אנטרה טייראס מביאים את כל דרום אמריקה הביתה

אצל מריאנו אוכל זה לא הכל, והוא מציע מגוון אטרקציות מיוחדות. זמרים, רקדנים, הרצאות, טעימות יין, ציירים, וסיפורים של אנשי הצוות על משפחותיהם, שמגיל שש העמידו אותם ליד המנגל, ולימדו אותם צורות שונות של הדלקת גחלים

לא תמיד מתחשק לצאת למסעדה, ובמיוחד כאשר רוצים לציין אירוע משפחתי משמעותי או עם חברים.
מריאנו שיינקמן שהגה את הרעיון של אנטרה טייראס (Entre Tierras) – "בין ארצות", מגיע יחד הצוות שלו הביתה, כולל שלושה מנגלים מתפרקים, שולחנות, וכל הציוד לקבוצות של עד 50 איש, בהן הם ערוכים לטפל, תוך קשר עם כל סועד. בצוות יש חברים מברזיל, ונצואלה, קולומביה, ואורוגוואי – "יש הבדלים מסוימים בין מה אוכלים בארצות השונות, אז טוב לתת ביטוי לכולם", אומר מריאנו.

ואצל מריאנו אוכל זה לא הכל, והוא מציע מגוון של אטרקציות מיוחדות. זמרים, רקדנים, הרצאות, טעימות יין, ציירים, וסיפורים של אנשי הצוות על משפחותיהם, שמגיל שש העמידו אותם ליד המנגל, ולימדו אותם צורות שונות של הדלקת גחלים.

לפני שנדון בארוחה בה השתתפתי, שהחלה ב- 13.00 והסתיימה (כבר בלעדי) ב- 17.30, רשות הדיבור למריאנו ומבטאו המתגלגל: "אנחנו לוקחים אסדו מקורי מדרום אמריקה, ונותנים לו וריאציה ישראלית, עם העשרת המנה מבחינת המראה והטעם למי שאינם מדרום אמריקה. את גושי הבשר אנחנו מבקשים מהקצבים לחתוך לפי דרישותינו. זה משפיע על השומן ועל המלח, ועל החזקת המיצים בבשר".

בארוחת הטעימות חגגו 50 אשה ואיש שנענו להזמנה של מריאנו. היא התקיימה ביקב ססלוב בקיבוץ אייל, בו עבד מריאנו בעבר. היינות שכיכבו היו ססלוב מרלו 2003 מסדרת אביב, קברנה סוביניון 2004 מסדרת "אדום", ולקינוח יין יסמין.

התחלנו עם אמפנדס תרד ואמפנדס בשר (כיסונים מבצק ארגנטינאי ממולא) – מתוך יותר מ- 400 סוגי אמפנדס בעולם, המונחים על משטח של חומוס עם פטרוזיליה; וגם צ'וריסו בליווי שפודי ירקות על הגריל.
המשכנו עם טעימות סוגי בשר עוף ודגים שונים, צלויים באש נמוכה מאוד: סלמון טרי צלוי ברוטב מנטה, ועוף צלוי על הגריל מוגש ברוטב שקדים.

ומכאן לאוכל "האמיתי": סטייק נאלגה רך מחלקה האחורי של הפרה –כמעט בלי שומן, ואם יש שומןזה טוב: נמס לבשר ומרכך אותו. את הסטייק ליווה "אדובו סֶדרו" – רוטב סדרו (עץ תדהר): מרינדה מורכבת משמן זית ועשבי תיבול המזכירים את ריחות היערות בצפון ארגנטינה.

יש כוח? עכשיו תור הוואסיו – שריר בטן של הפרה על המנגל, מוגש כפרוסות בשר רך ודל שומן ברוטב חרדל, לצד שום, פטרוזיליה ולימון. ליד הבשר פיג'ואדה: שעועית שחורה מבושלת מוגשת על מצע אורז לבן (מאכל ברזילאי קלאסי).

עוד יין, ועוד מוזיקה דרום אמריקאית, ומגיע לו הקינוח: פלאן –מנה אחרונה קלאסית ארגנטינאית, מוגשת עם ריבת חלב, קצפת, ובננה בקרמל.

הארוחה הסתיימה, כאמור, 4 שעות אחרי שהתחילה, והמשתתפים התגלגלו להם הביתה לקבל את השבת. מה שבטוח, ארוחת ערב הם כבר לא אכלו.
אתם יכולים לחסוך את ההתגלגלות, ולתת למריאנו שיינקמן וצוות אנטרה טייראס לבוא אליכם הביתה.



אנטרה טייראס (Entre Tierras)
מריאנו שיינקמן
טל. 054-7533200
[email protected]







כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר