מחקר חדש של האיחוד האירופי מגלה: צמחי המרפא של ארצנו יעילים לטיפול אנטי בקטריאלי, אנטי פטרייתי ולמחלות זיהומיות

ממצאי המחקר מראים כי צמחי המרפא הישראלים הגדלים בתנאי אקלים קשים: חום רב, יובש ורוחות חזקות, מפתחים מרכיבים כימיים המסייעים להם לשרוד והופכים אותם לצמחי מרפא עבור האדם

מחקר חדש של האיחוד האירופי מגלה כי צמחי המרפא של ארצנו יעילים לטיפול אנטי בקטריאלי, אנטי פטרייתי ולמחלות זיהומיות. המחקר נערך במכללת הדסה בירושלים ע"י ד"ר מינה פארן, ד"ר גילי יוסף, ד"ר ברטולד פרידלנדר, ובהשתתפות סטודנטים מהחוג לביוטכנולוגיה, בוטנאים ומומחים לצמחי המרפא של ארץ ישראל.

ממצאי המחקר מראים כי צמחי המרפא הישראלים הגדלים בתנאי אקלים קשים: חום רב, יובש ורוחות חזקות, מפתחים מרכיבים כימיים המסייעים להם לשרוד והופכים אותם לצמחי מרפא עבור האדם.
תוצאות ראשונות של שימוש חיצוני בצמחי המרפא הראו שניתן לרפא באמצעותם פצעים קשים לריפוי, ניתן להיעזר בהם לטפל בפטריות עור ובזיהומי עור שונים כולל זיהומים עם טפילים.
מטרת עורכי המחקר היא לפרסם את הממצאים, על מנת שהתעשייה הישראלית תוכל לעשות שימוש בממצאים המעניינים ולייצר תכשירים טבעיים המבוססים על צמחי מרפא.

חברת "נופר מוצרים טבעיים" הישראלית אשר עושה שימוש בממצאי המחקר, מפתחת ומייצרת מוצרים שונים המבוססים על צמחי מרפא שונים. בין המוצרים ניתן למצוא את סדרת חליטות התה של נופר, תכשירים המבוססים על שמנים ארומטיים וצמחיים ומוצרי קוסמטיקה טבעיים.
ישראל סולודוך, מנכ"ל נופר, אומר כי בעתיד ניתן יהיה לפתח על בסיס ממצאי המחקר גם תכשירים טבעיים לטיפול בפטריות ובכינים וכן תכשירים נוספים בסדרת הקוסמטיקה הטבעית של נופר.

המחקר שנערך במכללת הדסה בירושלים נערך במסגרת פרויקט הקרוי Bio Explor והינו במימון האיחוד האירופי. המחקר נערך בשיתוף עם קבוצות מחקר ברשות הפלסטינאית, ביוון ובספרד.
במסגרת המחקר הוכנו ערכות בדיקה שהיו בשימוש גם במחקרים אתנו-בוטניים נוספים במדינות רבות בעולם וביניהן: אקוודור, דרום אפריקה, בוטצואנה, נמיביה, קניה, טנזניה ועוד. כדי לערוך סקרים על השימוש הרפואי שניתן לעשות בצמחים הגדלים בארצות אלו.

ממצאי המחקר בישראל מראים כי ברשימת הצמחים האנטי פטרייתיים מצויים בין היתר הצמחים הבאים: ציפורנית החולות, קחוון מצוי, קיסוסית, מרווה, רוזמרין רפואי, אשל הפרקים, שיטה ארוכת עלים, פיגם מצוי.
ברשימת הצמחים האנטי בקטריאליים מצויים בין היתר הצמחים הבאים: סרפד הכדורים, פיגם מצוי, ציפורני חתול, רותם המדבר, מרווה ריחנית, אזוב מצוי, ברקן סורי, חלמית מצויה, אלון מצוי.
עוד נמצאו במחקר צמחים נוגדי טפילים חד תאיים: אשחר הלבנון, געדה מצויה, דרדר נאה, לוענית המדבר.

פרטים נוספים על שימוש בצמחי מרפא ניתן למצוא באתר האינטרנט
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר