שמענו בין הגפנים 28.7.23: האם מותג ירדן ייצא לעצמאות? היקב שמרפא טראומות, מחירי יין: בעל הבית השתגע!

בתמונה ענבי פינו נואר של יקב גבעות מכרמי היקב בגובה 720 מטר שבגבעת הראל הסמוכה ליקב. קראו עוד בהמשך. צילום אליאב מילר
מנהל חדש ליקב תבור, האם ויקטור שונפלד יוביל את מותג ירדן? יקב גבעות ערוך לבציר ונוטע, יונתן לבני טעם יינות של יינניות, יקב עמק האלה התחיל בציר והמבעבע בדרך, סיפור מרגש על מיזם יין שנולד מטראומה, שיבי דרורי חוזר לייצר יין כמו לפני אלפי שנים, מכשיר נייד לבדיקות מעבדה מהירות, אלון גונן בביקורות מחירים – בעל הבית השתגע, יקב סקוריה מתכונן לבציר ונוטע אסרטיקו, יקב ירושלים חוגג ט״ו באב במרכז המבקרים, ושבוע של אהבה ביקב בזלת הגולן

ברגע האחרון: יניב ענבר מונה למנהל יקב תבור

יניב ענבר (מימין) – המנהל החדש של יקב תבור, מיכל אקרמן – המנהלת הפורשת, אורן סלע – ממשפחות המייסדים שניהל את היקב עד תחילת 2020. צילום ממיכל אקרמן

אלון גונן: יניב ענבר – מנכ"ל יקב רקנאטי לשעבר, מונה למנהל יקב תבור. הוא יחליף את מיכל אקרמן בתפקיד. יניב מגיע מיקב רקנאטי אחרי שעבד בו 22 שנים במגוון תפקידים מיום הקמתו בשנת 2000, מהן ארבע שנים כמנכ"ל היקב עד סמוך למעבר היקב למשכנו החדש באזור תעסוקה דלתון שבגליל העליון.

מיכל אקרמן מנהלת ואגרונומית יקב תבור שפרשה. צילום חמודי

מיכל אקרמן, שהייתה האגרונומית של יקב תבור משנת 2008, מונתה בתחילת שנת 2020 למנהלת יקב תבור במקום אורן סלע, בן משפחות מייסדי היקב שניהל את היקב מאז הקמתו בשנת 1999.  מיכל הודיעה על פרישתה מהיקב באפריל השנה, לאחר שהחליטה להצטרף לתחום השלטון המקומי כמועמדת בבחירות הקרובות לסגניתו של איתמר מטיאש, המועמד לראשות המועצה האזורית עמק המעיינות.

תמונת השבוע 1: חילופי מנכ"ל ביקב רקנאטי: יניב ענבר (שני משמאל) נכנס לתפקיד במקום נועם יעקובי (שני מימין). בתמונה גם גיל שצברג סמנכ"ל היקב (מימין) וקובי ארביב היינן הראשי. צילום דוד סילברמן dpsimages
היו זמנים: חילופי מנכ"ל ביקב רקנאטי: יניב ענבר (שני משמאל) נכנס לתפקיד במקום נועם יעקובי (שני מימין). בתמונה גם גיל שצברג סמנכ"ל היקב (מימין) וקובי ארביב היינן הראשי. צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב תבור, בבעלות החברה המרכזית לייצור משקאות (קוקה קולה), השוכן למרגלות הר תבור בגליל התחתון, הוקם בשנת 1999 על ידי ארבע משפחות כורמים מכפר תבור. היקב שמייצר  יותר משני מיליון בקבוקי יין בשנה, משתייך לקבוצת עשרת היקבים הגדולים בארץ.

עם מינוי יניב ענבר לתפקיד מנהל יקב תבור, זכה היקב ללא ספק באחד האנשים המוכשרים והצנועים בתעשיית היין הישראלית.

32 שנה לויקטור שונפלד ביקב רמת הגולן – האם ינהל את מותג ירדן?

ויקטור שונפלד היינן הראשי של יקב רמת הגולן. צילום דוד סילברמן dpsimages

אלון גונן: לפני שבועיים חגג יקב רמת הגולן 40 שנים להקמתו. שבוע לאחר מכן חגג ויקטור שונפלד, היינן הראשי והאגדי של היקב, יום הולדת 60 ו-32 שנות בציר ברמת הגולן. ויקטור יצוק ביקב רמת הגולן כעמוד בטון, משיט את הספינה הגדולה הזו כבר 32 שנים, ובעוד אין-ספור מנכ"לים התחלפו בזמן הזה, הוא תמיד שם.

ויקטור שונפלד היינן הראשי של יקב רמת הגולן ויעל גיא מנהלת שיווק ומכירות בינלאומיות. צילום דוד סילברמן dpsimages
ויקטור שונפלד היינן הראשי של יקב רמת הגולן ויעל גיא מנהלת שיווק ומכירות בינלאומיות. צילום דוד סילברמן dpsimages

האם נהיה עדים להתגשמות חלומו הרטוב של ויקטור? זו שאלה מעניינת. לאחרונה הגיע אלינו מידע, לפיו יקב רמת הגולן מתכוון למתג מחדש את סדרת הדגל של היקב – 'ירדן'. לא ברור לנו האם היקב מתכוון "להפריט" את הסדרה ולמתג אותה כיקב עצמאי ומנותק לחלוטין מסדרות יינות חרמון וגמלא, או אם מדובר רק בעיצוב תווית שונה.

אז אם הכוונה להקים יקב חדש – דוגמת יתיר של כרמל, או מותג נפרד כמו 'המערה' של בנימינה; זה נראה כמו חלומו של ויקטור – לקבל מותג ששייך רק לו. אין ספק בכך שסדרת ירדן על כל יינותיה מזוהה איתו – יין בסגנון קליפורני, כבד ואלכוהולי, עם השפעת חבית בכל הדרה. והמחיר, כמובן, בהתאם.

אסף בן דב המנכ"ל וויקטור שונפלד היינן הראשי באירוע יין בארה"ב. צילום מהיקב

המהלך של מיתוג ירדן בצורה שונה, במידה ויתבצע, יבוא כנראה בהמשך לקליטה לא מכבר של מנהל חדש לחברת ירדן, משווקת יינות יקב רמת הגולן בארצות הברית. לפני כעשור החליט היקב לשווק בעצמו את עצמו בארצות הברית ולהתנתק מחברת רויאל. המנכ"ל הראשון בארצות הברית היה חיים חסין, אותו החליפה ענת לוי שאותה החליף אודי קדים, ואותו החליף יואב דור (שכבר לא קיבל את התואר מנכ"ל), ואחרונה הייתה דורית בן סימון (מנהלת יצוא לארה"ב). לאחר שהתמנה יאיר שפירא למנכ"ל היקב, הוא פיטר את דורית ולקח לעצמו את התואר של מנכ"ל חברת ירדן. כמוהו עשה אסף בן דב, המנכ"ל הנוכחי של היקב ושל חברת ירדן.

וולט ווייט (Walt Whyte) סמנכ"ל שיווק ומכירות של חברת ירדן בארה"ב. צילום מדף הפייסבוק

לאחרונה מונה וולט ווייט (Walt Whyte) לסמנכ"ל שיווק ומכירות של חברת ירדן בארצות הברית, כאשר בן דב כאמור מכהן כמנכ"ל. ווייט הוא בעל 20 שנות ניסיון בתחום היין והאלכוהול, למד מנהל עסקים באוניברסיטת מרילנד, שירת בחיל האוויר האמריקאי, והייתה לו חברת ייעוץ עצמאית שעסקה בסיוע ליקבים בינלאומיים.

מראה יקב רמת הגולן בלילה. מאות אלפי ליטרים יינות ירדן בחביות. צילום מדף הפייסבוק

כאשר מנסים לנתח מהלך כמו שינוי אפשרי או פיצול מותג משאר המוצרים באוניה גדולה כמו יקב רמת הגולן, צריך להבין שמהלך כזה דורש שנים למימושו. המלאי שנמצא בחביות ביקב הוא עצום, ומדובר במאות אלפי ליטרים יינות מסדרת ירדן שעדיין לא בוקבקו. המיתוג של יקב רמת הגולן מזוהה, כמובן, עם המנורה שנמצאת על תוויות היין של כל הסדרות – חרמון, גמלא וירדן. זה המיתוג אותו הובילה ענת לוי, שהחליטה להשתמש במנורה על כל הבקבוקים, וללא ספק זה הצליח בצורה פנומנלית.

סדרה מיוחדת של הר חרמון 2015 עם ציורי ילדי אלו"ט על התוויות
הר חרמון 2015 עם ציורי ילדי אלו"ט על התוויות. צילום סטודיו יסמין ואריה

לקוח שמגיע לסופרמרקט ורואה את המנורה על בקבוק חרמון שמחירו 30 ש"ח, עשוי לחשוב שהוא קונה ירדן, ובכלל לא משנה לו מה יש בבקבוק. המיתוג של חרמון כסדרה עצמאית, והמיתוג מחדש של גמלא, הפכו את שתי הסדרות לחזקות ומשמעותיות בגלל אותה מנורה שמעטרת גם את סדרת ירדן.  אז השאלה היא האם במידה והיקב יעשה שינוי ויפריד את ירדן למותג עצמאי יורידו את המנורות מתוויות סדרות חרמון או גמלא, ואולי יורידו את המנורה מסדרת ירדן?

צילום מישל ויליאמס

הרעיון למתג את ירדן מחדש עלה כבר מספר פעמים על השולחן בזמן כהונת יאיר שפירא, וכנראה עולה גם עכשיו אצל המנכ"ל הנוכחי. העניין הוא ששינוי כזה, אם יתבצע, יימשך זמן רב ולא בהכרח יצליח. ככול שמגיע לויקטור יקב בוטיק משלו, לא בטוח שזה המהלך שאכן יצליח. המנורה על תוויות הבקבוקים היא זו שמוכרת את כל סדרות היקב, כולל הסינגלים שממותגים וממוצבים נכון.

מיתוג מחדש של מוצר מצליח עלול להיות מאמץ מסוכן, מכיוון שהוא כרוך בסכנות פוטנציאליות שעלולות להשפיע על הביצועים והמוניטין של המוצר. הוא אמנם יכול להועיל כשהוא מבוצע כהלכה, אך חיוני לשקול את הסיכונים, למשל אובדן זיהוי המותג בקרב הלקוחות שעלולים לא לשייך את המותג החדש למוצר המוצלח שהכירו, מה שיוביל לירידה במכירות ובנתח השוק.

אסף בן דב מנכ"ל יקב רמת הגולן (משמאל) עם ויקטור שונפלד היינן הראשי בתערוכת Wine Spectator ניו יורק אוקטובר 22. צילום מדף הפייסבוק

כאמור, מדובר בחומר גלם בכמות אדירה שממתין לביקבוק, ומאמצי השיווק שלו תחת מותג חדש עלולים להיות מאוד יקרים, מאחר שמיתוג מחדש דורש השקעות משמעותיות בשיווק ופרסום כדי להציג את המותג החדש לקהל היעד. אם המיתוג מחדש לא יהדהד טוב אצל הלקוחות, ייתכן שההוצאות הללו לא יניבו את התשואות הצפויות. אם לא יצליח להעביר ביעילות את הצעת הערך הייחודית של המוצר או לבדל אותו מהמתחרים, המוצר עלול לאבד את היתרון התחרותי שלו בשוק. לקוחות עלולים לחפש אלטרנטיבות אצל המתחרים. והאלטרנטיבות קיימות ומתרבות משנה לשנה, בעיקר בשוק האמריקאי שקורץ למנכ"ל החדש ולויקטור.

עוד נקודה למחשבה היא עד כמה משלבים בהחלטות את חברת ההפצה של היקב ('המגש שקד'), שלפי ההסכם שנחתם בין ענת לוי לאורי שקד, היא שותפות שווה של שתי החברות, וראוי לציין שמדובר בהפצה לשוק המקומי בלבד. אני מניח שחברת ההפצה צריכה לבדוק אם ביקב רמת הגולן מתכוונים למתג את סדרת ירדן ככזו שמיועדת ברובה לשוק האמריקאי והאירופאי, ובארץ יישארו רק היינות הזולים של היקב – הכול כמובן אם מהלך זה או דומה לו יתבצע.

בכל מקרה, שיתוף בעלי עניין מרכזיים כמו עובדים ולקוחות בתהליך, עשוי להגביר את הסבירות לאימוץ וקבלה מוצלחים שלו. אסטרטגיית מיתוג מחדש מתוכננת היטב, המתיישרת עם ערכי הליבה של המוצר והחברה, יכולה לסייע בהימנעות מרבים מהסיכונים שהזכרנו, ולהוביל למעבר מוצלח.

אנחנו מאחלים לויקטור הרבה מזל טוב, ושכול שאיפותיו יתגשמו.

תגובת יקב רמת הגולן

"האמירות, המתחזות לעובדות, המופיעות בכתבה, מופרכות מיסודן ונוגעות בלשון הרע. מצער, שאתר שנועד לקדם את תרבות היין בישראל, עוסק בחרחור ריב ובהפצת עובדות כזב. אין ספק שהאתר עוסק גם ביין, אך התרבות היא ממנו והלאה".

יקב גבעות ערוך לבציר ונוטע

צילום אליאב מילר

בתמונה ענבי פינו נואר של יקב גבעות מכרמי היקב שבגובה 720 מטר. 6 דונם בגבעת הראל הסמוכה ליקב. השנה ייצרו ביקב 100,000 בקבוקים של יינות רוזה, ארבעה לבנים ועשרה אדומים, ביניהם ככל הנראה סירה. "אבל לא בטוח. עד שלא יוצא לא מבטיח ללקוחות", אומר אליאב מילר מנהל היקב.

נטיעת הכרם לזכר לוחם אגוז דוד יהודה יצחק ז"ל. צילום אליאב מילר

במקביל נטעו אנשי היקב בשבוע האחרון כרם מיוחד לזכר דוד יהודה יצחק הי"ד, לוחם ביחידת אגוז שנפל במהלך פעילות מבצעית בג'נין. חלקה של 10 דונם בסמוך ליקב, ובה שני זנים: ריזלינג וברברה. בנטיעה השתתפו חבריו של דוד יהודה ל"צוות שמיל", יחד עם ההורים והאחים שלו, כשד"ר שיבי דרורי יינן יקב גבעות הדריך את המשתתפים בתהליך הנטיעה של הכרם החדש.

יונתן לבני טועם יינות של יינניות

נראה כי עולם היין עדיין נחשב לעולם עם דומיננטיות גברית ביקבים, אך השינוי הברור במקומן של נשים והשפעתן, נותן את אותותיו בעולם היין העולמי ולשמחתנו גם בישראל.

תודה לרן בירון על קולאז' תוויות יינות הטעימה

לאחרונה השתתפתי באירוע של קבוצת "יין ישמח לבב אנוש" של אורית גלעד, שעמד בסימן טעימת יינות שנשים יינניות עשו אותן. את האירוע הנחה שי פינגר, מומחה יין צעיר, שהסביר את מרכיבי כל היינות ששתינו ונתן רקע על העושות אותם.

אורנה היא דעתנית, שיודעת בדיוק מה היא רוצה ולאן היא שואפת להגיע
אורנה צ'ילאג (משמאל) שפרשה – ייננית דעתנית שידעה בדיוק מה היא רוצה. עם הבת רומי. צילום יונתן לבני

אגב, יקב שאהבתי במיוחד בעבר היה בבעלותה של אישה שעשתה יינות במשך שנים, ולצערי פרשה מעולם היין למחוזות אחרים: אורנה צ'ילאג שהייתה אחת הראשונות כייננית ביקב בוטיק, כשכול השאר היו גברים – ייננים, בעלי יקבים, מבקרי יין, ובעצם תעשיית היין הישראלית כולה. וליינות שטעמנו:

יקב טיוטא – רוזה 2022 – ייננית ענת אגמון

ענת אגמון יקב טיוטא. צילום יאיר לוי

ענת אגמון היא מבעלות העיתון 'גלובס' ושותפה במיזם היין 'צ'ירס'. באביב 2020 השתתפה בבציר הכרמים של יקב צרעה, התאהבה בכרם והלכה ללמוד כורמות וייננות. בספטמבר 2021 בקבקה את הקריניאן הראשון שלה ביקב שורק. אחריו באו עוד ארבעה יינות "חד פעמיים" לדבריה, כי היא קונה מכרמים שהיא מעריכה את ענביהם אך המשכיות קנייתם אינה מובטחת. לכן החליטה לקרוא ליינותיה "טיוטא". היין ששתינו הוא רוזה מענבי מרסלן מכרם סריג בעמק יזרעאל, שנעשה על ידה ביקב שורק. יין עדין ומאוד מינרלי, ולמרות שהינו רוזה הוא יין מאוד ברור עם טעמים מובהקים של ענבי מרסלן. יין נעים וטעים לפתיחה של כל אירוע ולליווי כל ארוחה ביום קיץ חם. המחיר 100 ₪ – VFM (תמורה למחיר).

יקב תל שרדונה שיפון 2022 – ייננית ליטל עובדיה

ליטל עובדיה עושה ביקב תל הכול. צילום סמי טוויג

ליטל עובדיה עבדה ביקב פלטר בגולן. בהמשך נטעה כרמי ענבי יין בצפון רמת הגולן. ענבי השרדונה שגדלו למרגלות תל שיפון נבצרו מוקדם, ועברו סחיטה של אשכולות שלמים ותסיסה קרה במיכלי נירוסטה בלבד. ליין ריח נעים וטעמי פירות עץ ירוקים וטעמים של פירות טרופיים. 12.3% אלכוהול. היין התיישן על השמרים ביקב, ונעשו ממנו כ-2,600 בקבוקים. יש לו בוקה אופייני לזן, וטעם מינרלי ארומטי נעים אופייני של שרדונה. מאוד מהנה. המחיר 105 ₪ – VFM.

יקב אחת – שנין בלאן 2021 – ייננית ניצן סברסקי

ניצן סברסקי יקב אחת. צילום דוד סילברמן dpsimages.

את השנין בלאן שלה ייצרה ניצן סברסקי ביקב שורק, מענבים שנבצרו בכפר שמאי בגליל העליון ויושנו במשך 9 חודשים – כ-40% מהם בחביות עץ אלון צרפתיות והיתר בנירוסטה. ליין אלגנטיות וקלילות נעימה, שנותנות לו טעם נעים של הזן האהוב עליי. יין שאם תתנו לו להתיישן יהיה עוד יותר טוב. המחיר 110 ₪ – VFM.

יקב ננה – שנין בלאן 2021 – ייננית דנה בני

דנה בני. צילום ערן רז
דנה בני ייננית יקב ננה עד לאחרונה. צילום ערן רז

שנין בלאן מדברי שיוצר על ידי דנה בני, שהייתה הייננית של היקב שכרמיו נטועים בסביבת מצפה רמון, והיום היא הייננית של יקב טוליפ ויקב מאיה. לא התרשמתי מהיין, למרות שבעבר התרשמתי מיינותיה ל דנה בני. הוא לא מאפיין את זן השנין בלאן, ואין לא את האופי הכול כך מיוחד של השנין, גם כשהוא מיוצר במדבר. המחיר 95 ₪ – לא VFM.

יקב מיקה – קברנה פרנק 2022 – ייננית מיקה רן מנדל

מיקה רן מנדל – ייננית יקב מיקה. צילום איל גוטמן

היקב במושב נטור ברמת הגולן, והכרמים בעיקר בצפון הגולן. מיקה רן מנדל היא כורמת וייננית, שעושה יין מאוד מיוחד ולטעמי מצוין. היום היא מייצרת יינות מענבים מהשומרון, מהגליל ומהגולן, ובעתיד תעשה את יינותיה מכרמים בתל פארס שבצפון מזרח הגולן. הקברנה פרנק נבצר ב-2021 ובוקבק ב-2022 לאחר שהיין התבגר במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון. יש לו טעמים נעימים ואופייניים לפירות יער, עם ירקרקות עדינה של תבלינים. יין אופייני ביותר לזן. חוויה לטעום אותו כבר היום, ויש לי תחושה כי יהיה טוב עוד יותר תוך מספר שנים. המחיר 160 ₪. יקר – ב- 140 ₪ יהיה VFM.

יקב צפרירים – זינפנדל 2015 – ייננית לורי לנדר

לורי לנדר בפעולה. צילום איל גוטמן
לורי לנדר מיקב צפרירים בפעולה. צילום איל גוטמן

יקב בוטיק השוכן בין עמק האלה להרי יהודה במושב צפרירים. לורי לנדר הייננית היא ידידה שלי, ולכן אני מציין זאת כשאני כותב על יינותיה. היא מייצרת כ-8,000 בקבוקים בשנה, ולטעמי יינותיה מאוד מיוחדים וייחודיים. באירוע שתינו את הזינפנדל שנעשה מ-85% ענבי זינפנדל ו-15% פטיט סירה מענבי הכרמים באזור היקב. אני אוהב במיוחד את הזינפנדל שלה, שמעט יקבים מייצרים בארץ. זינפנדל הוא זן שגדל בעיקר בארה"ב, ובמקור נקרא פרימיטיבו בפוליה שבאיטליה, ומשם הובא לאמריקה. הזינפנדל של לורי הוא חגיגה ייננית של טעמים. כששתיתי אותו הייתי בטוח שהוא מפוליה או מקליפורניה. מחיר זינפנדל 2020 שנמכר היום 136 ₪ – VFM.

יקב אבידן – קברנה סוביניון פרינג' פריו 2007 –  ייננית צינה אבידן ז"ל

צינה אבידן. צילום ישראל פרקר מיוטיוב
צינה אבידן ז"ל – ייננית אהובה ובלתי נשכחת. צילום ישראל פרקר

צינה הייתה ייננית מעולה, שייצרה יינות מצוינים ביקב ששכן בקיבוץ אייל. במבנה קטן בקיבוץ היו עשרות חביות של זני ענבים שונים, מהן עשתה צינה אבידן יינות בסגנונות אקלקטיים שונים, תוך שימוש במגוון טכנולוגיות. אהבתי את יינותיה והערצתי את עשייתה. היא נפטרה ממחלת הסרטן, והניסיונות להמשיך את עשיית היקב לא צלחו. באירוע טעמנו יין שנעשה ענבי קברנה סוביניון, פטי ורדו ומעט מרלו, ובוקבק ללא סינון. איכות של פעם של ייננית נהדרת, שלצערי הלכה מאיתנו.

יקב ננה – יין קינוח משנין בלאן 2020 – ייננית דנה בני

דנה בני ייננית יקב ננה. צילום רפי ניבור
דנה בני כשהייתה ייננית יקב ננה. צילום רפי ניבור

את האירוע סיימנו עם יין קינוח, שהיה אולי הפתעת הטעימה. יין שעשתה הייננית דנה בני מענבי שנין בלאן מדבריים, מהם עשתה את היין שלה שטעמנו קודם. הענבים נבצרו ידנית מאוחר בעונה, והגיעו ליקב כשהם כבר מצומקים למחצה. לאחר מכן הם עברו הפרדה מהשזרות, סחיטה קלה ותסיסה במשך שבוע, שנעצרה ברמת הסוכר הרצויה על ידי קירור היין. אחר כך התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתיות בנות שנתיים למשך 8 חודשים, ואז בוקבק היין לבקבוקים של 375  מ"ל. ובאשר לטעם? כשעצמתי עיניים, חשבתי שאני שותה יין דזרט או יין קינוח מאזור ווברי בעמק הלואר, ולא שאני שותה יין מהמדבר. יין קינוח מעולה המתאים לסוף כל ארוחה. המחיר 130 ₪ – לדעתי מציאה, וכמובן VFM.

יקב עמק האלה התחיל בציר – השנה גם מבעבע וקינוח

ענבי הגוורץ נבצרו ראשונים ליקב עמק האלה. צילום אריאל ביר

אריאל ביר יינן יקב עמק האלה, כתב וצילם: "הבציר התחיל אצלנו ביום ראשון (23.7) בחלקת גוורצטרמינר – כ-5 טון. מועד סיום הבציר תלוי בעיקר במזג האוויר. נכון לעכשיו נראה שתהיה הפסקה של שבוע וחצי, ולאחר מכן נתחיל בקליטות סדירות עד סוף ספטמבר או אמצע אוקטובר .

שרדונה בכרם נס הרים של יקב עמק האלה. צילום אריאל ביר

אנחנו מגדלים כ-450 דונם בשלושה כרמים: אדרת, נס הרים וקיבוץ נתיב הל"ה. בסך הכול מגדלים 17 עשר זנים, והשנה נייצר כ-300,000 בקבוקים.

כרם אדרת של יקב עמק האלה. בחלק העליון פטיט סירה, בתחתון קברנה סוביניון. צילום אריאל ביר

מבחינת סדרות ומגוון היינות. נקודת המוצא שלי היא שיהיו ארבע סדרות שונות, ובתוכן כ-14 סוגי יין בטווח מחירים הנע על ציר של 65-250 ₪, וביניהם כנראה גם מבעבע וקינוח".

טרה-אומה – מיזם יין שנולד מטראומה

משתתפי המחזור הראשון של היקב. צילום טרה-אומה

רני רוגל:  לפני שנה, בתחילת יולי 2022, שמעתי על מיזם מיוחד במינו: מסע יין ייחודי אותו הקים ומוביל לוחם פוסט טראומטי, בו לוחמים ולוחמות פוסט טראומטיים לומדים בסיוע ייננים מוכרים, ביניהם עידו לוינסון, דנה בני, אסף מרגלית, דרור אנגלשטיין, מאירם הראל ויונתן קורן, על כל היבטי ייצור היין, ומייצרים בפועל יינות המספרים את סיפורם, סיפור מסעם. כשרציתי לראיין אותו, הוא ענה לי כי באותה עת שמר על פרופיל תקשורתי נמוך, כשהכוונה לצאת לתקשורת לקראת מאי-יוני 2023 ואז ישמח להתראיין.

תומר וינברג – הגה ומממש מסע יין מיוחד זה. צילום מדף הפייסבוק

אז מה זה בימינו חודש יותר או פחות. בשבוע שעבר ראיתי פוסט פייסבוק (מוזמנים לקרוא בסוף הכתבה), בו חשף תומר וינברג – הוגה ויוזם מסע היין "מרימים לחיים" TERRA-UMA (טרה-אומה), את תוצרי שנת הפעילות הראשונה, כשבימים הקרובים יושקו היינות של 12 משתתפות ומשתתפי המחזור הראשון – כולן וכולם לוחמים ולוחמות פוסט טראומטיים.

בשיחה עם תומר שמעתי את סיפורו האישי המרגש, איך הגיע ליין ואיך הפך את ה"לימון" – פוסט טראומה, ל"לימונדה" – 12 חביות יין, כרם שיקומי שניטע לפני כחודש ורעיונות נוספים להמשך.

תומר וינברג הוא בן 42. בגיל 26, בעת שירות המילואים, הותקף הסיור בו ישב על ידי חיזבאללה. "זה היה ביום רביעי 12 ביולי 2006. בגבול ישראל-לבנון נתקלנו במארב חיזבאללה. חבריי אודי (אהוד) גולדווסר ואלדד רגב ז"ל נחטפו מההאמר בו ישבתי. אני נפצעתי קשה משלושה קליעים, רסיסים והדף. בהאמר האחורי בו ישב צוות נוסף שלנו – כולם נהרגו", מספר תומר על האירוע הקשה שבעקבותיו פרצה מלחמת לבנון השנייה.

יוצאים לבציר. צילום טרה-אומה

תומר שנשאר בחיים, התחיל לעבור שיקום פיזי ארוך שבמהלכו הבין שמשהו עובר עליו מעבר לסבל הפיזי, והוא אובחן כפוסט טראומטי. "עברתי יותר מעשור של התמודדות לא מוצלחת עם הפוסט טראומה", הוא אומר. "נשארתי בחיים, אך לא הצלחתי להתמודד ולצאת מהבעיה. ניסיתי שיטות טיפוליות קיימות שלא עזרו, עד שנחשפתי לעולם היין דרך אבי ז"ל שזה היה תחביב שלו".

"אבי יצחק ז"ל יצא לפנסיה מוקדמת חצי שנה לפני הפציעה, וכשנפצעתי התוכניות שלו השתנו. הוא היה מאוד קרוב אליי, מהמעטים שלא הרחקתי ממני. כתחביב אבא ייצר בבית יין, ששנים היה מתחת לאף שלי. לפני כמה שנים אבי נהרג בתאונת דרכים – תאונה עצמית עם האופנוע שלו. במהלך השבעה הסתכלתי על החבית שעמדה באמצע הבית, ואמרתי שאמשיך את המסורת בלי לדעת לאן זה יוביל אותי".

אסף מרגלית מיקב מרגלית (במרכז) עם משתתפים בקורס. צילום טרה-אומה

מאותו רגע התחיל אצל תומר וינברג תהליך. "הבנתי שאני לא מבין הרבה ביין. התחלתי לחפש קשר לעולם היין, ומצאתי מספר יקבים וייננים שהיו מוכנים לארח וללמד אותי, כמו אסף מיקב מרגלית וחי מיקב וורטמן. התחלתי לעבוד איתם והתאהבתי בתחום. זה עשה לי כל כך טוב להיות בעשייה ובכרמים – שם כלום לא כאב לי, ולא היו מחשבות טורדניות".

ואז הוא הלך ללמוד בבית הספר ליין שורק של ניר שחם, ועוד יותר נשאב לעניין. "החלטתי להפוך את המקלט בביתי ליקב, והחיים שלי עברו תפנית של 180 מעלות. יש לי משמעות, יש למה לקום בבוקר. בכרמים הנפש נרגעה והתעוררה לחיים חדשים". אחרי שנה הבין תומר שקרה לו משהו מדהים, והוא חייב לעבד אותו. כך ישב וכתב כל מה שעבר עליו בשנה הזאת, ותהה עם עצמו האם תהליך כזה יכול לעזור לעוד חבר'ה כמוהו.

עידו לוינסון בקבלת תואר מאסטר אוף וויין – תוך 10 דקות אמר לתומר וינברג בוא נעשה את זה

"הפנו אותי ליינן עידו לוינסון. נפגשנו, ואחרי  עשר דקות שיחה הוא אמר: 'בוא נעשה את זה'. הרעיון היה למצוא קבוצת פוסט-טראומטיים, ולצאת למסע שנתי של שכפול החוויה שלי עם 12 לוחמים ולוחמות. הקמנו עמותה שעידו חבר בוועד המנהל שלה, ואחרי שלושה חודשים יצאנו לדרך. זו הייתה שנה מדהימה בה החבר'ה עברו חוויה מעצימה. מטרת העמותה לקחת כמה שיותר חבר'ה ולהעצים אותם כדי שייזכרו ביכולות שלהם, שיש להם עוד מה לתת, להוציא עוד מעצמם, להיזכר שהחיים עדיין לא ברחו, והצלחנו בגדול. כל ה-12 סיימו את התהליך. זה נדיר בעולמות הפוסט-טראומה, עשו תהליכים משמעותיים מאוד עם עצמם ולא החמיצו מפגשים".

מנוחת ייננים מדריכים: משמאל לימין אסף מרגלית, דרור אנגלשטיין, דנה בני. יונתן קורן. צילום טרה-אומה

"עכשיו הם לקחו את הבקבוקים שלהם הביתה, מביאים למשפחותיהם ולחברים מהאזרחות והצבא. אחת ממטרות הבקבוקים היא ליצור שיח סביב השולחן. כל בקבוק הוא מפתח לשיח על פוסט-טראומה עם אלה סביבנו, שאולי אנחנו לא יודעים עליהם, אולי הם לא יודעים על עצמם. כל אחד מהמשתתפים גם הכניס את עצמו ל-300 בקבוקים ייחודיים שלו, עם תווית שגם כן היא אישית".

המשתתפות והמשתתפים עברו מפגשים עם מטפלת באמנות כדי להביא את עצמם לביטוי, ואז גייסו 13 מעצבים ואמנים מהשורה הראשונה לעיצוב התוויות שייחשפו בימים הקרובים. "איך הגענו ל-13? בשלב מסוים הרגשתי צורך להצטרף לקבוצה עם היין שיצרתי בבית. זו הייתה סגירת מעגל מושלמת עבורי".

צילום טרה-אומה

"יצאנו בעצם למסע אל הלא-נודע, חלוצים במשהו חדש וניסיוני. ידענו שיהיה מסע מרתק. במסע הזה החבית היא בעצם הנפש שלנו. החיים החדשים שאנחנו מאחלים לעצמו. כל שלב בתהליך קיבל משמעות רגשית. למשל שפיית (סינון) המשקעים בחבית  שווה לסינון המשקעים בנפשנו.  הפעילויות שלנו מאפשרות שיח ממקומות נעימים וחווייתיים. החושים פועלים בהתמדה ובצורה בריאה. אנחנו מדברים על היין, ובעצם על עצמנו".

"במסגרת המסע שעברנו נטענו כרם בבת שלמה, עם  תרומת שטח, שתילים ומערכת השקיה. זה יהיה כרם מאוד מיוחד, שלצידו מוקם בוסתן, מרחב רגשי לקבוצה", אומר תומר. "מסיימי מסע היין ממשיכים לשנה נוספת בתוכנית בוגרת. הם ילמדו לייצר יינות לבנים ויתמקצעו בעבודתו הכרם, ובמקביל יגשימו חלומות אישיים".

צילום טרה-אומה

וזה פוסט הפייסבוק של תומר

"סיימנו את מסע היין הראשון שלנו! 13 לוחמים ולוחמות פצועי גוף ונפש, 11 חודשים, עשרות מתנדבים. מסע יין ראשון מסוגו בעולם, 4,500  בקבוקים,13  סדרות יין אישיות וייחודיות ומסר אחד ענק של התמודדות, תקווה ומסוגלות!

כמעט שנה חלפה מאז שיצאנו למסע היין הראשון של עמותת TERRA-UMA, לוחמים ולוחמות שחוויות הלחימה צילקו את גופם ונפשם. במשך השנה התגבשנו, התמקצענו ולמדנו על היין ועל עצמנו. למדנו מחדש דברים שהטראומה ניסתה להשכיח, הארנו יכולות שניסתה להחשיך. עבדנו קשה, נזכרנו בכוחות האדירים שלנו, התעצמנו ופרצנו את גבולות הדמיון וגבולות האפשר.

צילום טרה-אומה

חביות היין האישיות שכל אחד מאיתנו טיפח היוו השתקפות לנפש שלנו, לחיים החדשים שביקשנו ליצור לעצמנו. התבוננו על הענבים הבשלים שבחרנו להכניס לתוכן, מיינו אותם, עקבנו אחר תהליך התסיסה – ועל התסיסה שמתרחשת בתוכנו. דיברנו על המשקעים שבחבית ומה קורה כשמוציאים אותם. דיברנו גם על המשקעים שבנפשנו.

למדנו על התנאים המיוחדים שהחביות צריכות כדי שהיין ימשיך להתפתח ולהשתבח. דיברנו גם על התנאים שאנחנו צריכים. למדנו על הגפן, על העוצמה השקטה שלה, על המשאבים שהיא צריכה ואיפה היא מוצאת אותם. על היכולת שלה לנוח, לאגור כוחות כדי להמשיך ולהניב פרי שנה אחר שנה. למדנו על תהליך מחזורי, על התמדה ועל סבלנות. המון שיעורים ותובנות שהיין והגפן לימדו אותנו, צעד אחרי צעד, בתהליך יצירה מרתק, מעורר ומעצים.

הייננים דנה בני ומאירם הראל. צילום טרה-אומה

נטענו כרם בעזרת המון א.נשים טובים. כרם שיהיה נגיש לצרכינו הייחודיים. לצד הכרם התחלנו להקים את הבוסתן – מרחב שיאפשר לנו לנוח מהעבודה הקשה, להתקרקע, להתפרק, להתחבר ולהמשיך לצמוח.

היום סיימנו לייצר 4,500 בקבוקי יין ב-13 סדרות שונות, אישיות וייחודיות בתכולתן ובנראותן, שיצרו כל אחד ואחת ממשתתפי המסע במשך שנה, בליווי הצמוד של הייננים המובילים בישראל ובמעטפת רחבה של בכירי עולם היין, הגפן ועולמות תוכן נוספים.

המטפלת הרגשית שלי קלקודה ליוותה את החבר'ה לאורך השנה, והעבירה את המפגשים שבהם גובש המסר אותו בחרו להביא לתווית האישית. "סדנת מסר בבקבוק". שלושה עשר אומנים ומעצבים מהשורה הראשונה ליוו באופן אישי וצמוד (אחד על אחד) את החבר'ה שלנו עד ליצירת התווית. כל בקבוק הוא עולם. כל תווית היא סיפור של נפש פגועה. סיפור של התמודדות מעוררת השראה.

צילום טרה-אומה

כל בקבוק הוא גם הזדמנות לשיח. סביב שולחן השבת, על הבר או על מחצלת בים מול השקיעה. שיח חשוב שאנחנו מבקשים לעורר ולעודד. שיח על א.נשים שחיים בינינו, א.נשים שנשארו בחיים ולא מצליחים לחזור אליהם באמת. שיח של ההתבוננות, של ערבות הדדית. שיח של אהבה, הכלה ותקווה.

ומשהו קטן למחזור א' – החלוצים האמיצים! לעולם לא ייגמרו לי המילים הטובות על הדרך שעשיתם. על האמונה שלכם בדרך החדשה. על שסיימתם יחד ולא נתתם לאף אחד ואחת ליפול בדרך. אתם אור גדול לעולם. בהערכה ובגאווה גדולה, תומר. לחיים🍷"

דוד דרוקר מציע מכשיר נייד לבדיקות מעבדה מהירות בייצור יין

המעבדה הניידת של Sentia הגיעה מעולם הסכרת ומצליחה בעולם היין

דוד דרוקר הוא ישראלי-צרפתי ששנים רבות התגורר בבורדו – לב תעשיית היין הצרפתית, ועתה הוא מתגורר במרסיי. מזה 22 שנים הוא מייבא ארצה ציוד מקצועי ליקבים גדולים כמו רמת הגולן, טפרברג, דלתון, ציון ובסך הכול כ-50 יקבים, להם הוא מציע כפי שמופיע באתר שלו – דוד דרוקר בע"מ: מערכות לקבלת ועיבוד פרי, מיכלי נירוסטה ובטון, חביות נירוסטה וכדי חרס, מערכות סינון, קווי מילוי ביקבוק ותיווי, פקקים וקפסולות, ועוד ציוד ומיכשור כנדרש ליקבים.

דוד דרוקר ליד מיכל שנמכר ליקב ישראלי

דוד מעיד על עצמו שהוא ידוע בתעשייה כחדשן, "עקב היותי צרפתי – רגל פה רגל שם". הפעם הוא מציג מעבדה ניידת אותה מכר כבר ל-18 יקבים בארץ, ביניהם כרמל, דלתון, בנימינה, רקנאטי, יתיר, מוני, אור הגנוז, שורק, פלדשטין, אנגלשטין, אמפורה, טוליפ, מרגלית, לטרון, בת שלמה, היוגב 8 ומדבר.

היצרנית היא חברת יוניברסל ביוסנסור מאוסטרליה, יצרנית מכשירי בדיקה שפיתחה במקור מעבדה ניידת זאת עבור חולי סכרת, וכשגילתה שמכשיר ה-Sentia שלה שימושי לתעשיית היין בה מתברכת אוסטרליה, הפך המוצר ללהיט עולמי. מדובר במכשיר נייד לבדיקות מעבדה מהירות ללא צורך בקליברציה, שבודק פרמטרים במגוון סוגי בדיקות, עם זיכרון של 1000 בדיקות .

"גם יקבים שיש להם מעבדה שלמה קנו את המכשיר, שנותן חיסכון עצום בזמן עקב קבלת בדיקות תוך שניות בטכניקה חדשה של מוליכות חשמל ולא בשיטה האנזימטית, מה שאומר שלא צריך להיות לבורנט", אומר דוד דרוקר. "המכשיר בודק So2 חופשי, חומצה מאלית, גלוקוז, פרוקטוז, סוכר שיורי, חומצה נדיפה, חומצה טוטאלית .בדיקות נוספות בשלבי פיתוח ויגיעו בקרוב: רמת אלכוהול, So2 טוטאלי, חנקן במיץ שמרים".

וכמה זה עולה? מחיר המכשיר 2200 €, מחיר הבדיקות בין 2.5 € ל-4.5 € לבדיקה.

ליצירת קשר עם דוד דרוקר- דוד דרוקר בע"מ: קווי 08-8681816, נייד 055-3065087, נייד דוד בישראל 054-4979202, נייד דוד צרפת לווטסאפ 33-686-620064+

אלון גונן בביקורות מחירים – בעל הבית השתגע

צילום pixabay

הפעם חברים, בעל הבית השתגע. מה זה המחירים האלו? על מה ולמה? רוב היינות טובים ברמה בינונית פלוס – לא יותר מזה, אז מה נסגר? הנה הצצה קטנה ליינות שמתומחרים שערורייתית, ובטח לא מעניקים תמורה למחיר.(VFM)

יקב שאטו גולן

אורי חץ, היינן של יקב שאטו גולן. האצילות מחייבת להגיע לאירוע ביקב ב- 1 ביוני
אורי חץ יינן שאטו גולן. צילום דוד סילברמן dpsimages

נווה (כשר) קברנה סוביניון 2019 – ארומת פרי שחור, עץ אלון קלוי ותבלינים. פה עשיר המאופיין בעיקר בפרי בשל ומעט ירקרקות, טבק ואדמה. מחירו 240 ₪. ציון 89. לא ברור איך מחליטים על כזה מחיר שערורייתי ליין בינוני בסך הכול, שבטעימה עיוורת היה מתומחר בלא יותר מ-90 ₪ גג. 

יקב נווה ירק

צילום סימה אורלי
מומו שמילוביץ יינן יקב נווה ירק. צילום סימה אורלי

רוזה 2021 – בלנד של גרנאש וקריניאן. יין קליל ונחמד, לא ממש מורכב ולא ממש הוציא אותי מגדרי. מה שכן הוציא אותי מגדרי זה ה-120 ₪ שהוא עולה. ציון 89. תמורה למחיר – גג 70 ₪.

 יקב עגור

שוקי ישוב (משמאל) ואייל דרורי יינני עגור ואלעד כץ המנכ"ל. צילום קרין ראבנה

רוזה 2022 – בלנד מענבי מורבדר, קברנה פרנק, מרסלן וגרנאש. יין מאוזן, מינרלי, חמיצות טובה, הדרי מאוד. מחירו 100 ₪. ציון 89. תמורה למחיר – 60 ₪.

יקב נטופה

פייר מיודובניק יינן יקב נטופה. צילום דני רובין אתר על היין

לאטור לבן 2022 – שנין בלאן ששהה 10 חודשים בחביות עץ, ריחות טרופיים רעננים ומעט מתובלים, עם חמיצות מצוינת. החמיצות גוברת עם תג המחיר: 100 ₪. ציון 88. תמורה למחיר -60 ₪.

יקב אשקר

נמי אשקר מייסד ויינן יקב אשקר. צילום מהאתר

אביאד ספיישל אדישן לבן 2021 – בלנד מענבי שרדונה, סוביניון בלאן ומוסקט. יין מאוד ארומטי. אגס בוסרי וטעמי תפוח ירוק. לא ממש מאוזן עדיין. מחירו 110 ₪. ציון 88. תמורה למחיר – 50 ₪.

יקב תבור

אור נדבך יינן יקב תבור. צילום מהיקב

סינגל ויניארד ויונייה 2022 – ארומות של אפרסק, מלון, ליים. פה פירותי ומאוד רענן. יופי של יין עד המחיר: 130 ₪. ציון 89. תמורה למחיר – 90 ₪.

יקב יפו

אדם צלניקר יינן יקב יפו . צילום חן מזרח מדף הפייסבוק

ספיישל אדישן לבן 2022 – בלנד מענבי סוביניון בלאן וויונייה. עשבוניות טובה, חמיצות טובה, חמאתי ומורכב. מחירו 120 ₪. ציון 90. תמורה למחיר – 90 ₪.

יקב מיקה

מיקה רן מנדל – ייננית יקב מיקה. צילום איל גוטמן

גרנאש אדום – פרחוניות לצד תבלינים. פה דובדבני, מעט עץ בקצוות, גוף קליל. מחירו 125 ₪. ציון 89. תמורה למחיר – יין קיצי נחמד שצריך להגיש צונן במחיר של גג 60 ₪.

שיבי דרורי יינן יקב גבעות: " ייצור יין חרס הוא חזרה לשיטות ייצור בנות אלפי שנים"

איתן שניידרמן (מימין) עוזר יינן יקב גבעות, ואופק לוי מ'סוד היין' ליד מיכל הטרקוטה האיטלקי. צילום סוד היין

לקראת בציר 2023 הצטייד יקב גבעות במיכל טרקוטה מתוצרת חברת Artenova מאיטליה, אותה מייצג אבינעם בר מ'סוד היין'.

ד"ר שיבי דרורי יינן יקב גבעות, מסביר על הבחירה במיכל-אמפורת חרס-חמר-טרקוטה זה: "מבחינתי ייצור יין חרס הוא חזרה לשיטות הייצור המסורתיות שנהגו אלפי שנים בארץ ישראל. באופן משעשע הרעיון עלה אצלי דווקא בסיור בטוסקנה, שם נחשפתי ליינות טרקוטה בכמה יקבים, והתאהבתי בארומות הייחודיות. השילוב של מגע החרס עם חדירת אויר מבוקרת תוך כדי תסיסה, יוצר יינות עשירים וארומטיים, עם צבע יציב ויפה. גם בלבנים ניתן להשיג סגנון ייחודי בתסיסה בחרס. השנה נערוך כמה ניסויים, ונוכל להתחיל ליצור סגנון משלנו בייצור בטרקוטה".

אומן החמר בעבודה. צילום Artenova

אבינעם בר מ'סוד היין', יבואן מיכל זה כמו ציוד רב אחר לייצור ואחסון יין, מספק קצת מידע לגבי האמפורות – מיכלי הטרקוטה שהוא מייבא:

"האמפורות מיוצרות מחמר מאוד מיוחד שנמצא באזור גיאוגרפי ספציפי בסמיכות למפעל בקרבת Impruneta (ליד פירנצה). החמר הספציפי הזה מצטיין בשתי תכונות עיקריות: עמידות וצבע מיוחד. האמפורות נעשות אחת אחת בעבודת יד, בשימוש בטכניקה עתיקת יומין שנקראת Colombino . לאחר שהעבודה על האמפורות מסתיימת הן נשארות לייבוש בחדר מיוחד, ורק אז "נאפות" בתנור מיוחד בכ-1000 מעלות.

מבחינת MICROX מיקרואוקסדינציה, הנתונים זהים לאלו של חבית עץ (כל עוד המיכל אינו מצופה בשכבה כלשהי שאוטמת אותו). התהליך באמפורה מסייע בשמירת הצבע של היין, ההתבגרות והיציבות. האמפורות גם מסייעות להפחתת החומציות של היין שבתוכן.

צילום Artenova

המאפיינים הטכניים של החמר ממנו עשויות האמפורות, מצוינים לתהליכי התסיסה, ההתבגרות והאחסון של היין. גם מבחינת שמירה על טמפרטורת היין יש יתרון לשימוש בכלי קיבול מחמר. אלה הן חלק מהסיבות לכך שיש בשנים האחרונות חזרה לשימוש באמפורות לעומת מיכלי נירוסטה. השימוש באמפורות גם משתלב יפה בטרנד העכשווי של שמירה על הסביבה, שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, ושימוש במוצרים מחומרים טבעיים. החברה מייצרת אמפורות מסוגים, גדלים וצורות שונות, כמו גם אפשרויות שונות של מכסים, נשמים וברזים, הן מחמר והן מנירוסטה".

יקב סקוריה מתכונן לבציר – השנה נטיעה ראשונה של אסרטיקו

מימין לשמאל: יוליה שוורץ – בעלים, אחראית מרכז המבקרים והמכירות יקב סקוריה, לומדת יין וכרם; עופר תורג'מן – כורם תל פארס ובעלים,  יבגני פפרני – בעלים. צילום אנטולי קריניצקי

יקב סקוריה שוכן בישוב כנף ברמת הגולן. נטיעת כרמי היקב החלה על ידי עופר תורג'מן – הכורם והיינן הראשי של יקב סקוריה, בשנת 2007 למרגלות תל פארס – תל געשי שמתנשא לגובה 900 מטר.

הכרמים של יקב סקוריה בקרבת הטורבינות. צילום אנטולי קריניצקי

16 דונם הכרמים נטועים בערוץ רדוד עשיר בקרקע סחף עמוקה, בגובה 740 מטר.​ מאפייני האקלים והקרקע הייחודיים לאזור תל פארס יוצרים טרואר המאפשר גידול ענבי יין בעלי אופי וטעם אופייניים ואיכותיים.

הזנים כאן הם קריניאן, קברנה סוביניון, סירה, מרלו ופטי ורדו. בלבנים מוסקט, רוסאן, גוורצטרמינר ושנין בלאן. היקב מייצר 15,000 בקבוקים בשנה, ובבציר 2023 צפוי לגדול ל-17,000 בקבוקים. וחדשה מהכרם: השנה ייטע היקב לראשונה גפני הזן היווני אסרטיקו – יאסו!

שלישי 1.8.23: ט״ו באב במרכז המבקרים של יקב ירושלים במשכנות שאננים

צילום יקב ירושלים

יקב ירושלים יקיים בשלישי הבא, 1.8.23, ערב מיוחד לרגל חגיגות חג האוהבים – ט״ו באב, וזאת במרכז המבקרים של היקב בשכונת משכנות שאננים, מול נוף חומות העיר העתיקה. תוגש כאן ארוחת בופה בשרית עשירה (כשרה) הכוללת ארבע טעימות יין, וזאת לצלילי מוזיקה רומנטית כראוי בערב שכזה. מספר המקומות מוגבל.

יינות יקב ירושלים שיוטעמו: וינדמיל פרוג'קט רזרב שרדונה, פרימיום רד בלנד או פרימיום רוזה, פטי ורדו סינגל ויניארד, ושיראז מחוזק סינגל ויניארד.

ליאור לקסר יינן ראשי ומנכ"ל יקב ירושלים. צילום יונתן לבני

לצד היינות תוגש ארוחת בופה בשרית שתכלול: בר לחמים, עמדת ברוסקטות, סלטים טריים, פלטות אנטיפסטי. יהיו עמדות פעילות בהן יגישו קנלוני, אסאדו מפורק, פאייה צמחונית. המבורגר דג וטורטייה מקסיקנית, בתחום הקינוחים: מבחר פטיפורים ומקרונים צרפתיים, ופירות העונה.

מרכז מבקרים יקב ירושלים – רחוב ימין משה 4, שכונת משכנות שאננים. חנייה על הכביש בצמוד למרכז המבקרים. הישיבה באוויר הפתוח.

המחיר לסועד.ת 240 ₪. לפרטים נוספים והזמנות: 052-5459422

עד 5.8.23: חוגגים אהבה ביקב בזלת הגולן עם טעימות יין על חשבון הבית

יואב ויעל חוגגים אהבה ביקב בזלת הגולן. צילום מיכאל גלעדי

לכבוד ט"ו באב החליטו יואב לוי – היינן והבעלים של יקב בזלת הגולן, וזוגתו יעל פיודיק – מנהלת מרכז המבקרים ותחום האירועים ביקב, להזמין את כל האוהבים והאוהבות לחגוג יחד איתם את חג האהבה, וליהנות מטעימות של יינות היקב על חשבון הבית וגם מצפייה בסרטון המתאר את סיפור היקב.

בנוסף בתשלום תפריט מגוון עם מנות שנעשות במסעדת הפודטראק בצורת חבית, ומוגשות בהתאמה ליינות היקב. בשבוע זה גם נוטע היקב כרם חדש של ענבי מרלו ושיראז בצפון הגולן, אז בכלל החגיגה מושלמת.

חוגגים אהבה ביקב בזלת הגולן שבקדמת צבי: א'-ה' 10:00-17:00 וסופי שבוע 10:00-18:00. לפרטים נוספים: 04-6965010

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר