ארנולד עובד דירה: 1962 צעדים המיקום הישן

מסעדת ארנולד הנצחית הוקמה על ידי ארנולד בניש בשנת 1962, מתוך אהבה. "הפינה הבלקנית", קראו למסעדה של בניש, מסעדה צנועה בצריף קטן ומבודד בפאתי תל אביב, ליד חוות הסוסים גורדון, שדרות רוקח של היום. לאחרונה עברה לרחוב שיטרית 6

מסעדת ארנולד הנצחית הוקמה על ידי ארנולד בניש בשנת 1962, מתוך אהבה. "הפינה הבלקנית", קראו למסעדה של בניש, מסעדה צנועה בצריף קטן ומבודד בפאתי תל אביב, ליד חוות הסוסים גורדון, שדרות רוקח של היום.

אחרי שנים, החליט בנו של בניש, יואב, להמשיך ולשמר את המוסד המשפחתי. הוא חידש את פני המקום, הגדיל והרחיב את הבר וקרא למקום על שם אביו – ארנולד. בדבר אחד יואב לא נגע: החברותיות המידבקת של בעל הבית.

בימים אלה, בניש ג'וניור מצא פינה חדשה ושקטה בתוך מגרשי הספורט של הדר יוסף, במרחק 1962 מטרים ממיקומה הקודם – שנת הפתיחה של המקום. ארנולד של היום הוא פאב מסעדה אנגלי קטן ונעים. רובו ככולו מעוצב בניחוח של פעם והתרפקות על העבר, עם ספות וכיסאות מעוצבים ומזמינים, ובתווך – בר גדול ומרשים.

בימים אלה, ארנולד חוגג 45 שנה להיווסדו. דורות שלמים עבדו במוסד הזה, וכדי להצדיע לצוות המסעדה לדורותיו יערך ב-13 באוגוסט "כנס מחזורים". ממלצרים,טבחים ואף לקוחות וותיקים, כולם מוזמנים לחגוג את האירוע עם ארנולד, ולזכות במפגש מרתק שיאפשר להשלים פערים, להנציח את המוסד התל אביבי ולהתרפק על ההיסטוריה התרבותית של תל אביב דרך המקום האהוב. לקראת הכנס, מכריזים בארנולד על פתיחת "מדור לחיפוש קרובים", ומזמינים כל מי שעבד במוסד ליצור קשר עם ליאורה בניש, כדי לקבל הזמנה לאירוע הגדול.

להלן הצצה לתפריט החדש של ארנולד, שמובל בידי השף אלון פור:
מנת כבדי עוף ברוטב יין אדום ובצל (42 שקל); פטוצ'יני פירות ים ברוטב שמנת וברנדי (69 שקל); קדאיף בנוסח בלקן – עלי קדאיף ממולאים בחצילים וגבינת פטה ברוטב אסייתי (39 שקל); חציל נפוליאון – שכבות חציל בגבינת עיזים וגרבלקס סלמון, ברוטב צ'ימצ'ורי (32 שקל).

דוכן החצילים של ארנולד בניש, מוכר לכל הברנז'ה התל אביבית כ"הפינה הבלקנית" – דוכן חצילים שפתח בשתי ידיו בשנת 1962. בתוך שנה, הדוכן הפך למסעדה יוצאת דופן, בצריף הקטן ליד חוות הסוסים גורדון. ארנולד ויתר על תפריטים, והתחבב על לקוחותיו כשהוא מסביר את התפריט בעל פה לכל לקוח. כעבור 20 שנה, לקח את העסק לידיו בנו של ארנולד, יואב. לאחר שערך בו שינויים, המוסד הבלתי מעורער, עבר דירה ונפתח כפאב מסעדה אנגלי, בשכונת הדר יוסף בתל אביב.

ארנולד
שיטרית 6, תל אביב
שעות פתיחה: א'-ו' 12:00 – 1:00 שבת 19:00 – 1:00
03-6484911

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר