דאנטה בחיפה – איטליה במיטבה במרכז הכרמל

רגע לפני שניגש למה שאכלנו בדאנטה, אי אפשר שלא להתייחס לתפריט ולהכתירו כתפריט היפה ביותר בארץ – בעיצוב ובצבעוניות. ואם יש טוען אחר לכתר, שיגיש מועמדות

מסעדת דאנטה האיטלקית שוכנת לה מזה שנה וחצי במרכז הכרמל בחיפה.
צבי הלפרין, הבעלים, הצליח ליצור מסעדה עם אווירה נעימה המשלבת עיצוב ברוח תקופתו של המשורר האיטלקי דאנטה אליגיירי, שחי בפירנצה במאות ה- 14-13 לספירה (1265-1321) ויצירתו הבולטת ביותר היא "הקומדיה האלוהית"; יחד עם שיא המודרניות: מסכי פלזמה המציגים תמונות מנופי איטליה המקסימים לצלילי שירים איטלקיים מעידן סן רמו וקדימה.

איטליה במיטבה במרכז הכרמל – יחד עם תפריט מגוון, מעניין, מנות גדולות ומחירים סבירים.
הדבר נכון גם לגבי היינות – אמנם מבחר לא גדול, אבל יינות המתאימים למסעדה ולתפריטה, אם כי אנחנו הבאנו איתנו בקבוק סנט אמיליון, ברון פיליפ דה רוטשילד 1999 שהיה חוויה בפני עצמו.

ורגע לפני שניגש למה שאכלנו בדאנטה, אי אפשר שלא להתייחס לתפריט ולהכתירו כתפריט היפה ביותר בארץ – בעיצוב ובצבעוניות. ואם יש טוען אחר לכתר, שיגיש את מועמדותו.

קיבלנו לשולחן פוקאצ'ת בית עגולה בנוסח פאי חתוכה למשולשים, עם ממרחי פסטו ועגבניות יבשות (14 ₪) – התחלה טובה עם סלט עלים גדול עם עגבניות שרי ורצועות בצל וגבינת פטה (33 ₪); וצלחת אנטיפסטי שכללה חצי פלפל צלוי עם פסטו, פרוסות נקניק טעים, ארטישוק עם רוטב, נתח חציל, גבינה, ומה שבוודאי לא דומה למוגש באיטליה – סלט טונה עם מיונז (למה בעצם?)- 34 ₪. מנה שיחסנו אליה לא הוגדר עד רגע זה.

המנות העיקריות היו שרימפס פסגת דאנטה, עם רוטב שכלל גבינה כחולה ואגוזים, ולצדו ריזוטו שנהנה מהרוטב (73 ₪), דג לבראק טרי אפוי – שוב מנה גדולה שזכתה לצל"ש (81 ₪) מזו שאכלה אותה; וסלטימבוקה – רצועות עגל וחזה אווז מגולגלות סביב עלה מרווה ברוטב יין מרסלה. מנה טובה, אם כי הריזוטו שהוגש לצדה לא התאים, ונראה כי היה טוב יותר לבחור בתפוח אדמה או בטטה (74 ₪).

הקינוחים היו פאנפורטה (25 ₪) – פרוסות דקות של עוגת פירות יבשים דחוסה עם כדור גלידת וניל – לא נשאר פירור בצלחת (25 ₪), ומוס שוקולד לבן ועליו פירות אדומים (24 ₪) – מנות לא גדולות מדי, בוודאי בהשוואה לשאר מנות המסעדה, שגודלן גרף קולות השתאות משכנינו לשולחן הסמוך.

ועוד משהו על הסנט אמיליון ברון פיליפ דה רוטשילד 1999 שלנו, שאחרי שנפתח בכוסות הניב, למרות הצבע החום המדאיג קמעא, ארומות וטעמים של פירות שחורים, ועורר זיכרונות של כל הדברים הטובים והיוקרתיים של צרפת.

עבור ארוחה לארבעה אנשים, כולל בקבוק מים מינרליים אחד שילמנו 497 ₪. שמחנו להוסיף דמי שירות למלצרית שרון שהייתה יעילה ונעימה.

נהנינו מאוד מהארוחה בדאנטה – ממראה המסעדה, מהמקום ליד החלון הפונה אל הרחוב בקומה השנייה, מהחברה הנעימה לארוחה, וממה שאכלנו. את התפריט המלא של המסעדה תמצאו באתר Rest.
דאנטה – בהחלט מומלצת.



דאנטה – מסעדה איטלקית
שד' הנשיא 119, מרכז הכרמל חיפה
טל. 04-8371173, 054-5611209
www.rest.co.il/dante

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר