בשלן עד הבית של יאמי: חוויה עם טעם

הרעיון פשוט וגאוני: במקום להזמין אוכל שיגיע אלינו הביתה, למה לא להזמין את הבשלן או הבשלנית שיגיעו ויכינו כאן את האוכל בעצמם? בדיוק את השירות הזה מציעים מעכשיו באתר יאמי

הרעיון פשוט וגאוני: במקום להזמין אוכל שיגיע אלינו הביתה, למה לא להזמין את הבשלן או הבשלנית שיגיעו ויכינו כאן את האוכל בעצמם? בדיוק את השירות הזה מציעים מעכשיו ביאמי – אתר אינטרנט המציע כדרך קבע אפשרות להזמין הביתה אוכל שמכינים בשלנים ביתיים בביתם, במקום עוד משלוח ממסעדה זו או אחרת.

השירות החדש של יאמי עובד על אותו העקרון: בהתאם לאזור המגורים אתם יכולים לבחור את הבשלן הפועל באזור – ולכל בשלן יש את הסגנון הקולינרי שהוא מתמחה בו. לאחר שקובעים את המועד צריך כמובן לקבוע את התפריט שתרצו שיכינו עבורכם ולרכוש את המצרכים (או לשלם עוד כסף והוא ירכוש אותם עבורכם).

מה שנשמע פשוט על הנייר עשוי להתגלות כמורכב יותר במציאות. כלומר, כל התהליך עם טלי תבשלילי היה קל כמו שאמור להיות: דיברנו בטלפון בפעם הראשונה, ושאר ההתנהלות היתה במייל. הזמנתי את המנות שביקשתי שתכין (מוסקה עם בשר, פילה סלמון, פשטידת ברוקולי ללא קמח, אורז ירוק ועוד), והיא שלחה אותי לסופר עם רשימת קניות.

למועד אותו קבענו היא הגיעה מצויידת באביזרים ששכחה לבקש ממני לרכוש או לא היתה בטוחה שיהיו אצלי בבית, ונכנסה מיד לעבודה. אני, בינתיים, הייתי מאוד נבוך, מה שלא צפיתי מראש.

זה התחיל כבר לאחר השיחה הראשונה, ההבנה שאני מכניס אישה שאיני מכיר אלי הביתה, שתכין עבורנו אוכל; מכניס אותה למטבח כמו גם להעדפות הקולינריות שלנו, להרגלים הקטנים המלווים אותם. זו אינטימיות לא מובנת מאליה, והמבוכה שהרגשתי הזכירה לי את הפעמים הראשונות ששכרתי את שירותיה של מישהי שתנקה את הבית שלי, עוד בימים בהם הייתי רווק. איך אנשים חיים עם משרתים ועובדי משק בית על בסיס קבוע, אני לא מצליח להבין.

לשמחתי, נראה היה שגם טלי נבוכה מעט כשהיא הגיעה, למרות שיכול להיות ואני משליך עליה את מה שאני מרגיש בתוכי. כך או כך, המבוכה התפוגגה מהר מאוד. שמחתי לפגוש אישה נעימה ועניינית, שבמשך שעתיים ו-40 הדקות בהן היתה אצלי, הצליחה להכין כמות של אוכל שתשרת אותנו לעשרה הימים הבאים, וגם השאירה אחריה מטבח נקי.

מיד לאחר שטלי הלכה, ניגשתי לאוכל וטעמתי; זה היה בדיוק מה שרציתי. אוכל ביתי, טעים, במקום הנכון בין פשטות לבין מורכבות. כלומר, אוכל המענג את החושים מבלי להעמיס עליהם חוויות עוצמתיות מדי, ומשאיר את הבטן שבעה ומסופקת.

כמה זה עולה? 100 שקלים לשעת עבודה אם מזמינים חד פעמית; אם מזמינים קבוע, 85 שקלים לשעת עבודה עם מינימום של 3 שעות. הוסיפו 20 שקלים לנסיעות ועלות המצרכים, ואם תרצו שהבשלן או הבשלנים ירכשו עבורכם את המצרכים, הוסיפו 40 שקלים. וכמובן, עלות המצרכים עצמם.

לאחר שסיכמתי את עלות המצרכים, שעות העבודה והנסיעות, כל הפרויקט עלה לנו 600 שקלים (על בסיס 100 שקלים לשעת עבודה ולפי מחירי מצרכי המזון של תל אביב). בהתחשב בכך שהאוכל יספיק לעשרה ימים, זו עסקה משתלמת ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר