אוקטובר 2010 בסימן אסיה בערוץ האוכל

שתי תכניות מקור חדשות: ממזרח למערב – הילה אלפרט בטיול קולינרי ביפן, בית ספר לבישול אסייאתי – הילה אלפרט מארחת שפים המתמחים במטבח האסייאתי. וגם המטבח המושלם של הסטון 2 – עונה חדשה

ערוץ האוכל – אפיק 28 ב-yes וערוץ 32 ב-HOT  – יעלה באוקטובר שתי תכניות מקור חדשות: ממזרח למערב – הילה אלפרט בטיול קולינרי ביפן, בית ספר לבישול אסייאתי – הילה אלפרט מארחת שפים המתמחים במטבח האסייאתי. וגם עונה חדשה למטבח המושלם של הסטון בלומנטל.
זאת במסגרת רצועה אסייאתית יומית: ראשון-חמישי החל מ-20:30. שידורים נוספים כל יום אחה:צ בין 17:00-15:00.

ממזרח למערב – הפקת מקור חדשההילה אלפרט
ימי שני, החל ב-4 באוקטובר בשעה 21:30
הילה אלפרט יוצאת למסע קולינרי מקיף ביפן שיתפרס על חמישה פרקים, הכולל את הערים נאגנו, טוקיו וצ'יבה. במהלך כל אחד מארבעת פרקי הסדרה תחקור אלפרט חומר גלם אחר – סויה, מיסו, חומץ אורז ומירין – הייחודי לתרבות האוכל המקומית. אלפרט תבקר במפעלים בהם מיוצרים חומרי הגלם, תבשל עם בשלניים מקומיים, תפקוד מוסדות קולינריים ידועים, תדגום מדוכני האוכל הפזורים ברחובות ותערוך קניות בשוק.
כמו כן היא תעמיק ותצלול אל התרבות היפנית בכללותה: תלבש קימונו, תעשה פיקניק בצל פריחת הדובדבן, תאמן את מיתרי הקול בבאר קריאוקי.
בין היתר תבקר הילה את השף אונו ג'ירו, מאסטר סושי המחזיק במסעדה בעלת בשלושה כוכבי מישלן, ומי שהוכרז כאוצר לאומי ביפן. קיוקו האטורי, מורה לבישול יפני, תלמד את הילה את סודות הבישול היפני הביתי, וגם כיצד יש ללבוש קימונו מסורתי. צ'יזורו פרמינגר, יפנית המתגוררת מזה עשרים שנה בישראל, תפגוש את הילה בבית משפחתה שבפאתי טוקיו, שם תבשלנה השתיים ארוחה יפנית מסורתית ותצאנה לארוחת פיקניק בסאקורה- פריחת הדובדבן, ביויוגי פארק- הפארק המעניין והמרכזי של טוקיו.

בית ספר לבישול אסייאתי – הפקת מקור חדש
ימי רביעי, החל מ-6 באוקטובר בשעה 21:30
הילה אלפרט מארחת מדי פרק (5 פרקים בסך הכל) שף המתמחה באספקט אחר של המטבח האסייאתי.
השפית אקיקו ממסעדת אקיקו סושי בר – תציג מבחר אופציות פשוטות להתקנת סושי.
השף דרור שושן מ"ג'פניקה" – ידגים כיצד אומץ האוכל היפני לרגישותו הייחודית של החך הישראלי, וכיצד ניתן להכין אוכל יפני טעים ופשוט בכל מטבח.
השפית צ'יזורו נישינו- פרמינגר מקייטרינג צ'יזורו – תתקין מנות המוגשות במסגרת ארוחת קאיסקי – ארוחה מסורתית יפנית משפחתית, תוך התאמתם למטבח הישראלי ולחומרי הגלם הרווחים בו.
השף יריב מלילי ממסעדת "הבית התאילנדי" – יכין מנות תאילנדיות קלאסיות שניתן להכין בכל בית והשף בועז צאירי ממסעדת "סאקורה" יעמול על איטריות יפניות בעבודת יד

המטבח המושלם של הסטון 2 – In Search of Perfection 2 – עונה חדשה
ימי שלישי, החל מ-26 באוקטובר בשעה 22:00 (שידור נוסף בשבת, בשעה 22:00)הסטון בלומנטל
השף-אשף הקולינרי הסטון בלומנטל שב עם עונה שנייה. במהלך חיפושיו אחר ההמבורגר הטוב בעולם ומנת הצ'ילי קונקרנה האולטימטיבית, מנתח ומפרק בלומנטל את מרכיביה של כל מנה על מנת ליצור את סנסציית הטעם המושלמת. הסדרה תיפתח בחיפוש אחר עוף בסגנון טיקה מסאלה, שיהלום את דרישותיו של בלומנטל. המסע המסועף ייקח אותו עד ניו דלהי, שם יתחקה אחר שורשיה הקולינריים של המנה, וינסה עם שובו הביתה להתקין תנור טנדור משלו.
בהמשך יפנה בלומנטל אל האייקון האמריקאי שכבש את העולם, ההמבורגר, יבקר במסעדה ותיקה המגישה ללקוחותיה המבורגרים מאז 1898, ואף ירהיב עוז ויאכל ביג מק מקורי, בפעם הראשונה מזה שנים.
לאחר שיסיים לחקור את אחת ממנות הדגל של המטבח האמריקאי יתמקד בלומנטל באחת מהמנות המועדפות על הציבור הבריטי, ברווז בסגנון פקין.
משם יקפוץ אל איטליה למחקר מעמיק בסוגיית הריזוטו, וינסה לרכז את אהבתו לכל מה שקשור בים ובתכולתו להכנת פאי הדגים המושלם.
הסטון מרק בלומנטל הוא השף ובעליה של מסעדת The Fat Duck, מוסד קולינרי נחשב המחזיק בשלושה כוכבי מישלן וממוקם בכפר ברי שבברקשאייר.
המסעדה זכתה לתואר המסעדה הטובה ביותר בבריטניה לשנים 2007 ו-2009, וב-2005 זכתה לתואר המסעדה הטובה בעולם על ידי חבר עמיתיו למקצוע.
ערוץ האוכל משדר את תכניותיו של בלומנטל מאז 2009, וישדר סדרות נוספות שלו בעתיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר