בית המשפט העליון קבע: יש להוריד את עוגיות Go Go מהמדפים ולשנות האריזה

ההחלטה בעקבות פנייה של חברת קראפט פודס ישראל משווקת עוגיות אוריאו, ונאמר בה כי אריזת Go Go מחקה באופן גס את עוגיות Oreo ויוצרת בלבול אצל הצרכנים

בהחלטה שניתנה בעתירה שהגישה קראפט פודס, יצרנית עוגיות הסנדביץ' Oreo נגד חברת Merba, הורה בית המשפט העליון ל-Merba להסיר את עוגיות Go Go מהמדפים, ולשנות את אריזת המוצר.

בעתירה שהגישה קראפט פודס באמצעות משרד עו"ד ד"ר שלמה כהן ושות' ועו"ד ליעד ווטשטיין, טענה החברה כי Merba, שהשיקה את עוגיות Go Go באוקטובר 2010, עשתה שימוש באריזה המחקה מוטיבים ואלמנטים ויזואלים מרכזיים מהאריזה של עוגיות Oreo, ובכך יצרה בלבול בקרב הצרכנים. כך, צבע האריזה, אופן הכיתוב והתמונות היו דומות בצורה מחשידה, ומטרתן ככל הנראה הייתה לבלבל הצרכנים.
קראפט טענה כי סכנת ההטעייה חמורה במיוחד מכיוון שקהל היעד של המוצר הינו ילדים, וכי סכנת ההטעייה הוכחה בסקר דעת קהל.

בהחלטה ציין בית המשפט העליון (השופטים, גרוניס, מלצר וארבל) כי אריזת עוגיות GOGO מחקה באופן גס את עוגיות אוריאו, יוצרת בלבלול אצל הצרכנים ובנוסף קבע, כי על Merba נאסר לעשות שימוש במוטיבים של Oreo או במורשת שלה, מתוך מטרה לבלבל את הצרכנים. עוד הורה בית המשפט לחברת "מרבה" לשנות את אריזת המוצר ואסר עליה לשווק את המוצר באריזה המטעה.

עופרה למפרט, מנכ"ל קראפט פודס ישראל, אומרת: "כחברה בינלאומית, קראפט נוקטת בכל האמצעים המשפטיים הדרושים בכדי להגן על מותגיה מפני חיקויים, ולמנוע בלבול בקרב הצרכנים. Oreo הוא מותג העוגיות החזק בישראל הודות לטעמו ואיכותו הייחודיים והודות להשקעתה ותמיכתה של קראפט פודס בשוק, ולכן חברות רבות מנסות לבלבל את הצרכנים ולהעניק להן מוצר אחר תוך שהם מחקים אלמנטים ויזואלים. אנו בקראפט פודס לא ניתן לרכוב על הצלחתם של מותגי קראפט פודס, ואני שמחה שגם בית המשפט רואה כך את פני הדברים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר