בא לשכונה שכן חדש

השכן הוא ביסטרו, כלומר מנסה להצטרף לטרנד בו כל בית אוכל ישראלי קורא לעצמו 'ביסטרו' בלי להבין מה זה באמת אומר. טוב, השכן הוא ישראלי, וישראלים, כידוע, מנסים להיות לא-ישראלים

ההברקה הראשונה של המקום החדש שנפתח לאחרונה ברחוב אבן גבירול בתל אביב, היא השם שלו: השכן. כלומר מקומי, ביתי, חברי כמעט. מצוין.
אבל השכן הוא ביסטרו, כלומר מנסה להצטרף לטרנד בו כל בית אוכל ישראלי קורא לעצמו 'ביסטרו' בלי להבין מה זה באמת אומר. טוב, השכן הוא ישראלי, וישראלים, כידוע, מנסים להיות לא-ישראלים.

נכון שיש ניסיון לרכך את המכה: המילה 'שכונתי' נצמדת ל'ביסטרו', כדי להבהיר כי עם למרות היומרה להיות צרפתי, השכן הוא קודם כל ביסטרו שכונתי, כלומר חבר שלנו.

האמת היא שאפשר היה לוותר על צמד המילים הזה ולהסתפק ב'שכן', כי השכן הוא אכן מה שאפשר לצפות מהשכן שלך. כאשר פוגשים את השף גדעון בן עזרא, מקבלים חיוך לבבי, מזמין, כזה שכדאי ורצוי למצוא אצל השכנים שלנו, במיוחד אצל אלה שאנו באים לאכול אצלם. העיצוב גם הוא נעים ומזמין, כזה שמאפשר לנו להתרווח בכסא כאילו אנחנו בבית. בתל אביב עתירת הפוזה זה לא עניין של מה בכך.

ואז מגיע התפריט, המקיים גם הוא את ההבטחה הגלומה במילה 'השכן'. למשל, חמין בשרי (45 שקלים), מנה יפה של חמין המשלב ביצה, בשר בקר, תפוחי אדמה וקטניות, דומה למדי לזה שאנו אוכלים בבית. או מנה של קרעי דג ים ברוטב עגבניות, כלומר גרסה מצויינת לחריימה (59 שקלים), שרק הזכירה לנו כמה חבל שלא נולדנו לעדה הנכונה. רק במקום לחם טרי מקבלים עם הדג אורז לבן עם עדשים שחורות ופטרוזיליה. לא שהתוספת לא טעימה, היא פשוט לא קשורה.

גם הניסיון של השף לגוון, יוצר תחושה של בישול ביתי-יצירתי, דוגמת קרמבל כרובית – כרובית צלויה ברוטב שמנת וטימין עם עגבניות שרי וקרמבל פרמז'ן (19 שקלים). הקרמבל הפתיע אותנו אבל השתלב היטב עם הכרובית, שנצלתה מבלי לייבש אותה, והרוטב המוצלח.

גם סלט הטאבולה עוף/טופו עובד טוב. כרובית קצוצה, בורגול, אגוזי מלך עגבניות מיובשות והמון עשבי תיבול עם עוף או טופו, כאמור (59 שקלים). טרי ורענן, מתאים ליום חורף לא קר במיוחד.

יש גם קינוחים, מהם הלכנו לפי המלצת המלצרים על עוגת גבינה אפויה עם רוטב פירות יער (29 שקלים). הרגע היחיד בו אמרנו לעצמנו "בבית שלנו עושים את זה טוב יותר". הרוטב היה רוטב דובדבנים ולא פירות יער, הבדל שמחייב דיוק; הבצק הפריך בבסיס היה קצת שרוף; ובלילת הגבינה היתה דחוסה מדי. נכון שגם בבית זה יכול לקרות, אבל עם כל הכבוד להרגשה הביתית, זה לא מתקבל.

בסופו של דבר, השכן מציע בדיוק את מה שהיינו רוצים לקבל בו: אוירה ביתית עם אוכל מוכר במובן הטוב של המילה עם מעט יצירתיות מתבקשת. רק לוותר על היומרה להיות ביסטרו ולשפץ את עוגת הגבינה, והכל יהיה טוב.

השכן – ביסטרו שכונתי
רח' אבן גבירול 8 תל אביב
טל. 074-7024068

א'-ה' 7:30-23:00, ו' 8:00-17:00, שבת 10:00-17:00

צילום אפיק גבאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר