אוגוסט 2009 בערוץ האוכל: ארוחה בהפתעה, דואט, ג'יאדה, השף ג'ף, סופ"ש המזרח הרחוק

ארוחה בהפתעה – המנחה גורדון אליוט ושף אורח מבשלים בהפתעה עבור מספר ברי מזל ; דואט – הפקת מקור המפגישה בין השפית רימה אולברה לשפים הטובים בעולם; בבית של ג'יאדה – שפותחת את הדלת למטבחה הביתי; הפרויקט של השף ג'ף אנדרסון – עבריין לשעבר ושף צמרת בהווה, המשקם צעירים על סף הסכנה; סופ"ש המזרח הרחוק – רצועת שידור מיוחדת המוקדשת למטבח האסייתי

חודש אוגוסט בערוץ האוכל: ארוחה בהפתעה – המנחה גורדון אליוט ושף אורח מבשלים בהפתעה עבור מספר ברי מזל ; דואט – הפקת מקור המפגישה בין השפית רימה אולברה לשפים הטובים בעולם; בבית של ג'יאדה – שפותחת את הדלת למטבחה הביתי; הפרויקט של השף ג'ף  אנדרסון – עבריין לשעבר ושף צמרת בהווה, המשקם צעירים על סף הסכנה; סופ"ש המזרח הרחוק – רצועת שידור מיוחדת המוקדשת למטבח האסייתי. אפיק 28 ב-yes וערוץ 32 ב-HOT.

ארוחה בהפתעה – Gordon Elliot's Door Knock Dinners – סדרה חדשה
ימי שלישי, החל מ-11 באוגוסט בשעה 21:00
במסגרת התוכנית לוקח עמו אליוט מדי פרק שף אורח אל ביתו של אדם עסוק, ושם מכינים השניים ארוחה מלאה תוך שימוש ברכיבים המצויים במקום. במהלך הסדרה נתלווה אל אליוט כאשר הוא עסוק בלהכין ארוחה מיוחדת לרגל אולימפיאדת סידני, נעמוד לצדו השעה שיבשל יחד עם שני חברים מקבוצת הכדורסל האגדית "ההארלם גלובטרוטס", נחבור אליו בשעה שיכין למשפחה איטלקית טיפוסית מרובע הברונקס ארוחה בסגנון פיוז'ן אסיאתי, וניתקף בנוסטלגיה כאשר יתקין ארוחה בסימן שנות הארבעים.

דואט – Duet – הפקת מקור חדשה באנגלית
ימי רביעי, החל ב-26 באוגוסט בשעה 22:00
סדרת יוקרה חדשה מבית היוצר של ענני-תקשורת: שפית-העל רימה אולברה פוצחת באודיסיאה קולינרית חובקת עולם ומתחקה אחר מיטב השפים ומאכליהם. במסגרת בילויים משותפים בני יממה תתלווה אולברה אל אשפי בישול מקומיים שידריכו אותה בנבכי המטבח של ארצם ואף יספקו לה הזדמנות לבשל כמה מן המנות המקומיות בעצמה. בטורקיה תחבור אולברה אל השף ודאט בסארן, בעל מסעדת "פרייה" הנחשבת לאחד המוסדות הקולינריים החשובים באזור. שמו של בסארן יצא למרחוק כמי שאמון על שימורם של מתכונים עות'מאניים אותנטיים וכמומחה לשחזור המדויק של המטבח העות'מאני על שלל תבשיליו המסורתיים. בניס תתלווה אולברה אל השף כריסטיאן פלומייל, בעל מסעדת L'UNIVERS, המחזיקה בכוכב מישלן. אולברה תבלה את היום כולו עם פלומייל, החל מביקור בשוק המקומי, הילוות אל תחנת הרדיו בה מגיש פלומייל את תכניתו הקבועה וכלה בבישול ארוחת יום הולדת ליום הולדתה ה-60 של אימו. אולברה תמשיך בסיוריה הקולינריים-הגלובליים, כאשר תתלווה בהודו אל השף סנג'יב קאפור, הכוכב האולטימטיבי של המטבח ההודי המחזיק ב-15 מסעדות ברחבי העולם, ובאיטליה תתוודע אל השף אליה ריצו ובנו – מתיאו, שניהם מנהלים את מסעדת 'איל דסקו', אחת המסעדות הידועות בורונה, המחזיקה בשני כוכבי מישלן.

הקייטנה – סדרת מקור חדשה
החל ב-2 באוגוסט (יום א') ובימים א',ג',ה' בשעה 11:00 (ושידור נוסף בשעה 18:00)
לראשונה בטלוויזיה קייטנת בישול טלוויזיונית לילדים, נוער והורים. ערוץ האוכל מזמין את צופיו הצעירים ללמוד לבשל כמו גדולים בקייטנת הבישול בהנחייתו של השף ערן ירוחם. מדי פרק תתארח בתכנית קבוצת ילדים בעלת תחביב משותף: קבוצת קארטה קידס, קבוצת ילדים זמרי אופרה, שבט צופים וקבוצת ילדים אקרובטים. הילדים ילמדו לבשל מאכלים התואמים את תחביביהם וטעמם האישי תוך שילוב בין הנאה ויצירתיות לבין התנהגות זהירה ואחראית בתוך המטבח.
בין הילדים המשתתפים בתכנית: נמרוד קושמרו, בנו בן ה-11 של איש החדשות דני קושמרו. ערן ירוחם הוא שף ומדריך סדנאות בישול מעשיות בבית הספר לבישול פודסטפס. בעברו, ניהל ירוחם במשך שנתיים מסעדה בתאילנד, חוויה שהשפיע רבות על כיוונו הקולינרי. הוא ניהל את קייטרינג "טעמי בר" לאירועים ולארוחות גורמה ולפני 8 שנים פתח את מרכז ההדרכות פודסטפס שם הוא מעביר לסדנאות בישול וקורסים מקצועיים שנערכים במקום, לרבות סדנאות להורים וילדים.

בבית של ג'יאדה -Giada At Home – סדרה חדשה
ימי ראשון, החל מ-9 באוגוסט בשעה 21:00
ג'יאדה דה לורנטיס, נכדתו של מפיק הקולנוע דינו דה לורנטיס, חולקת עם הצופים את אהבתה לאירוח בסגנון קליפורני עדכני. בין אם זו סעודה חגיגית ורבת משתתפים או ארוחה זוגית אינטימית, במטבח הפרטי שלה על שפת הים מספקת ג'יאדה עצות ומתכונים באופן נגיש וכיפי.
במהלך הסדרה נצפה בג'יאדה מתקינה תפריט ססגוני עבור מסיבת רחוב הכולל עוף עם שרימפס, מסקרפונה עם אוכמניות וסלט ריקוטה; נתלווה אליה בליל כל הקדושים בשעה שהיא מכינה תענוגות מתוקים עבור ילדי השכונה: משמשים טבולים בשוקולד נוגט ועוגת תבלינים מסורתית; נעמוד לצידה במהלך התקף נוסטלגיה המוביל אותה לבישול מטעמים איטלקיים מילדותה: פריטו מיסטו צמחי עם מיונז לימון וכדורי בשר במוצרלה מעושנת; נחבור אליה בשעה שהיא חורגת מהמסורת הקולינרית של חג ההודיה ומשלבת בה טוויסט ייחודי ללוס אנג'לס. בין המנות שתוגשנה: פודינג לחם מתוק, חזה עוף מתובלן, ואגסים בסירופ דבש, ג'ינג'ר וקינמון.

הפרויקט של שף ג'ף – סדרה חדשה
ימי חמישי, החל מ-13 באוגוסט בשעה 21:00
השף האפרו-אמריקאי ג'ף אנדרסון בילה את ילדותו ברחובות הקשוחים של לוס אנג'לס ודטרויט. בגיל 19 פיקח אנדרסון על מיזם קוקאין שהכניס לו 35,000 דולר בשבוע. בגיל 24 נעצר אנדרסון וריצה 10 שנים בכלא. בעודו מאחורי סורגים גילה אנדרסון את תשוקתו לבישול. כתוצאה מכך מצא את המנוף שסייע לו לשקם את חייו ועם השתחררותו מהכלא החל לעבוד כשף ראשי בבית הקפה בלאג'יו שבלאס-וגאס, ואף כתב רב-מכר. ב-2001 עשה אנדרסון היסטוריה מקומית כאשר הפך לשף האפרו-אמריקאי הראשון בלאס וגאס שזכה לתואר Chef de Cuisine.
סיפור חיו המדהים של אנדרסון עומד להפוך לסרט קולנוע. כעת מככב ג'ף מסדרה משלו הלוקחת שישה צעירים ברמת סיכון גבוהה ומעניקה להם סיכוי לחיים חדשים. השישייה תעבוד עבור חברת הקייטריג של אנדרסון Posh Urban Cuisine ובמסגרת חניכתם יילמדו ישירות מהשף ג'ף כיצד לרכשו את המיומנויות והידע שיסייעו להם בפתיחת דף חדש.

סוף שבוע המזרח הרחוק
שישי-שבת, 31 ביולי ו- 1 באוגוסט, החל משעה 15:00
ערוץ האוכל גאה יציג סופ"ש שעומד  בסימן המטבח האסיאתי. בין התוכניות שישודרו: שני פרקים מיוחדים של מטבח עולמי: האחד בהנחייתו של השף אריק ברגר, המכין ארבע מנות ראשונות מהמטבח היפני, והשני בהגשתו של השף ערן ירוחם שייצא לטיול קולינרי במזרח הרחוק ויארח את השף אורן גולדווסר, מומחה למטבח היפני.
איינסלי מהיר וטעים: השף איינסלי הארוט עורך אודיסיאה אסייתית המקיפה את המטבח הסיני, היפני והתאילנדי.
אוכל סיני בקלי קלות: ששת פרקי הסדרה בכיכובה של השפית צ'ינג הי-יואנג המדגימה הכנתו של אוכל סיני באופן פשוט ובהיר. בין המנות שתופענה: מנת אטריות בסיסית, דים סאם, שלל תבשילים מהמטבח הסצ'ואני, ופירות ים בסגנון סיני.
יין יאנג ויאמי: שני פרקים מהסדרה העוסקת באורח חיים בריא בכלל, ובתזונה בריאה בפרט. הפעם תדון המנחה בכל מה שיש לדעת על טופו יחד עם השף האורח.
המטבח היפני: שני פרקים ברצף. בפרק הראשון יסופר סיפור התפתחותו של הבישול היפני וחדירתו למערב בזכות פשטותו, טריותו ובריאותו. בפרק השני ננסה לעמוד על מהותו של הטעם החמישי, הידוע בשם 'אוממי' בתרבות היפנית, והגיע למערב רק לאחרונה. בין ההגדרות של האוממי: טעם בריאותי וחזק המבליט טעמים אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר