מי הזיז את כוס היין שליד הגבינה שלי? או: לא רק יין לבן לצד הגבינה

לכבוד חג השבועות: טיפים להתאמת יינות לגבינות. לדוגמא, לגבינות קשות וחריפות, כגון בלפאז, קצוטה וסנט מור, יתלווה מרלו רקנאטי – יין עשיר ובעל גוף מלא, המציע ארומות וטעמים של פירות יער

אמנם בעבר מקובל היה לחשוב כי יינות לבנים הם היחידים שמשתלבים עם גבינות, ואילו יינות אדומים מתאימים למנות בשר, אך היום ברור כי תפישה זו אינה נכונה.
הכלל העיקרי המנחה אותנו בבואנו להתאים יין למנת אוכל, הוא שהיין לא ישתלט על טעמי האוכל, והאוכל לא ישתלט על טעמו של היין. וכך, על מנת להעשיר את ארוחת הגבינות המסורתית של חג השבועות, להלן כמה מסוגי הגבינות שיככבו על כל שולחן בחג, עם איפיון היין שיתאים להן.

גבינות צעירות מחלב בקר, כגון צפתית, מוצרלה צעירה, וגבינות שמנת שאינן עמוסות בתיבול, יבקשו לצידן יין צעיר וקליל, למשל, יסמין לבן 2005. זהו יין לבן יבש, בשילוב של שני זני ענבים, סוביניון בלאן ואמרלד ריזלינג, היוצרים יין פירותי וצעיר.

גבינות בעלות טעם מעט יותר דומיננטי, למשל גאודה, בולגרית, מוצרלה קשה או קממבר, וכן גבינות שמנת שתובלו קלות וגבינות מחלב עיזים צעירות, דורשות גם הן יין יחסית קליל, אך ניתן כבר לשלב יין מעט יותר דומיננטי. הדגש כאן הוא שוב להימנע מהשתלטות של היין על הגבינה ולהיפך, כיוון שמדובר בגבינות צעירות. כאן כבר ניתן לשלב יין אדום יבש, אך צעיר ופירותי. למשל, יין יסמין אדום, עם נגיעה קלה של עץ אלון צרפתי, יתאים לגבינות צעירות אלו שהן מעט יותר דומיננטיות.

לגבינות מחלב בקר ועיזים בעלי חריפות קלה, וכן גבינת קממבר וברי, יתאים יין כגון רקנאטי סוביניון בלאן, המאופיין בארומות של אשכולית ופירות טרופיים בגווני פסיפלורה וגויאבה.

לגבינת מוצרלה מעושנת וגבינת פקורינו, יתאים יין לבן אלגנטי בעל גוף מלא, למשל יין שרדונה של רקנאטי, המעניק תחושה מלטפת עם ניחוח תפוחים ופירות טרופיים, בגווני קוקוס ואגוז מוסקט.

לגבינות קשות וחריפות, כגון בלפאז, קצוטה וסנט מור, יתלווה מרלו רקנאטי – יין עשיר ובעל גוף מלא, המציע ארומות וטעמים של פירות יער.

לגבינות קשות, חריפות ומיושנות, כגון סנט מור וקצוטה, יתאים יין בעל אופי קלאסי עם טעמים של קאסיס ופירות יער שחורים, ניחוחות טבק ורמזים לפלפל שחור, ציפורן ואקליפטוס כמו קברנה רקנאטי, או שיראז רקנאטי שהוא יין ניחוחי ומלא חיים, השופע בארומות אופייניות של פטל עם נגיעה קלה של וניל, קקאו ואגוז מוסקט.

לגבינות מחלב בקר ועיזים חריפות ובשלות במיוחד, יתאים מאוד יין רקנאטי פטיט סירה זינפנל רזרב, שהנו יין עסיסי ועז טעם, עשיר בארומה, ובעל טעמים בגווני ריבת אוכמניות, שזיפים טריים ואגוזי מלך.


מירב קרן היא מנהלת השיווק של יקבי רקנאטי, ושפית בהכשרתה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר