בפורום אכול ושאטו: בלנדרים, הספק אמיתי ומדומה ומשווקים שקרנים

תחת הכותרת "בלנדרים, הספק אמיתי ומדומה ומשווקים שקרנים", כותב קורא בשם עוזי בפורום אכול ושאטו: "יותר מדי בולשיט יש אצל משווקי הבלנדרים שיוצאים בהכרזות כאילו שהספק המנועים 3 כ"ס, 3.5 כ"ס וכו'

תחת הכותרת "בלנדרים, הספק אמיתי ומדומה ומשווקים שקרנים", כותב קורא בשם עוזי בפורום אכול ושאטו:

"יותר מדי בולשיט יש אצל משווקי הבלנדרים שיוצאים בהכרזות כאילו שהספק המנועים 3 כ"ס, 3.5 כ"ס וכו'.
אז נמאס לי מהשקרים – תרימו את הבלנדר ותסתכלו על תחתיתו – שם היצרן מחוייב לכתוב מה ההספק של המנוע בוואטים. קרוב לוודאי שתראו משהו כמו 1500W במקרה של בלנדר חזק במושגים ישראליים.

עכשיו להגדרות – 1 כ"ס = 746 וואט. אם נחלק 1500 ב-746 נקבל קצת יותר מ-2 כח סוס. מהאורווה שלנו ברח סוס וחצי וזאת רמאות. מה הייתם עושים אם המכונית החדשה שלכם אחרי קנייה תגלה מחסור של כ-40% מהספק המנוע?

אז נכון שגם 1500 וואט זה כוח משמעותי, אבל כשמתחילים להתעסק עם עיסות מוקפאות כדי לייצר גלידה, אפילו חצי מתכולת המיכל יכולה לגרום למנוע לעשן. אני מכיר אישית רק יצרן אחד שהמשווק שלו מרמה בצורה בוטה, כשהיצרן עצמו מעיד שבכל הנוגע למנועים המשווקים למקור מתח של 230V, ההספק המירבי הוא ,1500W אבל יודע לפחות על עוד אחד.

בארה"ב, יש נטייה למנועים גדולים יותר גם בתחום הפרטי. שם יש אופנה של מזון טבעי (RAW), והספקי המנועים המוצעים לצרכן מגיעים ל-3.5 כ"ס שזה כ-2500W. כן, 1000W יותר ממה שהמשווק הישראלי מצהיר על הבלנדרים שלו. הנקודה היא שהבלנדרים עם 3.5 כ"ס יצאו רק לפני שנה לכל היותר, ואילו המשווק קישקש על 3.5 כ"ס עוד לפני כן.

אז בפעם הבאה שמנסים למכור לכם בולשיט, תרימו את המכשיר ותסתכלו על תחתית המכשיר; שם היצרן מחוייב לאמת. לחליפין, אפשר פשוט למדוד את צריכת הזרם המירבית של המכשיר, ולקבל מושג אמיתי על המנוע שיושב בתוך הקופסה".

החכמנו.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר