בעולם כולו עובר משבר קשה שהולך ומחריף. המשבר מחייב חשיבה מחוץ לקופסה והיערכות מחודשת. הנה דוגמה לעשייה שכזאת. במסגרת ההסכם הדרי ניצנים תהיה אחראית על תחום האריזה, כולל של מותגי השוק המקומי, וגרנות על כל פעילות השיווק בארץ ובחו"ל

כדי להתייעל, לחסוך בהוצאות ולהתמקצע בכל מרכיבי שרשרת הערך בענף ההדרים, חתמו "חקלאי גרנות" ו"הדרי ניצנים" על הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו ביניהם.

צילום פיני הלוי

על פי ההסכם, הדרי ניצנים – האגודה השיתופית בבעלות קיבוץ ניצנים ומשקי הדרום (קואופרטיב חקלאי של קיבוצים בדרום הארץ), תהיה אחראית על תחום האריזה של כלל תוצרת גרנות והדרי ניצנים, לרבות זני השוק המקומי וזני הייצוא כמו קלמנטינה אורי, אשכוליות אדומות ופומלית.

קואופרטיב החקלאות גרנות – בבעלותם 43 קיבוצים ומושבים, יהיה אחראית על כל פעילות השיווק בשוק המקומי ובשווקי היצוא עבור התוצרת החקלאית, של גרנות ושל הדרי ניצנים יחד. מדובר בכ-23,000 טון פירות הדר אשר יטופלו יחד על ידי הגופים מדי שנה.

לפי גורמים בענף החקלאות המצב מחייב שיתופי פעולה, נוכח התחרות של ישראל עם שווקי מרוקו וספרד על המדף העולמי, להן יש עלויות נמוכות בפער עצום מול ישראל, מה שמחייב היערכות מחדש, שילוב כוחות והתייעלות.

צילום חגי נתיב

גרנות הוא קואופרטיב החקלאות הגדול בישראל, השייך ל-43 קיבוצים ומושבים – מקיבוץ נחשונים במרכז עד קיבוץ החותרים בצפון. לארגון בית אריזה הגדול מסוגו לאבוקדו, המטפל בכ-50,000 טון אבוקדו מדי שנה שמגיעים מכ-35,000 דונם של מטעים. החברה נחשבת ליצואנית הגדולה בישראל של אבוקדו ופירות, הדר ומייצאת כ-70% מהתוצרת לשווקים ברחבי העולם. במסגרת שיתוף הפעולה תפסיק גרנות את פעילותו של בית האריזה לפירות הדר שהפעילה בפרדס חנה (אפא"י), וכל פעילותו תועבר לבית האריזה בניצנים.

צילום פיני הלוי

הדרי ניצנים הנה מגדלת ההדרים מהוותיקות בישראל, בבעלות קיבוץ ניצנים (70%) ואחזקות משקי הדרום (30%) – ארגון כלכלי השייך ל-59 קיבוצים ומושבים, מבארות יצחק וגלגל בצפון ובמזרח עד קיבוץ זיקים ובית גוברין בדרום. הדרי ניצנים פועלת מראשית ימי המדינה, ומגדלת על כ-3,000 דונם 22 זנים שונים של פירות הדר, המיועדים לשוק המקומי ולייצוא. עיקר התוצרת היא המנדרינה מסוג אור, שנחשבת לפרי ההדר המבוקש ביותר כיום בעולם. בית האריזה של הדרי ניצנים הוא מהגדולים והמשוכללים בארץ.

תוצרת הפרי של החברות תשווק ע"י גרנות בשוק הישראלי תחת המותג המוכר "הדרי ניצנים", ותחת מותג "גרנות פרש" ליצוא לשווקים באירופה, אמריקה ומדינות המזרח הרחוק. הדרי ניצנים מביאים ידע וניסיון רב בתחום הגידול  והאריזה של ההדרים, והתמחות בשיווק בזני השוק המקומי. גרנות מביאה את הניסיון והידע של חקלאי גרנות בשיווק פרי בשוק המקומי ושל גרנות פרש בתחום הייצוא והשילוח הבינלאומי בשווקי חו"ל. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר