מסעדת ק-פה האנוי – וייטנאמית שמחה וכשרה במרכז תל אביב

הטעמים האסייתיים התאקלמו אצלנו כל כך טוב ותמיד משמח להכיר ולהמליץ על מסעדה המגישה אוכל מדרום אסיה ששומר על האותנטיות שלו ועל התשוקה, האש, הצבעים והשמחה. צילום איריס לוי
ק-פה האנוי מציעה לסועדים מנות ווייטנאמיות מסורתיות עם שילובים של מתוק ומלוח, חמוץ וחריף קר וחם היוצרים חגיגה של טעמים אותנטיים מדרום מזרח אסיה לצד שילוב של השפעות מהמטבח הצרפתי כמו במדינת המקור

איך חוגגים יום הולדת למסעדה? הרבה אורחים מהארץ ומחוץ לארץ מגיעים לשמוח; מנפחים מלא בלונים צבעוניים –כמו שנהוג בכל מסיבת יום הולדת שווה; מגישים קוקטיילים טובים וגם מכינים מנות מיוחדות ליום הולדת של אוכל וייטנאמי אותנטי. הכול היה שם במסיבת יום ההולדת החמישי למסעדת ק-פה האנוי הכשרה הסמוכה לעיריית תל אביב. המארח הראשי – שגריר וייטנאם בישראל Ly Duc Trung היה לבוש בכפתן וייטנאמי אופנתי בצבע אדום בוהק, ולצידו השפית המעוטרת מהאנוי Vũ Thị Hà (הא), שכיכבה כשופטת בתוכניות בישול מובילות בווייטנאם. היא הכינה מספר מנות ספיישל נהדרות, הפכו את הערב לחגיגה קולינרית מיוחדת באווירה ווייטנאמית אותנטית.

חוגגים יום הולדת 5 לק פה האנוי עם מלא בלונים צבעוניים. צילום איריס לוי
שגריר וייטנאם בישראל Ly Duc Trung, שף Vũ Thị Hà מהנוי ועמנואל דיין הבעלים של המסעדה פותחים את הערב. צילום איריס לוי

מסעדת ק-פה האנוי נפתחה בשנת 2017 ליד כיכר רבין במרכז תל אביב. הבעלים הוא עמנואל דיין, יזם ואיש עסקים עם 30 שנות ניסיון בתחום המסעדנות בארץ. ק-פה האנוי מאכילה את אורחיה במנות ווייטנאמיות מסורתיות עם שילובים של מתוק ומלוח, חמוץ וחריף, קר וחם היוצרים חגיגה של טעמים אותנטיים מדרום מזרח אסיה, לצד שילוב של השפעות מהמטבח הצרפתי – בדיוק כמו במדינת המקור.

את החוויה פתחנו בטעימת קוקטיילים מרעננים. הראשון היה  – The Mokai רום לבן, סירופ שקדים, מיץ אננס, ליים (56 ₪), שאני פחות התחברתי אליו. השני: Red River Passion – רום כהה, אפרול, מנגו, פסיפלורה וצ'ילי אדום (54 ₪) – מצוין, מתקתק ואלכוהולי כמו שאני אוהבת.

מכינים קוקטיילים בשמחה. צילום איריס לוי
Red River Passion על בסיס רום כהה ואפרול ו The Mokai על בסיס רום לבן. צילום איריס לוי

ואז הגיע האוכל – השפית הא הינה כיום הסו-שפית הראשית של מלון Sofitel Legend Metropole Hanoi; מלון 5 כוכבים מפורסם בהאנוי, שנודע בעיקר בזכות מפגש הפסגה ההיסטורי בין נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ לקים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית. לרגל חגיגת יום ההולדת הכינה השפית מספר מנות. סלט פומלה עם עוף – סלט קלאסי אותו ניתן לטעום כמעט בכל מסעדה בווייטנאם, היה רענן ובעל איזון טעמים מושלם. מנה מצוינת נוספת שהוכנה במיוחד לערב זה, הייתה פילה בקר מוקפץ עם אורז כורכום צהוב – היה מופלא! דבר מההסבר הכתוב על המנה לא יכול היה להכין אותנו לפיצוץ הטעמים והמרקמים במנה זו. אני ממליצה לשף המסעדה להכניס אותה לתפריט הקבוע של המסעדה.

סלט פומלה עם עוף – סלט קלאסי. צילום איריס לוי
הייתה פילה בקר מוקפץ עם אורז כורכום צהוב – עשירה בטעמים. צילום איריס לוי

כמו כן טעמנו גם מהמנות הקבועות המוגשות בתפריט הקבוע של המסעדה – מנת הדגל בו בון – מנה וייטנאמית קלאסית המשלבת משחק של חם וקר בין חלבון, אטריות אורז, ירקות טריים, רוטב פיקנטי עם בוטנים, בצל ירוק, כוסברה, נענע , במספר שילובים לבחירה עם עוף או דג או טופו. אנחנו בחרנו בבקר לימון גראס (78 ₪), שבצדק מהווה מנת דגל – טעימה, עשירה ובמחיר הוגן.

מנת הדגל בו בון – מנה וייטנאמית קלאסית החזירה את הטועם ברגע לשוב האוכל בהאנוי .צילום איריס לוי

בווייטנאם המנות האחרונות פחות פופולריות – לרוב מסיימים את הארוחה עם פירות טריים. במקרה זה חרגו בק-פה האנוי מהמסורת, וטוב שכך. בהמלצת המלצר שלנו הזמנו שתי מנות: "יוגורט" קרם קוקוס עם פירות טריים – טעים מאוד, ומוס שוקולד בליווי חלבה, שוקולד מריר, וג'ינג'ר שהקפיץ את כל הטעמים – מעולה.

ומוס שוקולד בליווי חלבה וג'ינג'ר – עונג מתוק. צילום איריס לוי
"יוגורט" קרם קוקוס עם פירות טריים – טעים טעים. צילום איריס לוי

הטעמים האסייתיים התאקלמו אצלנו כל כך טוב, ותמיד משמח להכיר ולהמליץ בכול פה על מסעדה המגישה אוכל מדרום אסיה, ששומר על האותנטיות שלו ועל התשוקה, האש, הצבעים והשמחה כמו בארץ המקור.

ק-פה האנויכשרה, לא פועלת בשבת, עם מגוון אפשרויות של מנות ללא גלוטן ומנות טבעוניות. מלכי ישראל 3, תל אביב, 03-6771184. לתפריט המסעדה ומחירים

הכותבת איריס לוי  –  בפייסבוק  אינסטגרם

הכותבת הייתה אורחת של מסעדת ק-פה האנוי

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר