ביקור חוזר בהסוכה הלבנה – עם הפנים לצפוניים

אומר השף נאיף: "המנות והחומרים והמרכיבים נשארו, אבל השילובים החדשים של הרטבים והמנות הם כאן החידוש, כאשר הנטייה היא לקלוע לטעמו של הקהל החדש"

בשנת 1983 פתחה מסעדת הסוכה הלבנה את שעריה לראשונה על חוף ימה של יפו, ובשנים האחרונות מיצבה את עצמה כמסעדת דגים מזרחית יפואית ששמה יוצא למרחוק והפופולריות שלה צומחת ועולה.
בחודש יולי השנה החליטו בעלי המסעדה לפתוח ולהעתיק את מיקומה צפונה אל נמל תל-אביב, כסניף נוסף או כזה שיחליף את המסעדה הוותיקה היפואית מתוך כוונה לשדרג את המאכלים ולרצות את טעמם של הסועדים החדשים.

לפיכך, מז'אנר מזרחי ידוע של מסעדת דגים מזרחית עם מבחר של סלטים לפתיחה, דגים, ומאכלי בשר, החליט השף הראשי של המסעדה נאיף זועבי, להתאים את עצמו לאוריינטציה של מקום ולקהל הצפון תל-אביבי, עם מנות משודרגות אותן הוא מכנה אוטנטיות עם נגיעות מהמטבח האירופאי.

אומר השף נאיף: "המנות והחומרים והמרכיבים נשארו, אבל השילובים החדשים של הרטבים והמנות הם כאן החידוש, כאשר הנטייה היא לקלוע לטעמו של הקהל החדש".
ואכן, המסעדה המוגדרת מסעדת דגים פירות ים ובשרים, מציעה שילוב מעניין ומגוון של מאכלים מזרחיים עם הרבה נגיעות שף של צבע, מראה וטעמים.

בסניף החדש הושקעו כמיליון דולר. מבחוץ כאופציית ישיבה מפתה לקיץ ולימים שטופי שמש ונטולי רוח, מסודרים שולחנות וכסאות לבנים על רציף רמפת בימה עשויה קרשי עץ מאורכים. חלק מהשולחנות סודרו כמעט על שפת הרציף, משקיפים על מימי מעגן הנמל. בינות לשולחנות מוקמו שמשיות ענק לבנות להצל על הסועדים בחוץ מהשמש הקופחת. אם תביטו היטב תבחינו כי השולחנות שבחוץ אינם שולחנות רגילים, כי אם בסיסים של מכונות תפירה מימי הסבתא – פריט ארכיוני למדי, שמן הסתם היה מוצא את מקומו בין אספני הענתיקות והשמונצס.

באולם המסעדה פנימה, הרצפה מצופה בפרקט חום והקירות משלבים לבנים צבועות לבן אף הן, עם אותו פרקט חום. מעל הבר משתלשלים גופי תאורה עם אהילים מתכתיים ענקיים. העיצוב מוקפד, מינימליסטי ונעים, והוא אלפי מילין מרחק ומראה מהמבנה הקטן דמוי הסוכה המקורית ביפו.

כמו בכל מסעדה מזרחית המכבדת את עצמה, הארוחה מתחילה במתקפת בזק של מגוון סלטים הממלאים את השולחן בכל מקום פנוי. את הסלטים ילוו פיתות חמות אש תנור ופיתותזעתר שנאפות כאן במסעדה. במבחר סלטי הבית המהווים יריית פתיחה בלבד עם ערכת מזטים מסורתית של כל מסעדה מזרחית המכבדת את עצמה, תמצאו חצילים במיונז, דג מלוח, גזר ופלפל אדום, איקרה עם בצל ירוק, חומוס טחינה, צזיקי, עגבניות, קוביות סלק, כרוב לבן, תירס, בורגול, זיתים דפוקים ומרירים, חמוצים כבושים, וסלט טורקי.

המחמאה הראשונה שלי מופנית דוקא אל המלצרים. אלה הפגינו הופעה ומקצועיות לעילא. לא מדובר כאן בצעירים וצעירות – סטודנטים חביבים המפרנסים עצמם כמלצרים לעת מצוא, אלא במלצרים מקצועיים חד וחלק שהפגינו ידע מעמיק במנות המסעדה, כיצד הן עשויות על מרכיביהן, מה הם המומלצים חביבי הקהל, כיצד ומתי להביא את המנות; והם היו בסביבה בדיוק, אבל בדיוק כשרצית אותם, או שהם ידעו להגיע אליך עוד בטרם הנפת את ידך לקרוא. להם לזאת אקרא שירות ידידותי, קשוב ומקצועי.

למתאבנים ומנות הפתיחה הציע המלצר מרק פירות ים, מרק דגים, או מרק סרטנים. בחרתי במרק פירות הים. זו הייתה מנת מרק עשירה בטעמים, לא רעה בכלל. המרק היה בהיר, הוגש חם במידה, סמיך דיו, עשוי שילוב של בסיס חמאה בתיבול זעפרן, עם ציר עמוק וטוב. המרק כלל שרימפס בשרני, קלמרי רך ולבנבן, מולים פתוחים לרווחה, וזילוף של לימון העשיר את טעמו – 65 ₪.
לסועד לצדי הוגש מרק סרטנים, ועליו פוזרה גבינת ברי ריחנית – 65 ₪, ואחר קיבל מרק דגים בויאבז – 45 ₪. המרקים היו עשירים, והוגשו בצלחת גדולה עמוקה ורחבה.
ניסיתי גם טרטר שרימפס עטוף בסלמון – 45 ₪. מנה טובה עם ריחות ים רעננים. לצדי הוגש קרפאצ'ו סלמון ודניס במיונז וג'ינגר – 45 ₪. כאן המיונז והג'ינג'ר קצת השתלטו בטעמיהם על הסלמון.
אל השולחן הוגשו קנקני שתייה קלה של לימונדה מרעננת או מיץ תפוזים או מיץ אשכולית אדומה, ומהבר תוכלו להזמין יין, משקאות מוגזים, או בירה מחבית.

למנות העיקריות הציע המלצר מבחר מנות אותן דגמתי: פילה דג פרידה מוקפץ בווק עם שמן זית וירקות. מנה עשירה וצבעונית – 95 ₪. קבב הכבש היה לטעמי אחד היותר טובים שאכלתי לאחרונה: עגלגל ושמנמן, בשרני במידה, ריחני, עשיר, ומריח נפלא. הקבבים מוגשים על חצי לחמנייה עם מצע עלי חסה רעננה, כשעל קציצות הקבב עגבניות שרי וצנוברים – 65 ₪.
גליל פילה דניס ממולא בצנוברים ואגוזים, עשוי בתנור עם שמן זית, עשבי תיבול, עירית ורוזמרין, ברוטב עשב לימונית חמצמץ, חמאה ושיני שום נימוחות בפה, עם פרוסות לימון שעיטרו את המנה – 90 ₪.

לצמחונים שבינינו הוגשה מנה ענקית של פטריות יער ושמפיניון, מוקפצות בווק עם רוטב סויה, אגוזים ושקדים, עגבניות שרי וטימין.

לקינוח דגמתי פיסה מכל אחת משלוש מנות שכללו פרפה חלבה, עוגת גבינה או קראנץ' שוקולד, ושטרודל תפוחים חם בתוספת כדור גלידה – 30 ₪. מתוקים עשירים ועתירי קלוריות.

בסוכה הלבנה תמצאו לפיכך את עצמכם נהנים ממגוון מנות שישביעו את רצונכם ואהבתכם לדגים פירות ים, אוכל מזרחי ו/או בשרים. ארוחות בוקר מוגשות מדי יום עד השעה 12:00. יש ארוחות עסקיות על טהרת הדגים או הבשרים או בשילוב של השניים, וארוחה צמחונית עם פינת הירק. תפריט הילדים הנקרא "ג'וניור" מוגש לילדים עד גיל 12.

הסוכה הלבנה
רח' יורדי הסירה 1, האנגר 4, נמל תל אביב. בצמוד לקסטרו
טל. 5464747-03, 03- 5465060


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר