אכילה נכונה לא בהכרח מרזה

ביקור בסניף החדש של רשת eatright מעלה מחדש את הספקות בנוגע לקשר שבין אוכל בריא לדיאטטי. גם אם טעים לכם, אל תיפלו בפח

רשת המזון המהיר והבריא eatright של איש העסקים בן מוסקל הגיעה לתל-אביב. ברוב פאר וסלבס הושק באחרונה הסניף החדש של הרשת, שהוא הסניף השלישי בסך הכל בכל רחבי הארץ. הזדמנות טובה להתוודע לקונספט של הרשת.

"שמנו לעצמנו למטרה לנסות ולהקל על החיים, ולשמש מעין מדריך ידידותי לחיים נכונים יותר ובגובה העיניים, ללא שרלטנות ובאופן שיהיה מותאם לסגנון החיים שלנו", אומר מוסקל. אז איך עושים זאת? עיצוב גראפי צבעוני ומאיר עיניים, שאחרי כמה דקות אפשר להבין כיצד הוא פועל ולהתחיל לבחור את המנות הרצויות. אלו מתחלקות לכמה קטגוריות – סלטים; ראפים; מנות חומוס שונות; שייקים, סמוטיז' ומנות יוגורט; וכן מבחר של מנות קטנות ומוכנות לארוחות בוקר. וכמובן, כמה קינוחים.

התפריט מאפשר לבחור בין מנות קבועות או ליצור מנות בהתאם לרצון האישי. הכל מוכן לעיני הלקוח, הבוחר את הרכיבים ורואה כיצד מרכיבים את המנה. כיאה לרשת מזון מהיר, יש לגשת לדלפק, להזמין, לקבל את המנה ולשלם, ואז לשבת עם המגש ליד אחד השולחנות. אך בשעה שרשת מזון מהיר מציעה ג'אנק פוד, eatright מציעה מנות טריות, טעימות במיוחד ובעלות ערך תזונתי גבוה.

כך למשל מנות החומוס עשויות כולן מחומוס אורגני, ומשלבות רכיבים שונים כגון עדשים, שעועית גרגרי חומוס, טחינה או כדורי פלאפל, עם סלט קטן ופיתה מחיטה מלאה. החומוס איכותי, טעים במיוחד, והשילובים השונים שטעמנו – עם עדשים ועם כדורי פלאפל – היו מוצלחים מאוד. בין 28 ₪ ל-35 ₪ למנה. קצת יקר לחומוס אך מתקבל מאחר והחומוס אורנגני, בריא, טעים מאוד ומשביע ביותר.

הראפ הים תיכוני מכיל לבבות חסה ערבית, סלק טרי, בצל לבן, ממרח עגבניות, זעתר ופטרוזיליה, כמו גם כדורי פלאפל. אפשר לבחור בין ראפ חיטה מלאה או ראפ תרד. אנחנו בחרנו את זה מתרד ולא הצטערנו – מנה גדולה, טעימה ומיוחדת, ששווה את 30 השקלים שהיא עולה.

כך גם סלט eatright ב- 38 ₪, המכיל לבבות חסה ערבית, ארוגולה, קציצת ירק וחומוס, חלבון ביצה, עגבניות שרי, כרובית, מלפפון, ברוקולי או אבוקדו, אורז, אגוז מלך וגרגרי חומוס קלוי. מנה גדולה, מפתיעה ברכיביה, המהווה ארוחת לכל דבר, הן מבחינת אבות המזון שהיא כוללת והן מבחינת הכמות.

הכל טוב, ורק דבר אחד מעיב על ההנאה – הערכים התזונתיים. בסמוך לכל מנה, המצוינת באותיות גדולות על הקיר, רשומים הערכים התזונתיים, כולל אחוזי שומן וקלוריות בכל מנה. נתונים חשובים, אך אלו כתובים באותיות קטנות יחסית, דבר שייקשה על אנשים רבים לראות בדיוק מה הם מזמינים.
כאשר בסלט יש מעל 500 קלוריות ובמנת חומוס מעל 700 קלוריות, כדאי שעובדות אלו יהיו רשומות באותיות גדולות יותר. הבלבול המוכר בין אוכל בריא לדיאטטי הוא מכשלה, והאופן בו מוצגים ערכים אלו ב- eatright אינו עוזר לכך.

eatright
רח' אחד העם 54 (בניין הבורסה לני"ע) תל אביב
טל. 03-5661344
www.eatright.co.il
א'-ה 07:30-22:00, ו' ושבת 08:00-22:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר