המתוקים של זיו: הסבה מקצועית עם טעם

זהו סיפורו של זיו שחורי, שאחרי לימודי כלכלה חקלאית ומנהל עסקים, ראה את האור ועבר לייצור 60 סוגי עוגיות. בהמשך: דגש על שימוש בקמח מלא, קמח כוסמין, ועוגיית בריאות

הסיפור של זיו שחורי נשמע שגרתי: בן 39, נולד בתל-אביב, גדל בחולון ואחר כך ברעננה – סיים תיכון אוסטרובסקי, היחיד באותה תקופה בעיר, במגמה ביולוגית. התגייס לצבא – צנחן, לוחם וחובש פלוגתי. כשהשתחרר נסע זיו לשנה לטיול בדרום אמריקה, וחזר ללימודי תואר ראשון כלכלה חקלאית בפקולטה ברחובות. הוא סיים את הלימודים, ובמקביל עבד בעסק המשפחתי לריהוט פרויקטים. בהמשך לימודי תואר שני מנהל עסקים בבאר שבע.

וכפי שאומר זיו: "ואז נגלה לי האור, עם מהפך ששינה לי את החיים מקצה לקצה, וזו לא קלישאה.
תמיד היה לי קשר וזיקה לאוכל. אימא שלי מאוד אוהבת לבשל ולאפות, למדתי ממנה ובישלתי קצת.
לפני חמש שנים החברה המשפחתית שלנו צומצמה, ואני החלטתי שזו ההזדמנות לצאת ממנה".

קצת לפני זה למד זיו קורס קונדיטוריה בתדמור מאחר שרצה להיות שוקולטייה, אך החליט שזה לא מתאים לחום הישראלי. לפיכך למד קורס קונדיטוריה בסיסי, ובמקביל התחיל לאפות בדירה בבת ים עוגיות בתנור הביתי, ולמכור אותן בכל יום חמישי למורות בבית הספר בו אימא שלו לימדה.

זיו ראה כי טוב , הבין מה הולך ומה לא, והחליט להתפתח ולשנות סדרי גודל. המטבח בדירה נהיה קטן, והוא עבר לחדר וחצי בבית ההורים, קנה תנור תעשייתי והחל בייצור רציני יותר.
אחרי כשנה עבר זיו לאזור התעשייה בכפר סבא, הגדיל את כמות לקוחות ואת סל המוצרים, צירף עובדת ראשונה ובהמשך שנייה . לאזור התעשייה ברעננה עברו בחודש מרץ 2007. הרעיון היה לפתוח גם חנות מכירה וזה אכן מה שקורה, והיום יש ב"מתוקים של זיו" שבע עובדות בנוסף לזיו. חלקן למדו בתדמור, אבל רובן הגיעו ללא הכשרה, מתוך אהבה לתחום, עברו "קורס מזורז" כפי שזיו מגדיר זאת, ונכנסו לאולם הייצור.
בצוות יש עובדות קבועות כבר מספר שנים. התחלופה מעטה, האווירה משפחתית עם ארוחות צהריים משותפות, טעימות הדדיות של האוכל שמביאות מהבית, וקשרים חברתיים בין העובדות.

מה אתם עושים?
אנחנו אופים בעיקר עוגיות – 60 סוגים של עוגיות. לא כל יום עושים כל הסוגים, מכינים בערך 20 סוגים כל יום. העוגיות הפופולאריות ביותר הן בראוניס, קרם לימון, תמרים אגוזים, גרנולה.
אנחנו עומדים להיכנס לתחום העוגות הבחושות, ועושים גם עוגיות ללא סוכר ומספר סוגי עוגיות מלוחות. ניסינו להכין ממתקי שוקולד, אך הפסקנו, ואנחנו אופים קצת עוגות שמרים וקישים לחנות.
אנחנו לא משתמשים בחומרים כימיים – הכול טבעי לגמרי, בלי חומרים משמרים. מה שמשמר זה הסוכר והחמאה.

איך אתה מפיץ ולמי?
אני עובד עם 40 נקודות מכירה, כאשר 80 אחוז מההפצה הנה עצמית. יש לנו סוכן שמפיץ בירושלים, וסוכן שמפיץ בכ- 10 נקודות בתל-אביב. את המתוקים של זיו ניתן לקנות בעיקר בסניפים של לחם תושיה, במעדניות ואטליזים משודרגים, קצת בבתי קפה, ובבתי מאפה'.

מה גילית בתקופה הזאת?
גיליתי שאנשים מאוד אוהבים דברים אותם הם אהבו תמיד. רק חלק קטן מהאנשים מוכנים להיפתח לדברים חדשים, אבל הרוב אוהבים עוגיות קלאסיות ומוכרות מבית אימא – סבתא.
אני שונה לחלוטין: אני נמשך תמיד לדברים חדשים על המדף בסופרמרקט, וכך גם למסעדות חדשות – תמיד לנסות ולהיפתח.

מה התוכניות קדימה?
לגדול בקצב אחיד כל שנה. אני לא רוצה להיות מסחרי ברמה של סופרמרקטים ופריסה ארצית. יש קו תפר בין להיות בוטיק שמוכר ל- 40 נקודות מכירה ורצון להיות מסחרי, ולרצון לשמור על אופי ביתי, עם עבודה ידנית ללא מכונות – יש קסם בכך שכל עוגייה נראית שונה.
אני רוצה לפתח מוצרים חדשים, עם דגש על שימוש בקמח מלא, קמח כוסמין, ועוד דברים חדשים.

ומה תהיה העוגייה הבאה?
אנחנו עובדים על עוגיית בריאות עם קמח מלא. זה הדבר הטוב הבא.


המתוקים של זיו
רח' היצירה 5 א.ת. רעננה (מול ACE)
טל. 050-5634713, 09-7482235

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר