מסביב לשולחן – במדינות שונות

אפשר לשלב את הביקורים באטרקציות יחד עם מסעדות מקומיות ולחזור שבעים ומרוצים מכל מדינה בעולם
ההיבט הקולינרי הוא חלק בלתי נפרד מענף התיירות, אבל השאלה היא איך ממלאים את כללי הנימוסים אם בכלל לא מודעים אליהם. במאמר הבא נביא כמה דוגמאות לכללי התנהגות מסביב לשולחן במדינות שונות, ונסביר לכם מאיפה להתחיל

כללי נימוסים חשובים מאוד לניהול תקין של החברה האנושית. לבני אדם יש מגוון רחב של צרכים, דרישות ואינטרסים, אך בעזרת כללי הנימוסים אנחנו מצליחים לייצר מערכת חברתית נעימה ואפקטיבית יותר. מצד שני, הכללים מושפעים מהתרבות והמסורת, ולכן הם משתנים בין מדינות בעולם.

השאלה שמעניינת רבים מהתיירים, היא כיצד להקפיד על כללי הנימוס במדינות זרות ובמקומות שהם לא מכירים. מטבע הדברים, קשה לשמור על נימוסים סביב השולחן אם לא יודעים למה מצפים המארחים. כמובן שקצרה היריעה מלהכיל התייחסות לכל הנסיבות האפשריות, אך יש בכל זאת כמה מדינות שעליהן חשוב לשים דגש.

נורבגיה: נימוסי שולחן גם כאשר אוכלים כריך

בנורבגיה וברוב המדינות הנורדיות, מקפידים על נימוסי שולחן מחמירים מגיל צעיר. בין אם הסיבה לכך קשורה לקור או לתהליכים חברתיים אחרים, אתם צריכים לדעת שבנורבגיה, פינלנד ונורבגיה, מצפים מכם לאכול גם ארוחה קלה של כריך עם סכין, מזלג וכף. למזלכם, המארחים מצפון אירופה אמורים להגיש לכם את הסכו"ם, והתפקיד היחיד שלכם הוא להשתמש בו.

כמו כן, בנורבגיה לא שמים מרפקים על השולחן, ומשתמשים במפיות בד. בעזרת המפיות תוכלו להראות שאתם מכירים את התרבות המקומית, ושיש לכם את היכולת להיטמע בה. ודאו שהמפיות מכסות את כל הבגדים שלכם, ואכלו באיטיות על מנת לגלות נימוס.

הודו וסין: הכי רחוק מהתרבות המערבית

במזרח הרחוק יש ככל הנראה את כללי הנימוסים המיוחדים ביותר. התרבות של סין והודו, למשל, שונה לחלוטין מהתרבות המערבית ומזו שאנו מכירים גם בישראל. אין פלא שרבים מרגישים תלושים בסיטואציות בסיסיות כמו ארוחת בוקר וערב. הפתרון הוא להכין מראש את שיעורי הבית לגבי הנימוסים, ולנחות בהודו או סין רק אם יודעים בוודאות כיצד להתנהג.

בסין, למשל, חשוב להשמיע קולות מציצה או הנאה מהאוכל כאשר מגישים לכם נודלס, כי אחרת המארחים שלכם ייעלבו. מנגד, בהודו המארחים ייפגעו אם הם יציעו לכם כוס מים אבל תסרבו. ובשתי המדינות ככל הנראה יגישו לכם עוד ועוד אוכל אפילו אם תטענו בתוקף שכבר שבעתם.

בהקשר הזה, כדאי להזכיר שהדרך הכי נוחה ומנומסת לטייל במזרח הרחוק היא במסגרת מאורגנת. עם טיול מאורגן להודו לא תצטרכו לחשוש איך לאכול, מה להגיד ומתי להפסיק, ובטיול מאורגן גם יספרו לכם על הרקע של המנות ולא רק מה יש בתוכן. במידה ובוחרים טיול עם דגש על קולינריה, אפשר לשלב את הביקורים באטרקציות יחד עם מסעדות מקומיות, ולחזור שבעים ומרוצים מכל מדינה בעולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר