רעבים בטוקיו מאת אביטל ענבר: מדריך קולינרי ליפן – איפה לאכול ומה להזמין

המסעדות שנבדקו משתייכות ל-20 סוגי מטבח. המחבר מספר עליהם ומפרט את מוצרי-היסוד של המטבחים האלה שרבים מהם ייחודיים ליפן
הגסטרונומיה של טוקיו נפלאה, מוקפדת, ויש לה מעין תקן-איכות כללי שתקף גם במרקיות הזולות. והכול, המטבחים, סביבת האכילה, נקי ומצוחצח. אביטל ענבר מספר עליהן, מסעדה אחת אחרי השנייה, ומדובב כמה מגדולי השפים.

רעבים בטוקיו: מדריך קולינרי ליפן – איפה לאכול ומה להזמין

מאת אביטל ענבר

עיצוב פנים הספר סטודיו מודן-עדי זגדון, איור העטיפה אינגריד וימן גלברד

מודן הוצאה לאור. מחיר מומלץ 92 ₪, כספר דיגיטלי 44 ₪

מתכננים נסיעה ליפן? קחו אתכם ספר זה בפורמט נוח לנשיאה ונסיעה, ואתם מסודרים. חלקו הראשון של הספר אותו כתב אביטל ענבר, הוא מדריך גסטרונומי לאוכל היפני ולטוקיו, וחלקו השני מדריך שימושי לקראת טוקיו ובשהייה בה.

אביטל ענבר מוכר לרבים כמומחה לצרפת, תענוגותיה ומסעדותיה והשפים מכוכבי מישלן שהוא בן בית אצלם. במקביל הוא פיתח תשוקה גסטרונומית ליפן, למד התכונן, ואז יצא למסע שלא יתואר: 25 ימים, 50 מסעדות – יוקרתיות ועממיות, ו- 20 סוגי מטבח שונים. התוצאה היא ספר זה, מדריך טוקיו מסוג אחר. לא נמנה את המסעדות וחוויותיהן, רק נציין שספר זה יפתח בפניכם ים של אפשרויות, שסביר להניח כי בדך אחרת פשוט לא תגיעו לחוות אותן.

ומי יכול לכתוב טוב יותר על הספר מאשר מחברו?

ביקשנו מאביטל ענבר – インバール アヴィタル, לכתוב על "רעבים בטוקיו" – הספר היחיד בעברית שמוקדש למסעדות טוקיו אותו כתב בחדווה רבה וממנו עולה כי חוויות טוקיו היו נהדרות. ספר מעורר תיאבון:

"הגסטרונומיה היא חלק מהותי בתרבות היפנית. טוקיו, על 130,000 בתי האוכל שלה, היא בבואה למטבחים של יפן כולה. ושל מטבח צרפתי במיטבו, שמנצל מוצרי יסוד נהדרים שאין בצרפת. גם אם נוסעים לטוקיו לימים אחדים, ורוצים לחוות גם את הפן הקולינרי, אי-אפשר בלי "רעבים בטוקיו".

בדקתי 50 מסעדות, משיא הצמרת ב-40,000 ין ויותר לסועד (מעל 360 $) ועד 1000 ין, 9 $. לא חוויתי אפילו נפילה אחת. תנו לי עוד עיר גדולה בעולם, שאוכלים ב-50 ממסעדותיה בכל הרמות ולא מתאכזבים בעשרה אחוזים מתוכן. כי הגסטרונומיה של טוקיו נפלאה, מוקפדת, ויש לה מעין תקן-איכות כללי, שתקף גם במרקיות הזולות. והכול, המטבחים, סביבת האכילה, נקי ומצוחצח. אני מספר עליהן, מסעדה אחת אחרי השנייה, ומדובב כמה מגדולי השפים.

המסעדות שנבדקו משתייכות ל-20 סוגי מטבח. אני מספר עליהם, מפרט את מוצרי-היסוד של המטבחים האלה, שרבים מהם ייחודיים ליפן. ומסביר מה הם הקשיים להשיג שולחן או מושב-דלפק במסעדות רבות, וכיצד מתגברים על הקשיים. כמו כן, אני מציע "הוראות-שימוש" לטוקיו, שבחנתי ובדקתי. התמצאות, רכבת תחתית, תקשורת, מה אסור ומה חייבים, ועוד".

טעימה מהמסעדות בספר

לאכול בטוקיו: מאטסואה סושי

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר