הטכנולוגיה מגיעה לניהול מכולות ומינימרקטים עם FREE-MARKET

פלטפורמה טכנולוגית חדשה בתחום השיווק, מסחר ולוגיסטיקה לספקים, מציעה פתרון אפקטיבי ויעיל למכירה ושיווק ותשווק לאלפי בעלי מכולות ומינימרקטים פרטיים

חברת FREE-MARKET מציגה מהלך חדש בתחום ההפצה למכולות ולמינימרקטים בבעלות פרטית בישראל. מדובר בפלטפורמה טכנולוגית חדשה המטפלת בהיבטי שיווק, מסחר ולוגיסטיקה לספקים, שמציעה פתרון אפקטיבי ויעיל לבעלי מכולות ומינימרקטים פרטיים.

בחברה אומרים כי המצב הנתון כיום בענף המכולות והמינימרקטים, יוצר בעייתיות בשרשרת האספקה בין הספק לבעל העסק. מחד, לספקים הגדולים קשה להגיע לכל נקודות המכירה הקטנות ברחבי הארץ, ולעתים אף לא משתלם כלכלית, מפני שכמות המוצרים שאותה בעל מכולת או מינימרקט מזמין היא קטנה. במקביל, בעל העסק צריך לתכנן מראש את ההזמנות שלו, ולעתים מוצא את עצמו ללא סחורה, וללא יכולת לספק ללקוח שלו את מה שהוא מבקש.

FREE-MARKET תרכז את כל מהלך הקנייה מהספקים הגדולים, ותפיץ לאלפי בעלי המכולות והמינימרקטים הפרטיים ברחבי הארץ מגוון רחב של מוצרים.
המערכת אותה פיתחה החברה, מאפשרת זמינות גבוהה ואספקה תוך 48 שעות, שקיפות מלאה – יכולת לראות את המלאי בכל רגע נתון, ועדכון און ליין במחירים של ספקים שונים ומבצעים. בנוסף תסייע החברה עם נציגים לסידור המדפים, ושירות לקוחות.

לפי החברה, יתרונה הגדול של האפליקציה הינו קשר ישיר בין הספק לבעל המכולת, ללא צורך בתיווך.
במצב הקיים היום, לספק אין שום יכול להתערב במגוון המוצרים ובמחיר המוצע לבעל המכולת. במיזם החדש, הספק הוא זה שקובע את מגוון המוצרים ואת תנאי הרכישה, ויכול להעניק לבעל המכולת מבצעים, השקות, תצוגה ושילוט במדפים.

מערך ההזמנות והמכירה של FREE-MARKET מתבצע באמצעות אפליקציה שפותחה במיוחד עבור החברה. כל בעל מכולת יקבל טאבלט, ובו יופיעו כל המוצרים אותם הספקים משווקים, בצירוף מחיר, האם קיים במלאי, מבצעים לפריט וכו'.

האפליקציה מאפשרת לבעלי המכולות שקיפות מלאה של המלאים (מחובר ישירות למערכת SAP של FREE-MARKET), מחירים, היסטוריית הזמנות, מבצעים וכו', הן מצד הספק והן מצד הקמעונאי.

הספק יכול לדעת בכל עת מהו המגוון שנמכר ומי הלקוח שקנה, ואילו המכולת יכולה לדעת בכל עת מה קיים במלאי, מה עלות ההזמנה הנוכחית וההיסטוריה של ההזמנות והחשבוניות, בלחיצת כפתור, כש Free-market תשמש לבעלי העסקים הקטנים ספק מרכזי.
החברה פיתחה את הפלטפורמה הטכנולוגית במשך כשנה וחצי.

לשם ביצוע התשלום, פיתחה ישראכרט במיוחד ללקוחות FREE-MARKET מערכת תשלומים וסליקה על בסיס הפלטפורמה הטכנולוגית איתה משלמים הלקוחות באשראי חוץ בנקאי ללא עלות. אורנג' וישראכרט השקיעו מאות שעות פיתוח בהקמת הפלטפורמה ויישום האפליקציה.

לדבריה, עד עתה חתמה החברה על הסכמים עם מספר רב של ספקים, ביניהם: סוגת, הנמל, ויטה-פרי הגליל, הנקל, קבוצת יבנה, חממה, מיה, טעם וריח, והיא אמורה לחתום בחודשים הקרובים הסכמים עם עוד כ- 50 ספקים גדולים בתחומי המזון השונים.

שלב הפיילוט של הפרויקט התקיים בעשרות מכולות ומינימרקטים באזור פתח תקווה ובקעת אונו (קריית אונו ואור יהודה) ובאזור השרון.
הצפי הוא להגיע עד סוף 2015 ל- 850 בעלי עסקים פרטיים, ועד סוף 2016 לכ- 2,500 לקוחות.

מחקר שביצעה FREE-MARKET קובע שבישראל פועלות כיום כ-8,000 מכולות ומינימרקטים בבעלות פרטית, במחזור מכירות של 10 מיליארד ₪. גופים אלה מהווים כ- 24% מכלל השוק.

חיים בלשקובסקי, מנכ"ל 'FREE-MARKET מציין שבשנים האחרונות מסתמנת מגמה של צמיחה בענף המכולות והמינימרקטים הפרטיים,
הסיבות העיקריות לכך הן: נוחות – קנייה ליד הבית, אפשר להגיע ברגל, לא צריך לחפש חניה, אפשר לשלוח את הילדים וכו'; ונכון שבמכולת אין הכל, אבל יש מה שצריך. היתרון הוא שקונים את מה שצריך ולא מתפתים לקנות דברים אחרים, דבר שעוזר בהקטנת הוצאות המזון.

אם זה יעבוד, ישפר לחנויות הקטנות את הניהול והתפעול, ולקונים יגדים ל מבחר ויפחית מחירים – זה יהיה נפלא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר