חדש מטחנת "קמח הארץ" לאופים מקצועיים וחובבים: מחמצת אם איטלקית מסורתית מוכנה לשימוש

המחמצת המוכנה מאפשרת נקודת התחלה קבועה ומאוזנת ומתאימה לאופים מקצועיים, לאופה הביתי ולכל מי שרוצה להכין לחם מחמצת אמיתי איכותי. צילום משה פילברג

טחנת "קמח הארץ" מציעה לראשונה בארץ מחמצת אם איטלקית מסורתית – LIEVITO MADRE. המחמצת מיובשת, טבעית, אורגנית, פעילה ומוכנה לשימוש. המחמצת פותחה בטחנת הקמח העתיקה Molino Merano שבצפון איטליה, והיא מייתרת את הזמן וההתעסקות הכרוכים בגידול מחמצת טבעית, ומאפשרת לאופים מקצועיים או חובבים שאופים לחמי מחמצת – או שנמנעים מכך לאור התהליך הארוך, לאפות לחמי מחמצת איכותיים בנוחות וללא חשש.

בחברה אומרים כי מחמצת האם נבנתה וגודלה במשך מספר חודשים בתנאים מבוקרים, תוך שמירה על האיזונים הנכונים בין סוגי השמרים והתאמתה לאפייה. לאחר מכן היא יובשה בתהליך השומר עליה טבעית ופעילה. המחמצת 100% טבעית ואורגנית, ללא חומרים מלאכותיים או תוספות, ועשויה מקמח חיטה אורגני איכותי ומים בלבד.

צילום משה פילברג

אמנון ברזין, מנכ"ל טחנת "קמח הארץ", אומר: "המחמצת המוכנה מאפשרת נקודת התחלה קבועה ומאוזנת, ומתאימה לאופים מקצועיים, לאופה הביתי ולכל מי שרוצה להכין לחם מחמצת אמיתי איכותי, עם קראסט וכל היתרונות התזונתיים הטבעיים שלו. המחמצת מעניקה איכויות של טעמים, אלסטיות ומרקם פתוח, שמאפשר לכל אופה להוסיף את המרכיבים האישיים שהוא אוהב – ממש כמו עם מחמצת רגילה".

 מתכון בסיסי למחמצת האם המיובשת

מערבבים  50 גרם (חצי מתכולת השקית) מחמצת מיובשת עם 1 ק"ג קמח.

מוסיפים את שאר מרכיבי הלחם תוך כדי לישה.

לאחר התגבשות הבצק מכסים אותו במגבת לחה.

מתפיחים 10-14 שעות בטמפרטורת החדר עד שהבצק מכפיל את נפחו.

מעצבים לצורה הרצויה.

מתפיחים עוד 1-2 שעות ואופים כרגיל.

להכנת פיצה

מחלקים לכדורים במשקל 250 גרם כל אחד.

מכניסים למקרר ל-24-28 שעות (תלוי בקמח).

מוציאים מהמקרר חצי שעה לפני האפייה, מעצבים ואופים.

המחיר כ-22 ₪ לאריזה במשקל 100 גרם המתאימה ל-2 ק"ג קמח. להשיג ברשת שופרסל, חנויות טבע ובאתר קמח הארץ. כשרות בד"ץ העדה החרדית באישור הרבנות הראשית לישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר