המועצה לישראל יפה בקמפיין לצמצום השימוש בשקיות פלסטיק

פעילות הדוכנים היא במסגרת קמפיין "שקית אחת פחות!", של המועצה לישראל יפה בשיתוף בנק הפועלים ואתר האינטרנט SHOUT, במטרה להעלות את המודעות לנזקי שקיות הפלסטיק, ולגרום לשינוי בהתנהגות הציבור כלפי צריכתן

המועצה לישראל יפה יצאה בקמפיין לצמצום השימוש בשקיות
פלסטיק, במסגרתו יוצבו דוכני הסברה ברשת "קניוני ישראל", הקוראים לצמצום השימוש בשקיות פלסטיק.

פעילות הדוכנים היא במסגרת קמפיין "שקית אחת פחות!", של המועצה לישראל יפה בשיתוף בנק הפועלים ואתר האינטרנט SHOUT, במטרה להעלות את המודעות לנזקי שקיות הפלסטיק, ולגרום לשינוי בהתנהגות הציבור כלפי צריכתן

במסגרת שת"פ זה יוצבו עד סוף חג הפסח דוכני הסברה מאויישים, במסגרת הפעילויות למען איכות הסביבה ברשת "קניוני ישראל" ברחבי הארץ.
הפעילים בדוכני ההסברה יקראו לנכנסים וליוצאים ממרכזי הקניות להשתמש בשקית אחת פחות, ואף יציעו להם תחליף הולם לשקיות הפלסטיק: שקיות מתכלות העשויות מתפו"א ותירס ושקיות בד רב פעמיות.

עוד בקמפיין עלה לשידור בערוץ 10 בשבועיים האחרונים סרטון טלויזיה שהופק במיוחד עבור הקמפיין בכיכובה של הטניסאית שחר פאר ובבימויו של שחר סגל.

לאחרונה הוגשה הצעת חוק חדשה של ח"כ יוחנן פלסנר וח"כ אבשלום וילן, בשיתוף עם המועצה לישראל יפה, שתביא לתהליך בשלוש השנים הקרובות יחליפו בהדרגה שקיות מחומרים מתכלים ושקיות רב-פעמיות את שקיות הפלסטיק המזהמות.
כיום נעשה שימוש חורג ובלתי מבוקר בשקיות מפלסטיק רגיל המחולקות ללא תשלום במרכולים ובחנויות. מעל ל-2 מיליארד שקיות מחולקות בישראל בכל שנה, כשמשך זמן השימוש הממוצע לשקית הוא כ-20 דקות. צריכה בלתי אחראית של שקיות אלו נוסעת בעיקר מחלוקתן ללא תשלום, וגורמת נזק גדול ומצטבר לסביבה: במקרה הטוב מגיעות השקיות לאתרי האשפה, יוצרות הררי זבל ותופסות שטחים במטמנות שזמינותם פוחתת. במקרים אחרים- הן מלכלכות את הסביבה, פוגעות בבע"ח הרואים בהן מזון ונחנקים, יוצרות מפגעים בטיחותיים (מתעופפת אל עבר שמשות רכב, משתקות מנועי סירות), סותמות צנרת ביוב ומהוות פוטנציאל לזיהום קרקעות ומים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר