אוכל עד הבית: איריס פינקו מאתר יאמי

מדור המשלוחים שלנו עוסק לרוב במשלוחים של מסעדות, למעט כתבה אחת שעסקה בבישול הביתי של ערן גורנר, בשלן ביתי המציע מאכלים הודיים במסגרת אתר יאמי. החלטנו לחזור אל אותו אתר, המאגד בשלנים ביתיים שונים ממקומות שונים בארץ, והפעם למטבח של איריס פינקו

מדור המשלוחים שלנו עוסק לרוב במשלוחים של מסעדות, למעט כתבה אחת שעסקה בבישול הביתי של ערן גורנר, בשלן ביתי המציע מאכלים הודיים במסגרת אתר יאמי. החלטנו לחזור אל אותו אתר, המאגד בשלנים ביתיים שונים ממקומות שונים בארץ, והפעם למטבח של איריס פינקו.

בעוד שערן מתמחה במטבח ההודי, איריס מעידה על הבישולים שלה כ"מטבח של בית". במילים אחרות, מטבח ביתי ישראלי מודרני, כזה שאפשר למצוא בו מנות דוגמת מוסקה ולזניה, פסטה עם רוטב בולונז, סלט מטבוחה וסלט חצילים רומני.

הטעימות שלנו התמקדו בכל התחומים שאיריס מתמחה בהם: אוכל ואפייה. הזמנו מוסקה יוונית הכוללת פרוסות חצילים אפויים עם בשר טחון, רוטב בשמל וגבינת קשקבל. התבנית הקטנה מתאימה לארבעה סועדים וכוללת שכבות מסודרות יפה של הרכיבים השונים, כמות יפה של רוטב מצוין, ושילוב טעמים כזה שיגרום גם לשני אנשים לחסל את כל מה שיש בתבנית (135 שקלים או 185 שקלים לתבנית של 8 מנות).

בתחום הסלטים מציעה איריס סלטים דוגמת גזר פיקנטי – גזר מגורד עם פטרוזיליה, כוסברה ופלפל ירוק חריף. טרי ומרענן אם כי על סף החריף, כלומר לא אנמי כשם שמאכלים פיקנטיים תעשייתיים נוטים להיות (8 שקלים ל-250 מ"ל). בתחום התוספות החמות היא מציעה שעועית ירוקה ברוטב סויה ולימון או רוטב עגבניות עשיר. אנו ניסינו את האופציה השניה, ששילבה כמות סבירה של סוכר כך שהחמיצות של העגבניות מאוזנת. מנה פשוטה, ביתית ללא ספק, שנעשית כפי שהיא צריכה להיות (40/54/72 שקלים ל-1/1.5/2 ליטר).

המוסקה זכתה למירב התשבחות בכל הקשור לאוכל, אך כשהגענו לקינוח הבנו סופית מדוע אוכל ביתי לעולם יהיה עדיף על זה של מסעדה. נכון ששילובים קולינריים וחומרי גלם ייחודיים נמצא לרוב במסעדות שף ולא במטבח ביתי אופייני, אך לפעמים כל מה שצריך הוא משהו פשוט טוב. כמו עוגת שמרים עם חלבה ושוקולד, כזו שדפי הבצק דקים בה, המילוי עשיר, והעוגה הופכת במרכזה לגוש רך, כמעט נימוח. אם מקשיבים להמלצה של איריס ומחממים אותה לפני האכילה, השחיתות רק עולה מדרגה (78/136 שקלים ל-2/4 אינגליש קייק).

בסיום הארוחה שאלנו את עצמנו,למה אנחנו לא מזמינים משם על בסיס קבוע, ואז נזכרנו במכשלה היחידה: צריך להזמין מראש כדי לקבל את האוכל. את המוסקה, למשל, מבקשת איריס להזמין יומיים מראש. מי שמחפש אוכל מהרגע להרגע, ייאלץ להסתפק באוכל מסעדתי. אך מי שמתכנן מראש, יכול ליהנות מאוכל ביתי, כמעט כמו שאימא שלנו יודעת לעשות.

 

איריס פינקו ביאמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר