התארגנות חדשה של עשרות חקלאים חברי "גרנות" החלה להפעיל מערכת הפצה עצמאית של שיווק תוצרת חקלאית לרשתות שיווק ולסיטונאים. כך יגיעו אבוקדו ופירות הדר טריים לרשתות המזון ישירות מהחקלאים. בשלב הראשון מדובר בעיקר בשיווק אבוקדו ופירות הדר, ובהמשך יורחב הסל לגידולי שדה ומוצרים נוספים. הסכמי סחר ראשונים נחתמו עם מרבית הרשתות, בהן שופרסל, רמי לוי, ויקטורי, יוחננוף, מגה, חצי חינם ואחרות. בשלב ראשון מרכזת ההתארגנות את פעילות השיווק של חקלאי גרנות, ובהמשך תורחב גם לחקלאים שאינם חלק מהארגון.
גיורא מרום, מנכ"ל חקלאי גרנות, אומר כי המהלך משקף את הרצון לקרב את הצרכן לחקלאי, ולקחת אחריות על כל שרשרת הערך, משלב הנטיעה וגידול התוצרת, דרך קטיף ואריזת הפרי ועד לצינורות השיווק לצרכן הסופי. "באווירה שנוצרה כיום בשוק הרווי בתוצרת, חקלאים נאלצים לקחת סיכונים מאוד גדולים, ובעת משבר הם הראשונים להיפגע. ההתארגנות נועדה לקצר תהליכים, לצמצם את פערי התיווך, להגדיל את רווח החקלאים מהפעילות, ובעיקר לשלוט באיכות התוצרת המגיעה מהשדה לצרכן הסופי".
גרנות הינו ארגון אזורי בבעלותם של 43 קיבוצים ומושבים שיתופיים, מקיבוץ נחשונים בשרון המזרחי עד לקיבוץ החותרים שלמורדות הכרמל. אבוקדו גרנות הינה הפעילות המרכזית של גרנות בתחום הצומח. במסגרת זו מלווים, תומכים ומעודדים את המשקים בנטיעת מטעי אבוקדו, בגידולם, באריזתם ובשיווקם בארץ ובעולם. אבוקדו גרנות אחראי לכשליש מהפרי האבוקדו שנקטף בארץ. – כ- 35,000 טון פרי מכ- 25,000 דונם מטעים.