האם מחסור בפלפל שחור או היסטריה שיווקית?

בתבליני מימון אומרים כי הפלפל השחור עומד לשלש את מחירו, במקרה הטוב, או אף להיעלם מהמדפים ברשתות השיווק. הסיבה לדברי משווק התבלינים: סטוקרים וברוקרים סינים רכשו את כל הסטוקים מיצרני הפלפל השחור, ומה שנשאר לא מספיק לשאר העולם

כותרת בעיתונים זעקה כי בקרוב צפוי מחסור בפלפל שחור בארצנו.
האם יש צורך לאגור תבלין זה או שזהו ספין (סחריר) של אורזי ומשווקי פלפל שחור?

בתבליני מימון אומרים כי הפלפל השחור עומד לשלש את מחירו, במקרה הטוב, או אף להיעלם מהמדפים ברשתות השיווק. הסיבה לדברי משווק התבלינים: סטוקרים וברוקרים סינים רכשו את כל הסטוקים מיצרני הפלפל השחור, ומה שנשאר לא מספיק לשאר העולם.

ליאור מימון, סמנכ"ל הרכש של תבליני מימון", מסביר: "היצרנים הגדולים בעולם של פלפל שחור מצויים בווייטנאם ובהודו. מאחר והסינים קנו את כל הסטוקים, זה רק עניין של זמן עד שייווצר מחסור בפלפל השחור. כתוצאה מכך מחיר הפלפל השחור צפוי לעלות בכ- 300 אחוזים. כיום, המחיר לצרכן של הפלפל השחור עומד על 11 ₪ ל– 100 גרם, והמחיר צפוי לעלות משמעותית בחודש הקרוב".

אז משבר אמיתי או היסטריה הדורשת אגירה? ליאור מימון מציין כי "גם מי שיקנה עכשיו מאגר ביתי קטן, צריך לקחת בחשבון שאם האריזה של הפלפל השחור סגורה ואטומה, היא יכולה להישמר רק עד לתאריך הנקוב בה. מעבר לכך, ספק אם כדאי לשמור את התבלין. נכון לעכשיו, נראה שבשלב כלשהו צריך יהיה לרכוש את התבלין במחירו החדש".
ועל זה נאמר: ימים יגידו. מה שבטוח שמחירי עוד מוצר בשוק עתידים לזנק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר