אינדירה שאנטי – הודית בקטן

באינדירה לקחו את השאנטי לכיוונים של רוגע ושלווה, והקומה העליונה אורגנה בדיוק לצורך כך בספות נמוכות, דרגשים מפנקים ושולחנות קטנים, כאלה שמאפשרים להתרווח בנוחות ולטעום ממטעמי הבית המוצעים במנות קטנות ובמחירים שווים לכל נפש

למען הגילוי הנאות, כך מקובל לומר היום, אוכל הודי אינו בדיוק My cup of tea.
ביקור שלי במסעדה הודית מתחיל תמיד בעיון בתפריט, ובמסקנה הבלתי נמנעת שאין לי מושג מה להזמין מכל שלל המאכלים המופיעים שם; נמשך בבקשת הסברים מן המלצרים על כמה מהמנות ששמותיהן נראים לי אקזוטיים במיוחד ובניסיון לפענח מה בדיוק נאמר לי באנגלית ההודית המודגשת, ומסתיים בהנחה אקראית של אצבעי על מנה אחת או שתיים מן המנות הראשונות, בחירה באיזשהו לחם – נאן, כך קוראים לו אם איני טועה – מנה עיקרית כלשהי ומנת קינוח כלשהי, בעיקר עבור זוגתי.
חובב בשר בקר כמוני לא יימצא כאן את מבוקשו – כאן אוכלים עוף או כבש – שניהם אינם נמנים על העדפותיי הראשונות.

הפעם הוזמנו לאינדירה הוותיקה בשדרות שאול המלך, בבניין לונדון מיניסטור. אינדירה שקיימת, עד כמה שהצלחתי להבין, כבר כ-18 שנה, מתחה מעט את פניה, והפכה את קומתה העליונה למעין מסעדת שאנטי, וכך היא אכן נקראת: "אינדירה שאנטי".

97,800 מופעים של המילה שאנטי בעברית אפשר למצוא בגוגל, ומדובר בטרנד עולמי שמשמעותו: העידן החדש, רוגע, רוחניות, יוגה, אווירה, רפואה אלטרנטיבית, ואפילו, רחמנא לצלן, סמים, גראס, חשיש.

באינדירה לקחו את השאנטי לכיוונים של רוגע ושלווה, והקומה העליונה אורגנה בדיוק לצורך כך בספות נמוכות, דרגשים מפנקים ושולחנות קטנים, כאלה שמאפשרים להתרווח בנוחות ולטעום ממטעמי הבית המוצעים במנות קטנות ובמחירים שווים לכל נפש – לחמים מיוחדים ב-10 ₪, מנות עיקריות ב-25 ₪, וקינוחים ב-15 ₪.

עליי להודות על האמת, נהניתי. הוגשו לנו מנות טעימה ממבחר מאכלי המקום – כולן טעימות למדי, ומצופות ברוטב אדום טובעני שמונע לזהות מה בדיוק מכילה כל מנה.
למדתי שהיו שם סמוסה ירקות, מונגדאל פאקורי (ואל תבקשו ממני להסביר לכם מה פירוש הדבר, בשביל זה בדיוק נמצאים שם המלצרים מינה וקאוין המקסימים), בטטה כופתא, טיקה מסאלה, אורז ביריאני עם נתחוני כבש ועוד, והכל מלווה בבירה הודית, "פישר" שמה, טעימה למדי.
סיימנו בקינוח של כדורי בצק חלב מתוקים שרויים במי סוכר מתוקים אף יותר, ובגלידות צ'אי וחלבה מצויינות.

לסיכום, ארוחה מעניינת, ומרבית המנות גם ממש טעמו לחיכי. אני אישית הייתי מעדיף אוכל הודי מעט מתובל יותר, אבל קרוב לוודאי שזה בדיוק מה שהקהל הישראלי אוהב.
נחזור שוב, ולו רק כדי ללמוד סוף סוף מה בדיוק מכילה כל אחת מן המנות, ואיך אומרים בהודית: נהניתי.
נמסטה אינדירה.

אינדירה שאנטי
שד' שאול המלך 4 תל אביב
טל. 03-6954437

מיהו ג'אקומו?
ג'אקומו – יעקב פיאלקוב, עוסק שנים רבות בבישול, ובבישול איטלקי בפרט.
הוא השתלם בבישול איטלקי אצל השף רוברטו פפי ברומא, אצל מרצ'לה חזן, ואצל כמה וכמה מאמהותיהם האיטלקיות של חבריו ברומא, בויצ'נצה ובנאפולי.
ג'אקומו עבד תקופת מה במסעדה ברומא, והייתה בבעלותו מסעדה, מעדניה, מפעל לייצור פסטה בשם "ג'אקומו".
כיום הוא מעביר קורסים בבישול איטלקי, עורך סעודות לקבוצות של עד 40 אנשים בבית הסועד, ומספק שירותי קייטרינג גורמה לקבוצות של עד 100 משתתפים.
כמו כן הוא כתב שני ספרי בישול תחת השם ג'אקומו ויולה/יעקב פיאלקוב.

ג'אקומו
רח' אצ"ג 10א' כפר סבא
טל. 052-6662124, 09-7410862
www.giacommo.net

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר