גלידת שטראוס מורידה מהקרמבו את עטיפת האלומיניום

הקרמבו הומצא בדנמרק לפני כ-200 שנה. בשיא העונה מיוצרים במפעל גלידת שטראוס בעכו 450 קרמבואים בכל דקה. צילום אפיק גבאי
מסירה את עטיפות האלומיניום מהקרמבו שבאריזות שמינייה ובכך מצמצמת שימוש במעל 13 טון אלומיניום בשנה – שווה ל-6,000 קילומטר מרובע של עטיפות אלומיניום

בחודש ספטמבר תתחיל מכירת הקרמבו של גלידת שטראוס מבית יוניליוור, שתסתיים בחודש ינואר 2019. הטעם, המרקם והמראה של הקרמבו לא ישתנו, וגם לא הוויכוח על איך מתחילים לאכול קרמבו (70% מתחילים מהקרם, 20% מתחילים מהביסקוויט, והיתר אוכלים את הקרם והביסקוויט יחד), אבל אך בהתאם ליעדי הקיימות של יוניליוור לצמצום חומרי אריזה, תוסר עטיפת האלומיניום מאריזות השמינייה של הקרמבו.

בעונת הקרמבו הקרובה תצמצם החברה שימוש במעל ל- 13 טון עטיפות אלומיניום, השוות ל- 6,000 קילומטר מרובע של אלומיניום בכל שנה, כאשר בישראל פסולת האלומיניום אינה ממוחזרת, והיא נטמנת בקרקע. בשלב זה יוסרו עטיפות האלומיניום מאריזות קרמבו שמינייה הבנויות מקופסת פלסטיק קשיחה ניתנת למחזור, שמגינה על צורתו של הקרמבו. הקרמבו הנמכר באריזות דיסקאונט ימשיך להיות עטוף בעטיפות המקוריות, עד שיימצא פתרון טכנולוגי לכך. בגלידת שטראוס רוצים לצמצם בעתיד גם את השימוש בפלסטיק באריזות השמינייה, ולכן מתכננת החברה שיתוף פעולה עם גופים בתחום חדשנות באריזה, למציאת פתרון לנושא.

בחמש השנים האחרונות הפחיתה יוניליוור ישראל מעל 6,500 טון חומרי אריזה, שווה ל- 30% הפחתה. החברה מחויבת להפחתת הפסולת כחלק מיעדי תכנית הקיימות של יוניליוור העולמית, שהתחייבה כי עד שנת 2025 כל אריזות הפלסטיק יהיו ניתנות לשימוש חוזר, מחזור או הפיכה לקומפוסט.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר